štvrtok, 13. apríla 2017

Na dvore z tŕňov a ruží - Názory ostatných čitateľov (part 01)

Rozhodli sme sa, že pre vás vyspovedáme aj ostatných blogerov a čitateľov, aby ste vedeli, čo si o tom myslia oni a prečo vám to veľmi radi odporučia. Položili sme im štyri otázky - prvé dve sa dozviete práve teraz a druhé dve už zajtra u Maggie.

1. Prečo si sa rozhodol/a prečítať ACOTAR? 

Sue:
Tento príbeh napísala moja obľúbená autorka a bola som zvedavá ako sa s touto témou popasuje. Veľmi zavážil aj fakt, že je to retelling jedného z mojich najobľúbenejších príbehov.

Lebo pozerám BookTube a všetci ACOTAR ospevovali... okrem toho milujem Trón zo skla, takže moje rozhodovanie o tom či si to prečítať bolo krátke.

ACOTAR som sa rozhodol prečítať kvôli tomu, že od autorky poznám sériu Trón zo skla, ktorú mám osobne veľmi rád. A keďže sa k tomu pridali pozitívne ohlasy a pekná obálka, bol som automaticky predaný!

Kedže veľa ľudí čítalo ACOTAR a hodnotilo ju veľmi kladne, neodolala som a rozhodla som sa aj ja otvoriť tú krásnu obálku a pochopiť ich hodnoteniu.

Pretože ho napísala Sarah J. Maas. A SJM je kráľovná.

Pretože mi sedel dlho na poličke a ja som si povedala – why not? A vieš, prečo som si tú knihu kúpila? Lebo bola v kníhkupectve akcia kúp jednu a dostaň druhú za polovicu a ja som nevedela, čo si vybrať ako tú druhú knihu. ACOTAR mal šťastie, že má výraznú obálku.


2. Čím sa ACOTAR odlišuje od ostatných kníh? 

Sue:
Je to prerozprávanie príbehu Kráska a Zviera a zároveň nie je. Autorka to poňala veľmi originálne a vytvorila svet, ktorý by som osobne rada navštívila.

Foxy: 
Tým, že to píše SJM. Ona je jednoduho bohyňa! Dokáže aj obyčajnú prechádzku opísať tak, že chcete vedieť, aký veľký konár hrdinka prekročila. Buďme úprimní, knihy o féroch, iných fantasy bytostiach a vojnách máme na každom rohu, nehovoriac o prerozprávaniach Krásky a Zvieraťa, ale SJM je len jedna.

Adrián: 
Hmmm...tak, samozrejme, každá kniha je iná, odlišná. Ale čo sa týka ACOTAR - u a toho, že je zaraďovaný (a začal) ako re-telling Krásky a zvieraťa, tak definitívne by som povedal, že táto kniha nie je práve retelling, ktorý by sme čakali. Väčšina re-tellingov sú naozaj len prerozprávania známych príbehov, pričom ACOTAR si ide svoje :-) Je to kompletne niečo iné, má to vlastný príbeh a vlastné priority, no stále tam je ten nádych toho klasického diela, čo je také čarovné.

Michaela: 
ACOTAR sa od ostatných kníh líši novým svetom, ktorý autorka krásne napísala a hlavne charaktermi, ktoré sú vykreslené vysoko nad úrovňou.

Lucka: 
ACOTAR má začiatok, ktorý nenudí a nemusíte čakať, kým sa dej rozbehne. Trvá dlhšie, kým všetko človek pochopí, ale to vôbec nie je chyba - len to ženie čitateľa vpred. Táto kniha má silné základy, dobre vymyslený a vybudovaný svet, autorka nepoužíva žiadne klišé barličky a kniha nepripomína žiadnu, akú ste čítali.

Lili: 
Neviem, čím sa odlišuje od ostatných kníh, aj keď si uvedomujem, že je to odlišný príbeh. Teda, niektoré námety by sa dali nájsť aj inde... asi to bude niečo v kombinácii autorkinho štýlu písania a toho, ako vystavala príbeh. Teda, jasné, že sa nevyhla jednému či dvom klišé, ale podarilo sa jej prekvapiť ma a zaskočiť a takisto mi ukázala, že sa naozaj neštíti trápiť svoje postavy. Niet nad kvalitné mučenie fiktívnych postáv. (Ale áno, inak som úplne v poriadku.)


Teraz už len ďakujeme týmto zlatým ľuďom, že nám boli ochotní odpovedať na naše otázky a dopomôcť k projektu. 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára