štvrtok, 27. júla 2017

Mesiace v roku TAG

Vitajte! Po týždni aj čosi vás vítam pri ďalšom článku. Konečne je to niečo iné ako recenzia, ktorá sa tu objaví raz za týždeň. Prepáčte mi to, ale ja fakt nestíham. Polovica prázdnin je fuč a ja ani neviem ako ubehli, lebo som každý deň v robote, prečítala som tak 3 knihy a aby toho nebolo málo, tak mi odišlo pár kláves na notebooku, takže teraz musím mať pripojenú normálnu klávesnicu, aby som toto dokázala napísať. Takže ako pecka, ale nevadí. Tento tag vymyslela Kristie (blog TU) a mňa do neho nominovala Neliss (TU) a vyzeral neskutočne super, tak som si povedala, že skúsim. Nenominujem nikoho konkrétneho, zapojte sa, kto chcete. :)

JANUÁR
"Začátek nového roku. Spousta lidí si dává předsevzetí a plánuje, jak by jejich rok měl vypadat. Která kniha ilustruje váš rok či vaši ideální představu?"

Povedzme si pravdu, kto by si nepredstavoval, že sa zamiluje tak, ako to mali Anna, Lola a Isla? Také rozprávkové vzťahy, ktoré začali nevinne a skončia svadbou. Len škoda, že nie som v zahraničí na škole alebo nemám super suseda.



FEBRUÁR
"Trochu klišé, ale únor už je zkrátka spojen s láskou. Představte si, že na svatého Valentýna vám nezbývá nic jiného, než si o romantickém zážitku přečíst. Jakou knihu si vyberete?"

Tisíc chlapčenských bozkov, pretože táto kniha je hrozne sladká a pekná a romantická. A vlastne si na konci aj poplačete. Ale toto bolo neskutočne pekné a určite si to práve na Valentína užijete. 


MAREC
"Měsíc čtenářů! Vybavíte si knihu, která oslavuje knihomoly a čtení?"

Spočiatku som sem chcela dať Fangirl, ale nakoniec som vybrala niečo úplne iné. Throne of Glass má v sebe veľmi veľa kníh. Celaena totiž miluje čítanie, takže sa tam stretnete s množstvom kníh a tým, ako sú knihomoli a knihy super. Lebo "Libraries were full of ideas - perhaps the most dangerous and powerful of all weapons." 


APRÍL
"Apríl! Smích je pro nás všechny zdravý, že? U jaké knihy jste se museli pořád smát?"

Pri takom Rickovi Riordanovi sa smejete nonstop, pretože jeho hlášky sú geniálne. Ale tu som sa rozhodla dať knihu Baby z Brooklynu: Pia, pretože pri tejto knihe a Piiných myšlienkach a hláškach som išla umrieť. Taká skvelá jednohubka, kde sa neprestanete smiať. 


MÁJ
"Teď trochu na vážnou notu. V květnu v Evropě skončila 2. světová válka. Jelikož je dobré si dějinné události připomínat a snažit se poučit z našich chyb, vyberte knihu s válečnou tématikou."

Vojnových kníh som prečítala vskutku dosť: Zlodejka kníh, Krycí jméno Verity, Na západe nič nové, Medzi odtieňmi sivej, Rose pod palbou, Vězeň noci a mlhy. Tu som sa však rozhodla spomenúť Sůl moře, pretože to bolo niečo silné, krásne, neuveriteľné, realistické, smutné a fakt som revala. Ale odporúčam všetky, čo som tu vymenovala. 


JÚN
"Láska je láska! #lovewins Kniha, která se dotýká LGBTQ tématiky."

Nemám nič proti LGBTQ, ale nie som toho veľkým fanúšikom v knihách tak ako ostatní. Ale najviac ma dostala kniha Aristotle and Dante Discover the Secrets of the Universe. To bolo tak zlaté, plné krásnych myšlienok, úžasných zážitkov, silného priateľstva a lásky. Takže túto naozaj odporúčam. 


JÚL
"Teď trochu letně! Na kterou knihu si jako první vzpomenete, když se řekne zmrzlina?"

Nedávno som prečítala absolútne skvelú Love & Gelato, ktorá je vlastne plná zmrzliny, má ju aj v názve aj na obálke, takže tu nemohlo byť nič iné. Toto je skvelá kniha na leto - milá, romantická, oddychová. Určite jej dajte šancu. 


AUGUST
"Oslavme diverzitu! Vyberte knihu, která se zabývá kulturou a tradicemi, které se liší od těch vašich. Knihu, kde mají postavy jinou barvu kůže než vy."

Neviem, čo je teraz taký obrovský ošiaľ s diverzitou, ale tak nevadí no. Napadá ma viacero kníh, ale nedávno som prečítala dosť zaujímavý príbeh Everyone We've Been a tam bola hlavná hrdinka černoška, takže to asi vraví za všetko. 


SEPTEMBER
"2. září roku 1973 zemřel J. R. R. Tolkien. To sice není moc šťastná událost, ale pojďme na jeho počest září jmenovat měsícem fantasy! Vaše oblíbená fantasy kniha či váš oblíbený autor fantasy."

Ehm, rozhodla som sa, že sem nešupnem Pána prsteňov, pretože to je proste klasika fantasy a to má rád asi každý. Ale môj fakt že obľúbený fantasy autor je Patrick Rothfuss a jeho séria Príbeh Kráľovraha. Sú to obrovské bichle, ale ja som Kvotheov príbeh zamilovala už na začiatku a neviem sa dočkať poslednej knihy. 


OKTÓBER
"V říjnu nám vznikl samostatný československý stát. Jaká je vaše oblíbená kniha od českého či slovenského autora?"

Nečítam moc slovenských alebo českých autorov, ale moja srdcovka je séria Mariotovi dediči od Majky Holecyovej, čo je vlastne séria o slovenských čarodejníkoch a je to úžasné, premyslené a prepracované. A navyše ten koniec vás zabije. 


NOVEMBER
"V listopadu se oslavuje studenstvo. Jaká je vaše oblíbená knižní školní instituce?"

No trikrát hádajte. Vlastne nemusíte, lebo to je asi každého obľúbená školná inštitúcia. Samozrejme, že je to drahý Rokfort, kde by som sa tak rada naučila čarovať, lietať na metle a vyvárať elixíry. 


DECEMBER
"Co jiného se hodí k prosinci než kniha s vánoční tématikou?"

Milujem Vianoce a knihy s vianočnou tématikou. Odporúčam aj knihu Dash a Lily: Kniha přání, ale sem som vybrala Dárek z pravé lásky, pretože to je geniálna knižočka viacerých autorov, kde sú hrozne pekné, sladké a zaujímavé poviedky o Vianociach. 


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára