štvrtok, 14. júla 2016

The Raven Boys


Autor: Maggie Stiefvater
Séria: The Raven Cycle
Diel: prvý
Počet strán: 409
Rok vydania: 2012
Vydavateľstvo: Scholastic

Even if Blue hadn't been told her true love would die if she kissed him, she would stay away from boys. Especially the ones from the local private school. Known as Raven Boys, they only mean trouble.
But this is the year that everything will change for Blue.
This is the year that she will be drawn into the strange and sinister world of the Raven Boys. And the year Blue will discover that magic does exist.
This is the year she will fall in love.


One day, she would live some place where she could stand outside her house and see only stars, no streetlights, where she could feel as close as she got to sharing her mother's gift. 

Maggie Stiefvater sa preslávila sériou Vlcy z Mercy Falls, ktorú som však nikdy nečítala a ani som na ňu nepočula moc dobré ohlasy. The Raven Boys ma však lákala veľmi dlho, či už svojou obálkou alebo sľubnou anotáciou alebo pozitívnymi reakciami čitateľov. A ako zvyčajne, moja intuícia nesklamala. 

Pre mňa bola kniha už od začiatku dosť zaujímavá a vôbec nie nudná. Blue bola skvelá hlavná hrdinka - inteligentná a veľmi sympatická. K Maure a jej kamarátkam som mala taký neutrálny vzťah. Žiť medzi vešticami nie je nič moc. Kapitoly sa však striedali a tak tie ďalšie boli písané z pohľadu chalanov. Gansey a Adam boli obaja fantastickí a oboch som si hrozne zamilovala. Adama o trošku viac, lebo bol úprimný a milý a mal úplne iné charakterové črty ako ostatní. Asi preto, že ho neovládali peniaze a vedel, čo znamená niečo dosiahnuť sám. Gansey bol trochu mudrlant a občas mal chvíľky, kedy si myslela, že môže úplne všetko zachrániť peniazmi. Inak bol aj on veľmi zlatý. Ronan a Noah mi prišli strašne nevýrazný. Ronan bol tiež fajn, páčilo sa mi, ako každého dokázal slovne zničiť alebo uraziť, ale inak mi prišiel ako postava taký nemastný-neslaný. Počula som, že v dvojke sa to zlepší, tak uvidím. A Noah, no toho som od začiatku ani poriadne nevnímala, takže k nemu nemám žiadny poriadny vzťah. Len potom mi ho bolo trošku ľúto. Vzťahy medzi tými chalanmi však boli fascinujúce a obdivuhodné. Také silné priateľstvo, ako jeden druhého chránili, ako si pomáhali, boli jeden druhému vždy oporou. To bolo proste úžasné a neskutočné. Z tej knihy to bolo úplne cítiť ako sa majú radi. 

Blue had two rules: stay away from boys, because they're trouble, and stay away from raven boys, because they were bastards. 

Toto je moja prvá skúsenosť s touto autorkou, ale musím povedať, že je fakt dobrá. Maggie píše hrozne pútavo a zaujímavo a ja som kvôli tomu knihu nemohla ani položiť. A popravde, autorka to napísala tak fantasticky, že ste nikdy nemohli vedieť, ani len predpokladať, čo vás čaká na ďalšej strane. Krásne udržala čitateľa v napätí, počas celej knihy. Samotný príbeh bol plný záhad a prekvapení a rysoval sa tam aj nejaký vzťah. Musím vás varovať, že ak ste začiatočníci v angličtine, tak túto knižku určite nečítajte, lebo je to dosť zložitá na pochopenie toho systému, ak tomu nebudete rozumieť. A ako bolo mne poradené, tak aj ja vám poradím, že pred čítaním si pozrite na internete čo sú to ley lines, ktoré v príbehu hrajú veľmi dôležitú rolu a bez toho, aby ste vedeli, čo to je sa nepohnete ďalej. Maggie si pre nás však pripravila poriadnu dávku mágie a celý príbeh perfektne premyslela a ešte lepšie napísala. Taktiež tam bolo hrozne veľa mindfuckov, ktoré fakt neviem, kde zobrala, ale mnohokrát som neverila, čo čítam. Neviem ako pre vás, ale pre mňa toto bola jedna obrovská, divoká jazda plná mágie, akcie a napätia a nečakaných zvratov a už teraz sa neviem dočkať pokračovania, ktoré si, dúfam, prečítam už čoskoro. Poviem vám to takto: kašlite na to, či vás Maggie svojou predchádzajúcou sériou alebo knihou sklamala. Preneste sa cez to. Táto kniha je totiž jedna skvelá fantasy a určite jedna z najlepších, aké som kedy čítala. Ignorujte vaše sklamanie a siahnite po tomto. 

She recognized the strange hapiness that came from loving something without knowing why you did, that strange hapiness that was sometimes so big that it felt like sadness. It was the way she felt when she looked at the stars. 

Ako vidíte, tak moja prvá skúsenosť s Maggie bola priam fantastická. Neviem, prečo som čítanie tejto knihy odkladala od Vianoc a teraz to neskutočne ľutujem, lebo už som mohla mať prečítané aj ostatné. Som si istá, že autorka si v pokračovaniach pripravila ešte viac prekvapení a zvratov a že príbeh ešte viac zamotala. Som úprimne zvedavá, ako budú osudy a dobrodružstvá hrdinov pokračovať. A neagličtinári, nebojte sa. Skvelý Slovart vydá aj túto knihu v slovenčine a poviem vám len, že sa máte na čo tešiť, keď to vyjde. Tuším to má byť niekedy tento rok na jeseň. 

4 komentáre:

  1. Keby to nemám už rozčítané, tak ma tvoja recenzia na to ešte viac navnadí :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Oh, to je super! :D Ale chvalabohu, že sme to spolu už aj prebrali :D

      Odstrániť
  2. Ach, skvele si to podalo, len pekne treba túto perfektnú sériu šíriť. <3 Strašne ju zbožňujem, musím si už dať re-reading prvých troch a doraziť štvorku.:D Inak ja som od Maggie čítala aj Vlkov z Mercy Falls - začalo to tak meeh a sladko, ale dvojka a trojka boli super.:)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Vďaka :D úplne súhlasím, ja sa teším, keď dorazia tie ostatné :3 Vlci ma vôbec neberú nejak :D

      Odstrániť