nedeľa 24. apríla 2016

Desať knižných dní 3: Osem obálok


Ja viem, ja viem, zas nedodržujem to, čo som povedala. Minulý víkend článok do tohto projektu ani nebol, pretože sa vyskytli menšie problémy a ja som sa akosi celý víkend vôbec nedostala k noťasu. A keďže nedodržujem to, čo som povedala, že článok bude každý piatok, tak som sa rozhodla, že ho čakajte každý víkend. Hociktorý deň od piatka do nedele. Dnes sa teda zameriam na obálky. Hovorí sa síce, že nesúď knihu podľa obalu, ale povedzme si pravdu: každého z nás najprv upúta obálka a až potom si prečíta, o čom kniha je. Za nevýraznými alebo nepeknými obálkami sa ani neobzrieme. Ja som vám teda vybrala osem takých, ktoré upútali mňa. 

Prvá kniha je štvrté pokračovanie jednej skvelej fantasy série, ktorú som si za posledný rok neskutočne zamilovala. Áno, hovorím o sérii Throne of glass a jej štvrtom pokračovaní Queen of shadows. Všetky obálky tejto série sú podľa mňa absolútne perfektné, ale táto je najlepšie. Podľa mňa ukazuje trochu dospelejšie Celaenu a je nejakým prísľubom na veľký boj. Veď posúďte sami. 


Následujúca kniha sa v tomto projekte už raz objavila, ale ja som ju proste nemohla vynechať, keď ide o obálky. Obálky tejto série sa v Česku moc nevydarili. Okrem tejto jednej. Scarlet z Mesačných kroník má tak krásnu obálku, že keď mi kniha prišla, nemohla som z nej spustiť oči. Zvyšné nie sú až také pekné, ale Scarlet sa hrozne podarila a vždy, keď utieram prach, tak sa na tú knihu pozerám aj 5 minút. 


Tretiu knihu som si prečítala hlavne kvôli tej nádhernej temnej obálke. Obálka knihy Anna krví oděná ma totálne očarila a ja som ju okamžite musela mať. Pri pohľade na ňu je vám hneď jasné, že to určite nebude nejaká romantická kniha. Pochopíte, že to bude nejaký temný a strašidelný krvák. Síce to až taký obrovský krvák nebol, temné a strašidelné to teda bolo. A mali by ste to mať aspoň kvôli tej obálke. 


Aristotle and Dante discover the secrets of the universe je kniha, ktorá sa určite pýši jednou z najkrajších obálok, ale zároveň v sebe ukrýva aj neskutočne krásny príbeh. Mňa na tej obálke očarilo asi všetko od fontu písma až po chrbát kniha. Len tie ocenenia to celkom kazia (na obrázku nie sú, ale naživo sa mi to vôbec nepáči). 


Snow like ashes je taktiež kniha, ktorá sa mi dostala do wishlistu najmä vďaka obálke. Na obrázku tak možno nevyzerá, ale naživo je neskutočne krásna a som hrozne rada, že tú knihu môžem vlastniť. 


Colleen Hoover je pre mňa zatiaľ dosť neznáma autorka, pretože som zatiaľ nemala možnosť si od nej niečo prečítať. Aj keď knihu Život jedna báseň mám doma. V originále majú však jej knihy absolútne dokonalé obálky a vždy to dopadne tak, že knihu dám na GR do to-read, ale po čase ju však vyhodím s tým, že to už nie je zaujímavé. Kniha It ends with us ma však zaujala natoľko, že si ju zrejme predobjednám. A tá obálka je zase absolútne dokonalá. 


Knihy Kiery Cass majú všetky brutálne obálky. Selekcia bola plná princeznovských šiat. Mňa osobne však omnoho viac očarila obálka jej novej knihy The Siren, ktorá je síce jednoduchá, ale v jednoduchosti je krása. No nie? 


Posledná kniha je znovu z Mesačných kroník. Tentokrát je to však originálna obálka Winter, ktorá je jedným slovom proste dokonalá. Vďaka nej som naozaj rozmýšľala, že si zoženiem celú sériu v angličtine a tú českú predám. Toto proste nemá chybu. 


A ako vždy sú tu témy, ktoré budú nasledovať. 

2 komentáre:

  1. Super článek! :)
    Jak Collen tak Kiera miluji. Jsou to úžasné autorky! :)
    Annu i první díl Měsíčních kronik mám doma, ale ještě jsem se k nim nedostala (vlastně společně i se Skleněným trůnem) :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem :)
      Snáď aj ja si Colleen obľúbim :) od Kiery som čítala len Selekciu, do pokračovaní sa mi nechcelo, ale tá Selekcia bola fajn čítanie :) Tak to by si mala zmeniť, lebo všetko sú to skvelé knihy :)

      Odstrániť