pondelok, 26. decembra 2016

Ice kissed


Autor: Amanda Hocking
Séria: The Kanin chronicles
Diel: druhý
Počet strán: 309
Rok vydania: 2015
Vydavateľstvo: St. Martin's Griffin

Bryn Aven refuses to give up on her dream of serving the kingdom she loves. It’s a dream that brings her to a whole new realm…and the glittering palace of the Skojare.
The Skojare people need protection from the same brutal enemy that’s been threatening the Kanin, and Bryn is there to help. Being half Skojare herself, it’s also a chance for her to learn more about her lost heritage. Her boss, Ridley Dresden, is overseeing her mission, but as their undeniable attraction heats up, their relationship is about to reach a whole new level—one neither of them is prepared for.
As they delve deeper into the Skojare world, they begin to unravel a long-hidden secret. The dark truth about her own beloved Kanin kingdom is about to come to light, and it will change her place in it forever…and threaten everyone she loves.


I didn't want to do that to anyone else, and I never wanted to be forced to choose between love and duty. So it was best if I just avoided love altogether. 

Hovorí sa, že druhé pokračovania sú väčšinou o dosť slabšie, ako prvá kniha, ale tu to tak vôbec nebolo. Po prečítaní prvého dielu som sa nehorázne tešila na pokračovanie a musím povedať, že som naozaj nebola sklamaná, pretože toto bolo absolútne skvelé pokračovanie jedného skvelého príbehu. 

Autorka v príbehu nadviazala presne tam, kde skončila. Musím povedať, že pri čítaní si vôbec neuvedomuje, že tie udalosti z jednotky sú v príbehu staré len mesiac a beriem to, ako omnoho dlhšiu dobu. Ten pútavý a svieži štýl písania na tom bude mať nejaké tie zásluhy. V tejto časti nám autorka dá možnosť spoznať bližšie aj iné postavy. Bryn sa bude musieť vrátiť ku Skojarom a jej spoločníkom tentokrát nebude jej šéf Ridley, ale Kasper Abbot, snúbenec Bryninej najlepšej kamarátky Tildy. Kasper je členom Hodragenu (myslím, že tak sa to píše) - kráľovských trénovaných strážcov, ku ktorým by raz chcela Bryn patriť. Kasper bol veľmi zaujímavou postavou a veľmi dobre vedel, čo je pre neho v živote dôležité a mnohokrát Bryn pomohol, takže sa ukázal ako skvelý priateľ. Čitateľ má takisto možnosť viac nahliadnuť do života Skojarov, tiež môžeme viac spoznať kráľovnú Linneu a kráľa Mikka a princa Kenneta, ktorí sú takisto vskutku veľmi tajomné a zaujímavé postavy.

But it still broke my heart. The intensity and severity of the ache in my chest was something that I hadn't been expecting. It hurt so badly it almost took my breath away. 

Amanda Hocking má obrovskú výhodu v tom, že je skvelou rozprávačkou a píše tak pútavo, že vás to chytí a nepustí až kým to nedočítate do konca. Veľkým plusom je, že autorka netlačí všetku akciu na koniec, ale pekne strieda niektoré prekvapenia s obyčajnými vecami a problémami, napr. so svadbou. Viete, všetci sa pripravujú na vojnu a zrazu sa tu a tam zjaví jedna svadba a všetci oslavujú a sú šťastní akoby sa nič nedialo. A do toho zas príde nejaké bum a v ďalšej kapitole zase riešia problémy s vojnou. Nedá sa povedať, že by toto bola séria, ktorá je plná zvratov a prekvapení, pretože je to vcelku predvídateľné a možno na tom budete ako ja a uhádnete, kto za tým všetkým stojí. Zo začiatku som tú osobu moc nepodozrievala, ale potom neskôr sa chovala tak divne, že mi hneď bolo jasné, že to bude práve ten človek. Ale nečakala som to, čo sa bude diať potom a teraz mám aj iné podozrenia. Ale taká jedna otázka: ako autorka mohla? a prečo?! Veď to tak vôbec nemuselo byť. Tým jedným činom mi hrozne zlomila srdce a ja som neverila, že naozaj čítam to, čo čítam. Každopádne som veľmi zvedavá, ako sa to všetko nakoniec vyvinie a ako celý príbeh skončí. Ten koniec sa mi páčil a dúfam, že to tak ostane už do konca série. 

I answered them as directly and simply as I could, but the words felt detached from me, as if they were coming from someone else. It was my voice, it was the truth about what I'd done, but it wasn't me. 

Pre mňa sa táto séria okamžite stala jednou z najobľúbenejších. Je plná akcia, humoru, silných priateľstiev a lásky, akcie a bojov a takisto klamstiev a podvodov a intríg, ktoré majú dosť fatálne následky. Už sa teším, čím nás autorka ešte prekvapí a ako sa tá vojna vyvŕbi v záverečnom dieli. Ak hľadáte nejaký ľahký a skvelý fantasy príbeh s rôznorodými postavami a akciou, tak jednoznačne dajte šancu Amande Hocking, ktorá vás určite nesklame. Už aby som sa dostala k trojke. 

2 komentáre:

  1. Ooh, to znie super, som rada, že nesklamala ani dvojka. Musím sa už dostať k jednotke.:) Ale tuším si najprv dám re-reading tej pôvodnej trilógie. Počkať, je to spin-off, však?:D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. No ako podľa mňa by si celkom mala, lebo mne sa to ohromne páčilo :D no hej, neviem či by som to nazvala priamo spin-off, ale hej niečo také :D akože, kľudne sa zaobídeš aj bez pôvodnej trilógie, pretože tam sa len objavia niektoré postavy, ale žiadne udalosti sa neudiali v Tryloch, ktoré by toto nejak výrazne ovplyvnili :)

      Odstrániť