pondelok, 25. septembra 2017

Pravda o večnosti


Autor: Sarah Dessen
Originálny názov: The truth about forever
Počet strán: 372
Rok vydania: 2013
Vydavateľstvo: CooBoo

Macy mala pred sebou celé leto, no takmer všetok čas mala stráviť bez svojho priateľa Jasona nudnou prácou v knižnici a učením sa na skúšky. Ale niekedy sa udejú aj neočakávané veci – ako napríklad stretnutie s Wesom a jeho zábavou partiou priateľov. Keď Macy stretne niekoho ako je Wes – chalana s minulosťou a umeleckým talentom – jej život už nie je ako predtým. A tak začína uvažovať o tom, či je naozaj lepšie ostať uzavretá, tak ako si až doposiaľ myslela, alebo sa odhodlať vyjsť zo svojej ulity...

Od Sarah Dessenovej som nikdy nič nečítala. Jej knihy však mali vždy pozitívne ohlasy a nejakým spôsobom ma vždy lákali. Veď viete, občas je potrebné si oddýchnuť od všetkých dystopií, fantasy, krimi a podobných žánrov. A na to je tu veľmi obľúbená contemporary, kde sú príbehy jednoduché, skvelé a krásne. 

Macy bola taká fajn hrdinka. Úplne obyčajné dievča, ktoré nevie, ako chce tráviť leto. Pôvodný plán bol práca v knižnici a učenie sa. Ako vážne, kto sa učí cez leto?! Zo začiatku mi hrozne vadila. Bola hrozne zaslepená voči Jasonovi, nechala sa ním ovládať a manipulovať a aj keď si v duchu povedala, že tak by to nemalo byť, nič s tým nespravila. Nedokázala vyjadriť svoj názor a hrozne sa podceňovala, lebo Jason bol úžasný a ona proti nemu nebola nič. Potom, chvalabohu, dostala rozum. Jason bol idiot. Fakt, debilnejšieho chalana som asi ešte nestretla. Nezaujímalo ho absolútne nič, len to, čo chcel dosiahnuť. Všetko bral iba ako trofeje, dokonca aj Macy bola pre neho len vec. Vôbec nevedel, čo to je vzťah ani kamarátstvo ani nič. No povedzte, čo to je akože za chalana?! Macyna mama bola tiež dobrá krava. Bola neskutočne zaťažená na bezchybnosť a dokonalosť a liezla tým pekne na nervy. Ako fakt, keby takých ľudí poznám, tak ich asi vystrelím niekde do vesmíru. Všetci zo spoločnosti WISH však boli absolútne úžasní. Obľúbila som si hlavne Kristy, ktorá si užívala život naplno a nenechala sa ničím len tak rozhodiť. A Wes bol proste úžasný. 

Nebola som dievča so všetkými informáciami, ale jednu vec som vedela určite: ak toto má byť moja večnosť, nechcem tu z nej stráviť už ani jednu sekundu. 

Zo začiatku bola tá kniha totálny priemer. Tiahlo sa to hrozne monotónne, lebo vlastne zo začiatku bol celý Macyn život totálne monotónny. Odkedy sa tam však zjavila cateringová spoločnosť WISH, tak to nabralo úplne iný smer. Macy si konečne začala užívať, začala sa riadiť svojím rozumom a začala robiť to, čo chcela ona, nie to, čo chceli ostatní. Stále však smútila za otcom, spomínala a vlastne sa snažila dostať z toho žiaľu do zabehnutých koľají. Postavy sa správali neskutočne realisticky a občas ste si pomysleli, že na ich mieste by ste sa zachovali rovnako. Nebola tam žiadna zbytočná ani silená romantická zápletka a hrdinka taktiež nespievala ódy na chalana, ktorý sa jej páčil. Úplne prirodzený vývoj vzťahov a priateľstva. Mnohokrát sa tam objavili aj vtipné situácie, pri ktorých ste sa minimálne pousmiali. Macyni priatelia boli totálne skvelí a šialení a nedalo sa nezamilovať si ich. Sarah Dessen má úžasný štýl písania, dokážete sa vžiť do príbehu aj do postáv a prežívať s nimi ich strasti a zábavu. To nie je nič svetoborné ani geniálne, ale je to skvelý, jednoduchý, letný príbeh na horúce dni pri bazéne alebo pri mori. 

Akoby som vypovedaním tohto príbehu stratila určitú rovnováhu. Smútok môže byť bremenom, ale tiež kotvou. Zvykneš si na váhu, ktorá ťa drží na mieste. 

Dessenová u mňa určite zabodovala. Toto je veľmi pekný, smutno-šťastný príbeh o láske, priateľstve, strate, smútku a žiali, rodine a hľadaní samého seba. Myslím, že tu platí, že v jednoduchosti je krása. Ak chcete naozaj absolútne jednoduchý príbeh, tak siahnite po tejto knihe a budete spokojní. Som si istá, že autorka vás aspoň trochu očarí a Pravdu o večnosti si zamilujete. Ja som so Sarah ešte určite neskončila a siahnem aj po jej ďalších knihách, pretože sú to také oddychové jednohubky. 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára