pondelok, 13. februára 2017

Prastarý meč


Autor: Rick Riordan
Originálny názov: The Sword of Summer
Séria: Magnus Chase a bohovia Asgardu
Diel: prvý
Počet strán: 496 
Rok vydania: 2016
Vydavateľstvo: Fragment

Magnus Chase žije na ulici a spáva pod mostom. Za šestnásť rokov svojho života už zažil viac hrôz a nebezpečenstva než hociktorý dospelý. No to najhoršie ho ešte len čaká! Pretože bohovia Asgardu sa chystajú na vojnu a príšery severskej mytológie – obri, trolovia, vlci a ešte väčšie hrôzy – pripravujú súdny deň. Treba prehľadať deväť svetov a nájsť zbraň stratenú tisíce rokov! Prvý diel novej trilógie z pera Ricka Riordana, tentoraz venovanej tajomným Vikingom a ich bohatej mytológii.

Milujem Percyho Jacksona a Bohov Olympu a Kronika Cartera Kana bola takisto hrozne super. Od tejto knihy som očakávala ešte niečo lepšie, ale podľa môjho názoru bol pre Ricka toto obrovský krok vedľa. 

Hneď prvá chyba bola, že si ma hlavný hrdina Magnus absolútne ničím nezískal. Prišlo mi, že autor len vzal Percyho, trošilinku ho zmenil a premenoval a vznikol Magnus. Neprišiel mi absolútne ničím výnimočný, občas síce trochu vtipný, ale vôbec nie tak, ako som čakala od Rickovej ďalšej postavy. Vlastne všetky postavy mi prišli hrozne nevýrazné, ničím výnimočné a už si nepamätám ani ich mená. Jedine tak Thor mal úžasný vkus na seriály. Annabeth to tam ešte ako tak spestrovala a scény s ňou boli asi najlepšie z celej knihy. Prvých asi 50 strán sa niečo dialo a potom som sa začala hrozne nudiť. Podľa mňa tam Rick pchal zbytočné informácie a vlastne už ani sám nevedel ako spestriť tú knihu, kým sa čitateľ dostane k hlavnej zápletke. Severskú mytológiu som nikdy nejak extra nemusela a bolo by jednoduché  to zhodiť na to, že ona je dôvod, prečo ma táto kniha nechytila. Bohuažiaľ, tá mytológia bola ten najmenší problém. Celkový štýl, akým to bolo napísané bol hrozne nudný a nezáživný a chýbala tomu tá šťava z predchádzajúcich sérií. Dokonca ani toho humoru tu nebolo toľko, aby to zachránil. 

"Povesti sú jednoducho príbehy o pravdách, na ktoré sme zabudli." 

Dej celej knihy hrozne stagnoval. Všetko to bolo o cestovaní a hľadaní toho meča. A na tom boli postavené udalosti z troch štvrtín celej knihy. Totálne nezáživné, nezaujímavé, žiadna poriadna akcia, nič, čo by si udržalo moju pozornosť. Ten dej bol zbytočne dopletený a naťahovaný a dokonca ani žiadne zvraty, pri ktorých by som otvárala ústa tu neboli. Neviem, kde sa stala chyba, ale tohto Ricka fakt nepoznám. Jedine tak tých posledných 150 strán sa niečo zase začalo diať, ale že by som to prežívala podbne ako pri Percym, to nemôžem povedať. Bolo to písané totálne ako cez šablónu s Percym. Obaja sa chceli pomstiť za rodiča, obaja museli nájsť vec, ktorou zastavia vojnu, obaja sa nečakane dostanú do tábora/Valhaly, kde sú im podobní. Keby viem, tak si radšej znovu prečítam Percyho a vykašlem sa na toto. Jediným plusom bolo to, že sa tam stretlo množstvo rôznych postáv - elfovia, trpaslíci, bezdomovci. Za to má Rick palec hore, lebo vytvoril nečakanú kombináciu postáv, ktoré spolu bojovali bok po boku ako starí priatelia bez hocijakých prekážok. Ale takto sklamaná som z knihy už dlho nebola a nečakala som, že by som tak niekedy mohla byť sklamaná práve z tej Rickovej knihy. 

Bohužiaľ som tušil, že toto nie je astmatický záchvat. Bol to totálny nervový kolaps. Vykoľajilo ma nielen to, že som mŕtvy a trčím v zvláštnom vikinskom posmrtnom živote, kde si ľudia objednávajú od hotelovej služby prasacie hlavy a navzájom sa prebodávajú v hale. 

Veľmi ma mrzí, že táto kniha u mňa dopadla práve takto. Rick Riordan je jeden z mojich najobľúbenejších autorov a týmto ma naozaj nepríjemne prekvapil, lebo netuším, čo chcel dokázať tým, že v podstate skopíruje Percyho. Veľmi sa však teším na The Trials of Apollo, pretože Apolón bol vždy geniálny, takže tá kniha bude podľa mňa znovu super. 


Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem spoločnosti Albatrosmedia
Vy si knihu môžete kúpiť TU.

1 komentár:

  1. Nepoznáš ten vtip?:Ako Rick vymýšľal novú sériu Magnusa: Potrebujem niekoho kto nebude Percy Jackson...Magnus Chase neznáša modrú farbu. Som génius! :D
    Inak Apolónov pád je úžasný ♥ Apolón a jeho ego nemajú chybu.
    P.S. z Magnusa si popravde nepamätám ani štvrtinu...

    OdpovedaťOdstrániť