sobota, 9. apríla 2016

Desať knižných dní 2: Deväť plánovaných kníh


Rozhodla som sa, vlastne už pri prvom článku do tohto projektu, že ho budem pridávať každý týždeň v piatok. Ja viem, mal tu byť už včera, aj som sa na to chystala, ale niečo mi do toho prišlo a potom som na to zabudla. Myslím, že túto tému by si každý mohol pojať po svojom. Mohli by ste sem dať knihy, ktoré vyjdu a vy ich plánujete prečítať alebo knihy, ktoré máte už dlhšie doma a ešte ste sa k nim nedostali. Ja som si vybrala práve tú druhú možnosť, pretože by som vám veľmi rada predstavila niektoré kúsky, ktoré vyzerajú fantasticky, ale ešte som sa k nim nedostala. 

Prvá kniha je jedna detská klasika, ktorú by som veľmi rada prečítala. Je to kniha Peter pan v tomto nádhernom vydaní od Puffin chalku. Petra pana som ako dieťa mala veľmi rada, hlavne animovanú rozprávku. A samozrejme, aj tú tenučkú knižku od Disneyho. Ale teraz by som to chcela prečítať v originálne, tak snáď sa k tomu čo najskôr dostanem. 


A keď už som pri tom Petrovi panovi, tak tu mám ďalšiu knihu z toho sveta. Myslím, že to je niečo na štýl retellingu, tentokrát o Jamesovi Hookovi. Asi najznámejšom rozprávkovom kapitánovi Hookovi, ktorý robil dosť veľké problémy samotnému Petrovi panovi. Je to kniha Never never, ktorú som len nedávno objavila, ale okamžite ma zaujala a ja sa na ňu strašne teším. 


Amanda Hocking je pre mňa jedna z najlepších autoriek vôbec, takže nie je nič čudné na tom, že mám doma od nej aj jej tretiu sériu, ktorú som ešte nečítala. Prvou knihou v tejto sérii je Wake, ktorá má veľmi peknú obálku a verím tomu, že bude rovnako skvelá ako Trylovia a The Kanin chronicles. 


Táto kniha je asi prvá kniha v angličtine, ktorú som chcela čítať. Myslím, že aj vďaka nej som sa neskôr začala zaujímať aj o iné anglické knihy. Zdá sa mi, že som na ňu narazila, keď laurdes robila blogtour a takmer všetci blogeri ju mali v súťažiach podpísanú a mne sa hrozne páčila obálka a veľmi som chcela mať doma nejakú podpísanú knihu. Bohužiaľ, vtedy sa mi ju nepodarilo vyhrať. Neskôr som  však písala samotnému autorovi a on mi ju poslala aj s úžasným venovaním. Takže Irises od Francisca X. Storka, ku ktorej sa už konečne musím dostať. 


Teraz prejdem k jedinej knihe, ktorú tu mám v inom jazyku ako v angličtine. Krycí jméno Verity chcem prečítať od jej vydania. Mám ju doma od decembra, ale ešte som sa k nej nedostala. Knihy z druhej svetovej vojny mám veľmi rada a na túto som taktiež veľmi zvedavá. Snáď už čoskoro. 


Znovu sa vrátim k detským klasikám. Ďalšia v poradí je Alice's adventures in Wonderland. Alicin príbeh mám veľmi rada vo filmovej podobe, takže snáď sa mi bude páčiť aj v tej knižnej. Ešte ju mám dokonca v takomto krásnom vydaní od vydavateľstva Barnes&Noble s krásnymi ilustráciami a je v nej aj druhý diel Alice through the looking glass. 


Pri klasikách ešte zostanem. The wizard of Oz som zase videla len film. Neviem, prečo som nečítala rozprávku, ale je to fuk, lebo to prečítam niekedy teraz. Snáď ešte tento rok. Aj túto knižku ako Petra pana mám vo vydaní od Puffin chalku. Film sa mi celkom páčil, vo Once upon a time sa objavuje tzv. Wicked witch, tak by som veľmi rada zistila viac o celej krajine Oz a Dorotke a vlastne o všetkom. 


A vlastne predchádzajúcu knihu som si kúpila tak skoro hlavne kvôli knižke Dorothy must die, ktorá ma zaujala svojou veľmi peknou obálkou v kníhkupectve Waterstones vo Wrexhame. Tam som si ju však nekúpila, ale neskôr bola na BWB v hardbacku za skvelú cenu, tak som neodolala a objednala ju. Anotácia vyzerá veľmi sľubne, tak som zvedavá. 


O knihe The Raven boys ste už nepochybne počuli. Vyšla aj v češtine ako Havraní bratrstvo a chystá sa aj v slovenčine. Ja som ju však chcela v originále, ani neviem prečo. Dostala som ju na Vianoce od brata, ale bohužiaľ som sa k nej ešte nestihla dostať. Ale už sa teším. Len keby bol čas. 


No, čo vám poviem. Väčšina neprečítaných kníh, ktoré mám doma sú hlavne tie anglické, takže by som ich mala začať pomaly zdolávať. Aspoň k týmto sa snáď dostanem tento rok, najlepšie už v lete. No uvidím, ako budem mať čas.
A znovu tu máte témy, ktoré budú nasledovať. 

2 komentáre: