sobota, 1. júla 2017

Wrap Up - Jún

Škola skončila! Ani neviete, aká som z toho nadšená, ale zároveň sa mi ani nechce začať leto, pretože toto sú moje posledné 2 dni voľna a potom budem asi celé leto robiť. Aké bolo vysvedčenie? Ja som úspešne zmaturovala zo slovenčiny, takže budúci rok hlavne anglina a ekonomika. Ani neviete, aký kameň mi padol zo srdca, keď som si vytiahla Klasicizmus. Čo plánujete na prázdniny?

The Catcher in the Rye - J. D. Salinger
Úprimne, nikdy v živote som nečakala, že budem čítať túto knihu. Potom došla úloha z angliny a zrazu som sa našla čítať klasiku. Takže som oficiálne prečítala prvú klasiku (nepočítajme do toho Alicu v Krajine zázrakov). Doteraz neviem, čo si mám o tejto knihe myslieť. Bolo to neuveriteľne svojské. Hrozne negatívne. A Holden bol na jednu stranu hrozne zaujímavý, ale zároveň aj otravný. Prišiel mi hrozne nepochopený, nemal sa na koho obrátiť, nemal nikoho, kto by ho vypočul a to z neho spravilo tak zatrpknutého a negatívneho človeka. Kritizoval totálne všetko, všetkých a vlastne asi len Phoebe bola také malé pozitívne svetlo v jeho živote. Štýl písania bol totálne geniálny a vlastne vďaka tomu som to nezavrela po prvej kapitole (a ešte preto, že to bola úloha, ale to je nepodstatné). Tým nechcem povedať, že to bolo zlé alebo sa mi to absolútne nepáčilo. Nepadla som z toho na zadok. Bolo to však zaujímavé a určite niečím výnimočné. A Holdenov pohľad na svet a dospelosť a všetko bol miestami dosť zaujímavý.

Frajer na záskok - Kasie West 
Milujem Kasie West. Jej knihy sú tak úžasné a jednoduché a rýchlo sa čítajú. PS. I Like You sa mi páčilo síce trochu viac ako toto, ale aj tak. Toto bolo tak pekné, sladké, milé, miestami smutné, oddychové, neskutočne vtipné a plné krásnych myšlienok. Hlavná hrdinka bola spočiatku veľmi nesympatická a vôbec som ju nemala rada. Zmenila sa. Počas tejto jednej knihy prešla obrovskou zmenou, ktorú by ste rozhodne nečakali. Kasie West tým postavám doslova dala život. Boli sympatické, fantasticky spracované a vykreslené a brutálne rôznorodé. Celý príbeh bol absolútne presladený, plný klišé, podobný, akých je na svete milión, ale stále ste sa museli usmievať ako slniečko na hnoji, keď ste to čítali. Toto je taká skvelá letná oddychovka a jednohubka akurát tak na pláž, ktorú máte prečítanú behom pár hodín a ešte dlho po nej sa budete cítiť spokojní a šťastní. Recenzia čoskoro.

Návrat zlej sudičky (Krajina príbehov 2) - Chris Colfer 
Táto milá rozprávočka nikdy neomrzí. Ale vážne, toto sú tak pekné knižky, že vás budú baviť aj v dospelosti, pretože je to proste pekné. Druhý diel sa mi páčil viac ako jednotka. Malo to viac "šťavy", bolo to také živšie, akčnejšie, zaujímavejšie. Čítalo sa to neuveriteľne rýchlo a dvojčatá sú tak geniálne postavy. Najmä Conner. A vlastne aj rozprávkové postavy sú skvelé. Zbožňujem Jacka a Zlatovlásku. Toto bolo fakt super. Stále sa niečo dialo a riešilo, stretli sme aj starých známych, spoznali ďalšie príbehy a zákutia Krajiny príbehov a autor nám postupne servíruje množstvo tajomstiev. A bolo to neskutočne vtipné a na konci aj smutné. Skoro mi aj slzička vybehla, pretože si neviem predstaviť, ako to bude pokračovať. Fakt odporúčam ako takú milú, oddychovú fantasy.

The Raven King (The Raven Cycle 4) - Maggie Stiefvater
Táto séria je moja srdcovka a jedna z najlepších, aké som čítala. Ale od záverečného dielu som čakala niečo......väčšie...epickejšie. Celý dej sa ťahal oveľa pomalšie ako pri predchádzajúcich knihách, nedialo sa tam nič také extra akčné ani zaujímavé. Nemala som žiadnu motiváciu do čítania. A keby to nie je záver a nebolo by toho štýlu písania, tak by som s tým asi sekla. Hrozne veľmi ma však zaujímalo ako to skončí, či sa to Ganseymu podarí, ale dostala som niečo totálne iné ako som čakala. Táto séria si nezaslúžila koniec, aký dostala. Čakala som akciu, epické rozuzlenie, ktoré by mi vyrazilo dych, prekvapilo ma, možno zlomilo srdce. Ja neviem, niečo čo by vyvolalo nejakú emóciu, ale nič také som nedostala. A fakt ma to mrzí, lebo toto je jedna z mojich obľúbených sérií. Ten koniec to fakt pokazil, ale inak to bolo fajn.

Lord of Shadows (The Dark Artifices 2) - Cassandra Clare
Tešte sa, keď toto vyjde u Slovartu. Po Lady Midnight som sa tohto nevedela dočkať. Ale taktiež som trošilinku sklamaná. Dlho predlho sa tam riešili vzťahy a pripadalo mi to ako totálna telenovela a nie tieňolovecká kniha. Vlastne som bola rozhodnutá tomu dať 3 hviezdičky. Ale ten koniec, tá jedna hrozná posledná kapitola to tak neuveriteľne moc zachránila. Cassie vytvorila neskutočný svet, v ktorom je stále čo objavovať, stále čo riešiť. Úžasné postavy, ktoré vám prirastú k srdcu a bezvýhradne si ich zamilujete a neskutočná súrodenecká láska sú vlastne jadrom tejto knihy. A hrdinka nie je hlúpa, ako bola Clary. Cassandra vie prísť s obrovským cliffhangerom. O tom som sa presvedčila už pri Nástrojoch smrteľníkov. Ale toto čo bolo tu som nečakala. Revala som ako decko, mala som zlomené srdce a nevedela som, čo ďalej so svojím životom. Vlastne ešte stále neviem, pretože nutne ako kyslík potrebujem tretí diel a on má vyjsť až v roku 2019!!! Dovtedy skončím niekde na psychiatrii. Proste, tešte sa.

2 komentáre:

  1. Ja sa normálne bojím začať čítať Lord of Shadows, pretože fakt neviem či by som to psychicky zvládla :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ale určite zvládla :D aj keď zlomené srdce je záruka, takže balíček vreckoviek nebude na škodu :D

      Odstrániť