streda 28. decembra 2016

Moje najočakávanejšie knihy roku 2017


Takýto článok sa u mňa na blogu ešte nevyskytol, ale myslím, že ho bude pridávať každý rok, lebo je to také menšie spestrenie. Pravdupovediac, nie sú tu všetky knihy, na ktoré sa teším - jednak preto, že niektoré ani nemajú obálky (Throne of Glass 6, One Dark Crown, Without Merit...) a aj preto, že som sa nehrabala v našich slovenských vydaniach a tak sú tu anglické. Niektoré však vyjdú aj u nás. 


A Court of Wings and Ruins (Sarah J. Maas)
Toto vám určite nemusím predstavovať, pretože na tretí diel ACOTARU čaká aj väčšina z vás. Podľa anotácie to vyzerá epicky a dúfam, že čoskoro nám už zverejnia aj obálku. A Rhys! :3

Novela k ToG o Chaolovi (Sarah J. Maas)
Žiaľbohu, ešte to nemá ani názov ani obálku, len dátum vydania. SJM sa rozhodla, že po skončení Trónu ešte ten svet neopustí a napíše ešte niekoľko poviedok k tejto sérií zrejme o postavách a prvá z nich vychádza už v júni a bude o mojom milovanom Chaolovi. Dúfam, že sa čo najskôr dozvieme aj názov. 

Lord of Shadows (Cassandra Clare)
Ja a Cassie máme naozaj komplikovaný vzťah. TID bolo geniálne, pôvodná trilógia TMI sa mi tiež dosť páčila, ale tie ostatné už boli úplne otrasné. Do Lady Midnight som sa pustila nečakane a bála som sa, že sa mi to nebude páčiť. Na moje prekvapenie to bolo absolútne úžasné a geniálne a dokonalé a už sa nemôžem dočkať pokračovania. Tá obálka je krásna. 


Because You Love to Hate Me (Edited by Ameriie)
Táto kniha bude obsahovať 13 príbehov o záporákoch, ktoré napísali známi autori ako Soman Chainani, Marissa Meyer a pod. v spolupráci so známymi booktubermi. Vyzerá to neskutočne, milujem záporákov a podľa mňa to bude totálna pecka. 

The Inexplicable Logic of my Life (Benjamin Alire Sáenz)
Po Arim a Dantem si túto knihu nemôžem nechať ujsť. Kvôli autorovi a hlavne kvôli tomu, že to vyzerá ako úžasná contemporary, ktorá bude napísaná rovnako krásne ako bol Ari. Snáď sa k tomu potom dostanem čo najskôr. Slovart to vydá aj u nás, ale neviem kedy. 

King's Cage (Victoria Aveyard)
Red Queen bola skvelá. Ku dvojke som sa síce zatiaľ nedostala a podľa ohlasov to bolo vraj o dosť slabšie, ale aj tak sa veľmi teším na trojku, keď už kvôli ničomu inému, tak aspoň kvôli tej obálke. Ale tak snáď sa čo najskôr dostanem aj k dvojke, nech sa môžem potom rovno pustiť do tohto. 


Freeks (Amanda Hocking)
Amanda Hocking patrí medzi topku mojich najobľúbenejších autorov a čítala som od nej väčšinu kníh. Freeks je jej nová knižka, ktorá vyjde už v januári a ja sa na to hrozne teším, lebo to vyzerá magicky, zaujímavo a bude tam vraj čosi s nekromanciou. 

The Beast is an Animal (Peternelle van Arsdale)
Túto knihu začali ospevovať asi v polovicu tohto roka, kedy oznámenie o tom, že vyjde vyvolalo obrovský rozruch a všetci sa o ňu začali zaujímať. U nás ten rozruch vyvolal Slovart, ktorý ju tiež vydá. Podľa mňa tá kniha vyzerá geniálne, či už obálkou alebo zaujímavou anotáciou a ja sa na ňu hrozne teším. Ale pravdepodobne ju budem čítať v slovenčine. 

Stange the Dreamer (Laini Taylor)
Dcéru dymu a kostí som nečítala, aj keď som ju istý čas mala doma dosť dlho. Veď anjeli....meh. Aj tomuto som sa vlastne dosť dlho vyhýbala, lebo ma to nejak nezaujalo. Nakoniec sa to však vyskytlo na mojom wishliste, tak uvidím, čo to bude. 


Long May She Reign (Rhiannon Thomas)
Zbožňujem kráľovstvá a zabudnuté budúce kráľovné a podobné veci. A toto sľubuje jeden geniálny, akčný, fantasy príbeh o tom, ako si dievča musí udržať trón a bojovať vo svete, kde nemôže nikomu veriť. No neznie to úžasne? A tá skvelá obálka je len plusom. 

The End of Oz (Danielle Paige)
Z tejto série som čítala len prvý diel, ale to vôbec nevadí. Už teraz viem, že to dotiahnem až ku koncu, lebo jednotka bola prekvapivo skvelá a dvojka už je na ceste a poviedky, ktoré som k tomu čítala boli tiež fajn. A keď už som začala, tak hádam neskončím. 

Flame in the Mist (Renée Ahdieh)
Táto kniha vyzerá ako skvelá, akčná, nebezpečná a tajomná fantasy, ktorú si budete musieť zamilovať. Podľa mňa to bude fantastické a môj inštinkt skoro nikdy neklame. Teším sa, ak sa k tomu dostanem, lebo očakávam veľa bitiek a tajomstiev. 


Once and for All (Sarah Dessen)
Knihy od tejto autorky sú skvelé, krásne, letné oddychovky, ktoré vám veľmi pomôžu v horúcich letných dňoch. Táto kniha vyzerá výnimočne dobre a očakávam od toho nejaký nadupaný príbeh, ktorý ma chytí za srdce. 

It Started with Goodbye (Christina June)
Táto knižka taktiež sľubuje dosť dobrú contemporary, založenú na príbehu Popolušky, ale v modernej dobe. Nebude to fantasy ako Cinder, ale vyzerá to neuveriteľne dobre a snáď sa mi aj táto knižka dostane do rúk. 

Wintersong (S. Jae-Jones)
Toto sa ocitlo na mojom wishliste hlavne kvôli tej úžasnej obálke. Anotácia taktiež vyzerá sľubne na ďalší akčný fantasy príbeh, ktorý si snáď zamilujem. Navyše, s goblinmi som sa v knihách ešte nestretla a treba vyskúšať aj niečo nové a originálne. 


Frostblood (Elly Blake)
Vyzerá to dosť podobne ako Red Queen, ale podľa mňa to bude aj tak skvelé. O tejto autorke som ešte nepočula, takže neviem presne, čo mám čakať, ale ak to bude minimálne tak dobré, ako bola Red Queen, tak prečo nie? A snáď to nebude ako cez kopirák. 

A Quiet Kind of Thunder (Sara Barnard)
Od autorky som čítala Beautiful Broken Things a to bolo hrozne fajn, ale toto vyzerá o dosť lepšie a tajomnejšie. Hlavná hrdinka totiž nerozpráva, aj keď má toho veľa čo povedať, ale zrejme sa v jej živote stalo niečo prelomové. Som veľmi zvedavá, ako to dopadne. 

Letters to the Lost (Brigid Kemmerer)
Toto sa nesie v nádychu Charlieho. Hrdinka píše listy svojej mŕtvej mame a necháva ich na jej hrobe, keď príde chalan, ktorý si ich prečíta a odpíše jej naspäť. Podľa mňa to bude ďalšie skvelá, trpko-sladká contemporary, ktorá si získa čitateľov. 

4 komentáre:

  1. Skvělý výběr a inspirace :) Na spoustu z těchto knih se těším také a teď jsem díky tobě navíc další objevila :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Som rada, že som ťa mohla inšpirovať :)

      Odstrániť
  2. Týmto článkom si ma navnadila na dve knihy a to Because You Love To Hate Me pretože námet so záporákmi sa mi veľmi páči a na tú poslednú, Letters To the Lost pretože Charlieho príbeh mám veľmi rada! :) Ku Cassandre mám aj ja taký všakovaký vzťah, pretože sa mi furt nepáči posledný diel v hociktorej série a preto som trochu skeptická ku Lady Midnight - oplatí sa to prečítať a čo mám vlastne od toho čakať? :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. To s tými záporákmi bude podľa mňa paráda :3 Tak snáď sa nám bude obom páčiť :) Lady Midnight sa podľa mňa určite oplatí, pretože Cassie mala dosť času sa vypísať a naučiť sa vylúčiť nepodstatné informácie, takže toto je príbeh nabitý akciou a tajomstvom a úžasným priateľstvom či rodinnými vzťahmi. Pre mňa to bol jednoznačne zážitok :)

      Odstrániť