štvrtok 17. novembra 2016

Čarovné zaklínadlo


Autor: Chris Colfer
Originálny názov: The Land of Stories: The Wishing Spell
Séria: Krajina príbehov
Diel: prvý
Počet strán: 416
Rok vydania: 2016
Vydavateľstvo: Fragment

Zazvonil zvonec a rozprávky je koniec… No ako to vlastne bolo ďalej? Keď kúzelná kniha prenesie dvojčatá Alex a Connera na záhadné miesto, netušia, že sa im práve splnil sen všetkých detí. Ocitli sa v krajine rozprávkových príbehov! Priechod do sveta ľudí sa však uzavrel a vyzerá to tak, že niet cesty späť. Čaká ich neuveriteľné dobrodružstvo plné prekvapení, mágie a stretnutí s postavami, ktoré poznajú z rozprávok. Nie všetky však budú milé a príjemné. Boj dobra so zlom sa totiž nikdy neskončil…

Priznám sa, že o Chrisovi som pred touto knihou nepočula. Viem, že hral v Glee, ale to je tak všetko. Čestne sa priznávam, že som Glee nikdy nevidela a ani neplánujem, ale táto kniha vyzerala brutálne zaujímavo.

Prvých asi 60 strán tejto knihy som si myslela, že to bol obrovský krok vedľa. Poviem vám na rovinu, že začiatok je brutálne nudný, nezáživný, pomalý, natiahnutý. Lenže autor musel čitateľa priblížiť a vysvetliť to, ako Alex a Conner vlastne žijú, čo sa stalo. Po tom, čo sa dostanú do Krajiny príbehov, kniha naberie úplne iný, nový a fantastický smer. Alex a Conner sú postavy, ktoré si zamilujete vďaka ich povahám, detskej zvedavosti a niekedy dosť detských a miestami hlúpych hádok. Middle grade však taká má byť, no nie? Obaja súrodenci vám prirastú k srdcu ako Percy alebo Harry v ich mladom veku. Vy máte možnosť s hrdinami vstúpiť do nového, magického a neobjaveného sveta, ktorý súrodencom prinesie množstvo dobrodružstiev a skúseností. Krajina príbehov je možno krásne a magické miesto, ale samozrejme skrýva aj mnohé tajomstvá a plno nebezpečenstiev, množstvo nepriateľov aj priateľov a hlavne dvojčatá spoznajú mágiu a to, aká môže byť nebezpečná.

"Svet si však neuvedomuje, že zloduch je iba obeť, ktorej príbeh nik nevyrozprával." 


Rozmýšľali ste niekedy nad tým, ako pokračoval život rozprávkových postáv po skončení knihy? Čo sa stalo so Zlou kráľovnou zo Snehulienky alebo macochou z Popolušky? Chris Colfer nám jeho príbehom ponúkol jednu alternatívu - rozprávka stále neskončila. Alex a Conner na vlastnej koži zažijú stretnutie práve s tými postavami, s ktorými vyrastali. Lenže, čo ak sa to úplne zmenilo a napríklad Zlatovláska už nie je vážená princezná? Autor do knihy skombinoval viacero dejových línií a podľa mňa to úžasne knihu spestrilo. Všetko, čo dvojčatá chcú, je dostať sa domov. A na to potrebujú niekoľko prísad, z každého kráľovstva jednu. Tu teda začína nebezpečná cesta cez celú krajinu, kde sa naši hrdinovia stretnú s problémami, nájdu mnoho priateľov aj nepriateľov a odhalia niekoľko tajomstiev, ktoré im zmenia život. Nečakajte však nič svetoborné. Celá knižka sa nesie v magickom a rozprávkovom duchu. Všetko spestrujú chvíľky akcie, ktoré sú miestami celkom napínavé a množstvo menších zvratov, ktoré vás možno aj prekvapia. Toto je príjemná oddychovka s nádychom fantastiky a dobrodružstva. Ale hlavne, bolo to krásne rozprávkové a vy ste si mohli zaspomínať na vaše vlastné detstvo. Akonáhle sa do tejto knižky začítate, tak sa stránky budú obracať úplne samé a verte tomu, že túto takmer 500 stranovú bichľu zhltnete veľmi rýchlo.

"Nezáleží na tom, ako veľmi ti niekto ublížil alebo ako veľmi ťa to bolí, ale čo s tou bolesťou urobíš." 

Nepovedala by som, že som z tejto knihy doslova paf, ale pre mňa to bolo veľmi príjemným čítaním. Som úprimne zvedavá, ako bude príbeh Alex a Connera pokračovať. Chris Colfer u mňa ako autor určite zabodoval a som rada, že som knihu nakoniec nezavrela po tých prvých stranách, pretože to by bola dosť veľká chyba. Čarovné zaklínadlo je jednoduché a oddychové čítanie na upršané popoludnia, keď zaleziete s čajom pod deku.


Za knihu veľmi pekne ďakujem spoločnosti Albatrosmedia.
Vy si ju môžete kúpiť TU

2 komentáre:

  1. Súhlasím, ja som spočiatku tiež nevedela či bola kniha dobrou voľbou, ale páčila sa mi. Správanie detí odpovedalo ich veku a to bolo super, príbeh Zlej kráľovnej aj problémy niekoľkých rozprávkových postáv, bolo to veľmi milé :-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. To teda, som fakt rada, že sa mi to nakoniec páčilo :) Teším sa na pokračovania :)

      Odstrániť