streda 3. augusta 2016

The Orphan Queen


Autor: Jodi Meadows
Séria: The Orphan Queen
Diel: prvý
Počet strán: 391
Rok vydania: 2015
Vydavateľstvo: Katherine Tegen Books

Wilhelmina has a hundred identities.
She is a princess. When the Indigo Kingdom conquered her homeland, Wilhelmina and other orphaned children of nobility were taken to Skyvale, the Indigo Kingdom’s capital. Ten years later, they are the Ospreys, experts at stealth and theft. With them, Wilhelmina means to take back her throne.
She is a spy. Wil and her best friend, Melanie, infiltrate Skyvale Palace to study their foes. They assume the identities of nobles from a wraith-fallen kingdom, but enemies fill the palace, and Melanie’s behavior grows suspicious. With Osprey missions becoming increasingly dangerous and their leader more unstable, Wil can’t trust anyone.
She is a threat. Wraith is the toxic by-product of magic, and for a century using magic has been forbidden. Still the wraith pours across the continent, reshaping the land and animals into fresh horrors. Soon it will reach the Indigo Kingdom. Wilhelmina’s magic might be the key to stopping the wraith, but if the vigilante Black Knife discovers Wil’s magic, she will vanish like all the others.


Toto nie je až taká známa kniha a ja ani neviem, ako som sa k nej dostala. Vyzerala však neuveriteľne zaujímavo, navyše mala nádhernú obálku a bola za skvelú cenu, tak som si povedala, že prečo nie. Ľudia, táto kniha bolo jedno z najlepších rozhodnutí môjho života! 

Wilhelmina (divné meno že?) bola úžasná hrdinka. Silná, inteligentná, badass, rozumná a skvelá. Mnohokrát som ju obdivovala za to, ako sa dokázala dostať z niektorých situácií a ako šikovne sa dokázala pohybovať v utajení, či už v noci alebo po celom paláci. Miestami pripomínala aj Celaenu, takže som si ju bezpochyby zamilovala. Jej najlepšia kamarátka Melanie bola fajn, ale nevedela som, či je mi dostatočne sympatická a či jej mám veriť. James bol takisto skvelý, ale naopak Doriah sa mi až tak nepáčil a Patricka som nemala rada už od úplne prvej strany. Ale Black Knife bol absolútne dokonalý a úžasný a fantastický a silný a úžasný. Ehm, nevšímajte si to, ja len neviem, ako inak to mám vyjadriť, ale hrozne som si ho zamilovala. A absolútne som nečakala, že to bude práve ten človek. Neviem, všetci vravia, že to bolo dosť predvídateľné, ale pre mňa to bol totálny mindfuck. Aj Ospreys sa mi hrozne páčili, hlavne Connor, ktorý je také zlatíčko. V tejto knihe sa mihne obrovské množstvo postáv, pretože kráľovstvo predsa nemôže fungovať bez svojho osadenstva a palác už vôbec nie. Niektoré si zamilujete, iné nebudete mať vôbec alebo k nim budete mať úplne pasívny vzťah. Tie hlavné sú však fantasticky prepracované s vlastnými charaktermi a minulosťou. 

A queen who wouldn't take risks for her people wasn't worthy of being a queen at all. 

Na tejto knihe je skvelé, že sa na nič nehrá. Áno, bude sa vám to miestami podobať na niekoľko iných fantasy kníh, ale povedzme si pravdu, že príbehy sú väčšinou postavené na rovnakom základe s tým rozdielom, že sú odlišne spracované. To na kvalite tejto knihy neuberá. Ten svet je neskutočne skvelý a krutý, úžasne spracovaný a premyslený. Toto je kniha o boji o stratené kráľovstvo, pritom z jednej strany nad celým svetom visí ešte jedna hrozba. Takzvaný Wraith (niečo ako prízrak, neviem, ako to preložiť) - prastará sila, ktorá sa používaním mágie zhoršuje a pomaly ničí celý svet. Wilhelmina tým pádom musí čeliť nie jednej, ale až dvom hrozbám a je jej úlohou ochrániť svojich ľudí. Počas celej knihy sa teda čitateľ dozvedá tajomstvá, históriu, minulosť jednotlivých postáv, spolu s Wil hľadá spôsoby, ako vyriešiť ten problém. Medzitým je tu však Black Knife, ktorý doslova loví ľudí, ktorí používajú mágiu a zbavuje sa ich ktovieakými spôsobmi, takže Wil musí byť opatrná, aby nezistil aj o jej mágii, pretože to by bol koniec. Viete, trištvrte knihy sa nič moc nedeje až na pár akčných momentov. Lenže počas celej knihy tam je určité napätie a zvedavosť, ktorá vám nedovolí knihu položiť. Celý čas Wil získava informácie, študuje nepriateľov a pripravuje plán, ako získa späť svoj trón. Na konci sa všetko obráti o 180° a autorka nastolí takú akciu, o akej sa vám ani nesnívalo. Príde poriadna bitka, plno akcie, ďalšej zvedavosti a ďalších otázok a už ste zase na začiatku. Posledná strana je niečo absolútne nečakaná, hrozné a taký cliffhanger som už hrozne dlho nezažila. Keby nemám druhú knihu, tak sa asi zbláznim, kým by prišla. Toto je jedna veľká, obrovská pecka, ktorú si musíte prečítať. 

We'd all seen too much death to believe the pain would ever go away, to believe that these emotional wounds would ever heal. No, for us, there was only revenge. 

Ak sa vám páčili knihy ako Throne of Glass alebo Snow like ashes, tak tomuto určite dajte šancu, lebo si to zamilujete úplne rovnako. Ja som úprimne zvedavá, aké bude pokračovanie, čo sa tam stane, ako to všetko dopadne, lebo koniec bol totálne dychberúci a neuveriteľný a autorka nechala množstvo otázok nezodpovedaných. Navyše, má to krásne obálky, hlavne dvojka, číta sa to neskutočne dobre a rýchlo a ten príbeh je absolútne parádny a premyslený. U mňa táto séria okamžite padla do mojich obľúbených. Musíte to skúsiť aj vy. 


4 komentáre:

  1. Přesvědčila jsi mě. :D Knihu mám už dlouho na to-read listě, ale asi si ji přečtu o něco dřív. Pěkná recenze. :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Oh to som rada!! :D Určite prečítaj, najlepšie čo najskôr, lebo je to naozaj skvelé :) Ďakujem :)

      Odstrániť
  2. O tejto knihe som sa dozvedela až dnes, ale našla som iba samé kladné recenzie. Rozhodne si ju chcem prečítať, jedine by ma tak zaujímalo aká asi úroveň angličtiny v nej je?

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. No, čo povedať. Je skvelá proste. Vieš čo, tá angličtina nie je ťažká, ak si čítala nejakú fantasy, napr. Throne of Glass, ACOTAR, Raven Boys...tak by si to mala zvládnuť. Predsa len Maas nemá bohvieako ľahkú angličtinu v jej knihách a predsa sa to dá zvládnuť. Naozaj to nie je ťažké, keď si zvykneš na ten slang.

      Odstrániť