sobota, 30. apríla 2016

Desať knižných dní 4: Sedem filmových verzií


 V dnešnom článku tohto projektu sa zameriam na filmové verzie kníh. Pokúsila som sa vybrať najmä také, ktoré som čítala, aby som vám vedela povedať, ako sa s tým vyhrali scenáristi. 

Prvú priečku nemôže obsadiť nik iný, ako Harry Potter. Srdcovka všetkých čitateľov aj nečitateľov. Podľa môjho názoru je celá séria fakt veľmi dobre sfilmovaná. Áno, jasné, že ma štvú niektoré vystrihnuté časti alebo scény, ktoré boli v knihe a film okolo nich ani len neprešiel. Lenže aj napriek tomu je pre mňa Harry jedno z najlepších filmových spracovaní vôbec. Vybrali skvelých hercov, nevynechali dôležité veci a vedeli zaujať, pretože ľudí tie filmy bavili. Aj keď pre mňa sú Fénixov rád a Polovičný princ neskutočne nudné, pričom knihy boli totálna pecka. 


Moja druhá srdcovka je Pán prsteňov. Tie filmy dokážem taktiež pozerať stále dookola. Tu sa však filmárom podarilo zachytiť takmer všetko. Tie knihy totižto obsahujú hrozne dlhé opisy a ten dej je tam trochu menší ako v iných knihách, takže nebolo moc ťažké vybrať scény, ktoré pôjdu aj na plátno. Jediné, čo mi na tomto celom príbehu vadí je len samotný Frodo. Ufňukaný idiot, ktoré si vzal na plecia niečo, na čo podľa mňa nikdy nemal. Pipin, Smíšek alebo Sam sa ako postavy dosť vyvíjali, naučili sa bojovať, stali sa odvážnejšími. Ale Frodo? Absolútne žiadna zmena. Stále rovnako ufňukaný a naivný a dôverčivý a veriaci vo všetko dobré, pritom kráčal do Mordoru, nevedel sa ani vynájsť. Keby nemal na tej ceste so sebou Sama, tak zomrie už na začiatku. 


Keď porovnáte príbeh Percyho Jacksona v knihe a vo filme, tak vám je jasné, že celý film je totálne všetko zle. Veď to som si aj ja povedala. Aj tak ma však tie filmy bavia. Beriem ich ako niečo samostatné a nie film podľa knihy. A aj vy musíte uznať, že herci sú dobrí, je to akčné a napínavé, tiež zaujímavé a vtipné. Takže hej, podľa mňa sú aj tie filmy dobré, ak ich neporovnávate. Už len kvôli Loganovi. 


Sériu Nástroje smrteľníkov si môžete pozrieť aj ako film a aj ako seriál. Aj napriek tomu, že seriál je totálne zlý, herci hrajú nepresvedčivo, efekty sú príliš prehnané, všetko je tam preafektované, tak ma to nejakým zvráteným spôsobom baví. Z Mesta kostí ako filmu som však bola vcelku nadšená. Áno, zmenili niektoré veci a tak, ale aj tak to bolo fakt dobré, akčné a podarené. A Clary bola menej blbá ako v knihe a menej blbá ak v seriáli. 


Labyrint alebo The Maze Runner je kniha, ktorú som si zamilovala od prvej strany. A film takisto, Podľa mňa sa veľmi podobal knihe a tým pádom to nemohlo byť zlé. Nemám rada Dylana O' Briena a nemám rada ani Teresu, nie herečku, ale tú postavu. Z Dylana sa idú všetci zblázniť a pritom vôbec nie je tak pekný, ako sa tvrdí a všetci z neho padajú do kolien. Mne je maximálne nesympatický a nemyslím, že niečo zmení môj názor na neho. A Teresa je hrozná krava. Sama nevie, čo vlastne chce a je hrozne ovplyvniteľná. Ostatní herci však perfektne sadli do svojich postáv. Taký Thomas Sangster je presne Newt, akého som si predstavovala počas čítania. Alebo ten čo hrá Minha, je tiež skvelé napodobnenie Minha v knihe. 


Knihu Ak zostanem som si takisto zamilovala. A jej filmové spracovanie bolo absolútne perfektné. Vybrali skvelých hercov, príbehu zanechali rovnaké čaro, aké mala kniha. A bol to rovnako silný a smutný príbeh, ako v tej knihe. Pri knihe som síce nerevala, ale pri filme hej. Videla som ho trikrát a trikrát som revala. Lebo to je tak krásny príbeh, že si ho nedokážete nezamilovať. Dúfam, že natočia aj dvojku. 


Drahokamy od Kerstin Gier už čítali asi všetci. Najprv som nevedela, že existuje aj film. A keď som sa to dozvedela, tak som si ho musela hneď pozrieť. Rudá jako rubín sa mi fakt páčila. A film, aj keď bol v mnohých veciach fakt odlišný, sa mi prekvapivo páčil tiež. Gwen a Gideon sú obaja hrozne sympatickí, Charlotte rovnako nepríjemná a príbeh má stále rovnako obrovské čaro, ako počas čítania. 


A ako vždy, témy: 


2 komentáre:

  1. S Percym súhlasím, tiež to vnímam ako samostatné príbehy, ktoré nemajú nič spoločné a funguje to - filmy si veselo pozerám a dokonca ma aj bavia :D
    Mesto kostí bolo otrasné aj kvôli výberu hercov (niektorí boli až príliš starí na svoju úlohu), no seriál ma neskutočne baví aj napriek tomu všetkému a pri poslednej časti som naň proste nedala dopustiť. O:)
    K Labyrintu sa nevyjadrujem (nechcem nikoho uraziť) a If I Stay... bože, len si na to spomeniem a plačem. Veľmi silný film.

    Fakt podarený výber (s pár výnimkami) :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Mne sa Mesto práveže páčilo :D a seriál aj mňa baví aj keď je to hrozná kravina :D taká guilty pleasure :D Labyrint je moja srdcovka, takže to nejak nič nezmení môj názor :D

      Odstrániť