nedeľa, 8. mája 2016

Desať knižných dní 5: Šesť obľúbených autorov


Pre mňa bolo veľmi ťažké česť mojich obľúbených autorov. Každý spisovateľ vždy dáva do príbehu niečo nové a originálne, nejakú časť seba alebo svojich spomienok a práve preto sú všetky príbehy výnimočné. A vybrať len hŕstku z toľkých skvelých diel, z toľkých talentovaných ľudí je nehorázne ťažké. Nakoniec som ich niekoľko vybrala, ale tu by bolo treba tak 50 priečok, aby som bola úplne spokojná. 

Táto žena zmenila život mnohým deťom i dospelým a ten príbeh je stále rovnakým fenoménom. Áno, hovorím o skvelej Joanne Kathleen Rowlingovej, ktorá napísala práve ten úžasný príbeh o mladom čarodejníkovi. Rowlingová píše neskutočne úžasne, prichádza stále s novými a originálnymi prvkami a pri Harrym Potterovi som sa ani raz nenudila. Preniesla čitateľov na magické miesto ako je Rokfort a všetci sme ako jedenásťroční čakali sovu s listom. Táto pani je pre mňa naveky číslo 1 v rebríčku najlepších autorov. 


Rick Riordan pre vás taktiež nie je neznámy. Autor úspešných sérií ako Percy Jackson, Bohovia Olympu alebo Kronika Cartera Kana. A Riordan nikdy neprestáva, takže teraz nám pekne pracuje na príbehy o Magnusovi Chaseovi a o samotnom Apolónovi. Jeho knihy sú zmesou gréckej mytológie, bojov a neuveriteľne trefného humoru. Pri každej jeho knihe som sa smiala a nemohla som prestať. Ľudia okolo mňa si mysleli, že mi preplo alebo čo, keď sa smejem na knihe. Ale verte či nie, Rick je na toto profesionál. 


O mojom objave minulého roka ste odo mňa tiež počuli už tisíckrát. Jej celosvetovo úspešná séria sa stala jednou z mojich najobľúbenejších a táto autorka sa okamžite dostala medzi mojich top autorov. Sarah J. Maas so svojím Trónom zo skla očarila mnohých. A mala čím. Vytvorila neskutočne krásny svet plný zrady a intríg, fantastickú skvelú hrdinku ako je Celaena Sardothien, perfektné vedľajšie postavy. Na príbeh sa dá pozerať z mnohých perspektív, pretože Sarah dá možnosť vidieť príbeh napr. z pohľadu krvilačnej čarodejnice. Rôznorodosť charakterov je fakt obdivuhodná a autorka vytvorila jeden obrovský príbeh, ktorý sa dá neustále viac a viac rozvíjať. 


Hrubé knihy vždy neznamenajú nudné časti. To fantasticky dokázal aj Patrick Rothfuss v jeho sérii Príbeh Kráľovraha. Sledovať príbeh mladého Kvothea je niečo úžasné. Čitateľ vidí, ako neskutočne sa vyvíja, ako mu jeho život stavia prekážky do cesty, ale on aj tak robí, čo najviac, aby ich preskočil. Jeho príbeh je totálne pestrý a zaujímavý a vy si to budete absolútne užívať. Lebo nič také tu ešte nebolo.


Amanda Hocking nepíše nejaké svetoborné príbehy. Ale práve v jednoduchosti jej príbehov sa skrýva neskutočné čaro. Vymyslela si svoj svet, ktorý čím ďalej, tým viac rozvíjala. V jej príbehoch sa mieša akcia s láskou. Teda, v Dedičke to bola viac tá láska, v Kanin Chronicles to je skôr tá akcia, keďže to je už omnoho prepracovanejšie ako Dedička. A Amanda sa stále len zlepšuje. Jej knihy sa taktiež čítajú neuveriteľne rýchlo a fantasticky. 


Posledný autor je niekto, kto prišiel s absolútne originálnym nápadom a chytil sa niečoho úplne nového a odlišného. Garth Nix sa chytil témy nekromancie a spracoval ju neskutočne parádne. Sabriel bola len začiatkom jedného premysleného, prepracovaného, fantastického príbehu, ktorý v Lirael nabral úplne iné rozmery a v Abhorsenoch to bude niečo fakt gigantické. Aspoň dúfam. Vytvoril krutý svet plný mŕtvych a osud toho sveta má na pleciach partia mladých ľudí, ktorí ani sami nevedia, kam vlastne patria. 


A potom zase témy: 


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára