streda 31. augusta 2016

Najlepšie knihy leta

Vitajte, vitajte! Ja viem, na začiatku leta som vám nasľubovala hory doly a ničoho ste sa nedočkali. A mňa to hrozne štve, lebo sa cítim, akoby som vás zradila. Chcela som, fakt som chcela začať pár projektov, napísať niekoľko článkov na nejakú tému, ale nič z toho sa bohužiaľ nekonalo. Mňa to fakt hrozne mrzí, ale nakoniec sa leto vyvinulo úplne inak, ako som čakala. Ale tak teraz to už dúfam začne (ja viem, ja viem, to vravím už dlho). Na začiatok som sa teda rozhodla vám odporučiť pár kníh, ktoré som objavila a prečítala počas leta a naozaj stoja za pozornosť a na niektoré sa mi ani nechce písať recenzia. A inšpirovala ma k tomu Maggie, len aby ste vedeli.


Trnový císař (Mark Lawrence)
Toto bolo neskutočné. Počas čítania tejto knihy som sa nemohla odtrhnúť. Poznáte Jorga, viete aký je, ale stále vás dokáže neskutočne prekvapiť. Toto bol jeden veľký boom, neuveriteľné finále série a s neuveriteľným koncom. Ale fakt, taký mindfuck, aký bol na konci len tak hocikde nezažijete a fakt to nebudete čakať. Ak ste čítali prvé dva diely, tak po tomto určite siahnite lebo Mark Lawrence má niekoľko és v rukáve. 

The Mirror King (Jodi Meadows)
The Orphan Queen je objav tohto roka. A brutálny objav roka. Tá kniha bola úžasná, premyslená a akčná. Ale jej druhé pokračovanie bolo niečo obrovské. Keby nebolo pár ďalších kníh, tak je toto asi najlepšia kniha roka. Jodi Meadows si pripravila niekoľko obrovských zvratov a prekvapení, brutálny a krásny a smutný koniec a verte mi, že po tejto knihe si to budete chcieť všetko znovu prečítať. 

Winter (Marissa Meyer)
Toto bola neplánovaná kniha. Chcela som počkať na český preklad, lenže potom si ju Maggie kúpila, potom ma na ňu brutálne nalákala a chúďa ja som musela utratiť peniaze za túto knihu. Niežeby mi to vadilo. Winter je síce 800 stranová bichľa, ale tie strany ubiehajú neuveriteľne rýchlo, pretože nikdy neviete, čo vás čaká ďalej, ako si hrdinovia poradia a ako to nakoniec skončí. Takisto plno akcie, zvratov a záver ako má byť. 


The Memory of Light (Francisco X. Stork)
Francisca som si zamilovala pri jeho knihe Irises. Spomienka svetla bola však úplne iná kniha. Tak silná, krásna, emocionálne náročná, ale miestami šťastná. Hlavná hrdinka Vicky bola skvelá, dalo sa s ňou ľahko stotožniť a jej kamaráti boli geniálni. Toto je neskutočne inšpiratívny príbeh plný krásnych myšlienok o hľadaní samého seba a dôvodu žiť. 

The Raven Boys (Maggie Stiefvater)
Havraní chlapci mi stáli na poličke od Vianoc. Myslím, že týchto posledných. Toto leto sa na GR strhla mánia a zrazu ju čítali všetci blogeri a chválili všetci blogeri a keď som počula tie chválospevy, tak som neodolala a siahla po nej aj ja. A proste wow! Havraní chlapci sú jedna geniálna, originálna fantasy so skvelou hrdinkou a úžasnými chlapmi a mágiou a jasnovidectvom, plná akcie a zvratov, ktorú si povinne musíte prečítať. A navyše, čoskoro vychádza u Slovartu, takže šup šup!
Moju recenziu nájdete TU.

Since you've been gone (Morgan Matson)
Toto bola moja prvá skúsenosť s autorkou a musím povedať, že bola skvelá. Kniha má síce pomalší rozbeh a chvíľu sa to ťahá. Áno, budete ju chcieť zo začiatku zavrieť lebo je to hrozná nuda, ale potom keď sa to rozbehne, tak je to fakt skvelé. Nečakajte žiadnu letnú romancu, pretože toto je príbeh zameraný na priateľstvo. Emily je fajn hrdinka, ktorá prejde počas toho príbehu obrovskou zmenou, nájde si nových priateľov a pokúsi sa obnoviť jedno staré priateľstvo so svojou najlepšou kamarátkou. Veľmi sa mi to páčilo a som si istá, že sa to bude páčiť aj vám. 


Maybe Someday (Colleen Hoover)
CoHo sa nečakane stala jednou z mojich all time favourite autoriek. Život jedna báseň bola pekný, Ugly Love bola skvelá, ale Maybe Someday bolo niečo totálne iné. A krásne a silné a brutálne a smutné a totálne som si tú knihu zamilovala. Je plná skvelých songov, priateľstva, začínajúcej lásky, hudby a hudby a znovu hudby a problémov a všetkého. Toto by sa malo ocitnúť na vašom must-read zozname. Fakt, chcelo sa mi plakať. 

Before we were strangers (Renée Carlino)
O tomto vám musím povedať. Toto je tak geniálna kniha, že som ju donútila prečítať Maggie a teraz na ňu nahováram Neliss, ktorá sľúbila, že do konca septembra jej dá šancu. Lebo toto je druhá najlepšia kniha tohto roka. Príbeh Matta a Grace je niečo neuveriteľné a magické. Autorka vymyslela skvelú zápletku a napísala geniálnu love storku, ktorá je neobyčajná a srdcervúca a krásna a na konci sa mi chcelo plakať. Matta a Grace som nemohla z hlavy dostať ešte veľmi dlhú dobu, lebo naozaj je to niečo krásne. Proste PREČÍTAJTE SI TO!!!!!!!

It ends with us (Colleen Hoover)
Túto knihu som chcela čítať až v októbri. Lenže Maggie je diabol. Počas toho, ako čítala túto knihu ma stále spamovala s tým, ako je to krásne a geniálne a musím si to prečítať a musím a musím a musím. A vyvíjala hrozný nátlak a (znovu) ma donútila si kúpiť tú knihu a prečítať ju takmer hneď ako príde. Môj účet plakal. Maggie však vedela, čo robí, pretože tá kniha bola jedným slovom D-O-K-O-N-A-L-Á. Tak brutálna a hrozná a emocionálne náročná. Počas čítania som mala niekedy doslova zimomriavky, lebo to bolo tak realistické a silné. Colleen mi doslova zlomila srdce, opravila ho a zase zlomila. Toto je ďalšia must-read kniha, lebo o tomto sa hovoriť musí. 

Toto sú všetko knihy, ktoré ma dostali, prekvapili, rozplakali, potešili a zlomili. Tieto príbehy ma donútili rozmýšľať o nich ešte veľmi dlhú dobu a naozaj by bolo smutné, keby ujdú vašej pozornosti, pretože sú to skutočne poklady. Aké bolo vaše leto? Ktorú knihu z vašich prečítaných by som si mala aj ja prečítať? 



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára