utorok 9. augusta 2016

Ako som nakoniec dala šancu e-bookom

Vždy som bola zástancom papierových kníh. Keď sa do sveta dostali e-booky, bola som proti nim. Fakt veľmi dlhú dobu. Pretože, vážne, čo máte z toho, že čítate na niečom, ako tablet a listy prevraciate dotykom? Kde je tá vôňa papierovej knihy? Ten pocit, keď ju môžete obzerať, držať v rukách, prelistovať ju kedykoľvek. To s čítačkou spraviť nemôžete. Na papierových knihách vždy zanecháte stopu, hocičo. Či už ohnutý rožtek, natrhnutý prebal alebo stranu, ohnutý chrbát, v tom horšom prípade stopy od jedla alebo pitia. Pointa je, že tam zostane dôkaz o tom, že ste tú knihu naozaj čítali. Také niečo pri e-bookoch nie je možné. Takže áno, ja som vždy zásadne bojovala proti čítačkám, audiobookom a podobným veciam a keď mi niekto povedal, že si mám kúpiť čítačku, tak som sa mu vysmiala do tváre a pomyslela som si niečo ako: "Pche! Čítačka. Taká kravina. Padol si z Marsu?" Keby som pred pár rokmi vedela, že si tú čítačku naozaj raz kúpim, tak by som sa pri tej myšlienke asi zasmiala. No lenže potom som začala blogovať, začala aktívne chodiť na Goodreads, sledovať blogerov, aktívne sledovať knižné novinky, čítať v angličtine a vydržalo mi to dva roky takto fungovať len s papierovými knihami. Ako to tak býva, moja to-read polička na GR obsahovala každým dňom stále viac a viac kníh a nie som milionárová dcéra, aby som si všetky tie knihy dokázala kúpiť v papierovej forme. Nie hneď, keď ich chcem čítať. Stiahla som si teda Kindle aplikáciu do mobilu s nádejou, že budem trochu čítať aj tie e-booky, lenže to mi trvalo tri mesiace až pol roka prečítať jednu knihu. Po dlhšom pozeraní do mobilu ma boleli oči a zároveň sa mi kazili, lebo veď viete, že to neprospieva. A slepá som už aj tak dosť.

A tak som sa jedného pekného dňa začala pohrávať s nápadom kúpiť si čítačku. Sama seba som nechápala, čo ma to napadlo, ale keď som ten nápad predložila pár ľuďom, tak len podporili moje rozhodnutie. Potom sa mi v rukách ocitla čítačka a sama som neverila tomu, aká som bola šťastná že ju mám. A to ju mám, prosím pekne, jeden deň. Ale už teraz ju totálne zbožňujem. Navyše, tento rok idem veľa cestovať a je to omnoho praktickejšie. Nemusím všade ťahať kopu kníh, tým pádom mi to nebude zavadzať v kufri a tým pádom môžem viac nakupovať knihy. No nie je to tá najlepšia výhoda? A potom samozrejme mám šancu prečítať môj nekonečný to-read list, ktorý nikdy neubúda. Na moje prekvapenie je čítačka naozaj užitočná vecička, ľahko prenosná, nezaberá miesto a môžete si tam dať tisícky kníh. V prípade, že máte taký názor ako som ja mala kedysi, tak ho zmeňte. Lebo nič vám nebráni čítať aj papierové knihy, akurát ich nemusíte všade ťahať a prenášať a nebudú vám zbytočne zaberať miesto v taške. Neviem, prečo som si ju nekúpila už pred rokmi. Ušetrila by mi dosť peňazí na knihách, ktoré sa mi nakoniec nepáčili. A ako bonus tak môžete prečítať aj knihy, ktoré vôbec nevyšli v papierovej verzii a nepokaziť si pri tom zrak.

Btw. Huráááá! Konečne som sa odhodlala napísať aj iný článok ako recenziu. Ja viem, sľubovala som to už dávno, ale nebol čas a keď bol, tak sa mi nechcelo alebo som čítala až príliš dobrú knihu. Ale nebojte, ešte nekončím. Ešte mám pár nápadov.

4 komentáre:

  1. Mám rozepsaný článek na podobné téma. Já sice čtečce odolávala z jiného důvodu, ale hned po prvním zapnutí jsem věděla, že tohle je přesně to, co v mém knižním světě chybělo! :) Nevzdávám se papírových knih, ale proč si trochu neulehčit život?
    fiamorisrunning.blogspot.cz

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Áno, ja som mala presne taký pocit! :) Je to hrozne užitočná vec, hlavne pri cestovaní, takže súhlasím. :)

      Odstrániť
  2. Ja som už od začiatku, čo som o čítačke počula, vravela, že je to super vec. Kniha sa nahradiť nedá, ale predsa len sa čítačka hodí, ako si spomínala na to cestovanie. Aj keď idem do školy vlakom, nechce sa mi trepať 600-stranovú knihu, pokiaľ ju môžem mať v čítačke, ktorá má 100 alebo 200(?) gramov. :D
    Ale zase podľa mňa človek si môže pokaziť oči aj na čítačke, pokiaľ je podsvietená. Ja som preto takú nechcela. Mne to svietilo rovnako ako tablet a brutálne mi to ťahalo oči. Ja mám bez podsvietenia a je dokonalá <3 <3

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Veď práve som po nej po tých rokoch konečne siahla :D kvôli trepaniu tých 600 stranových kníh :D
      Tak hej môže, to jasné, ale tak všetkého veľa škodí, takže ak to človek nepreháňa, tak je to podľa mňa určite lepšie ako mobil či tablet. :D Ja som brala s podsvietením, hlavne kvôli čítaniu v noci. :) Ale som z nej nehorázne nadšená :3

      Odstrániť