piatok, 1. apríla 2016

Desať knižných dní 1: Desať skvelých kníh


Well....blog potreboval nejaké spestrenie medzi samými recenziami a mesačnými chvastačkami. A toto mi poskytlo výborné spestrenie, lebo takéto veci ma bavia. Snáď aj vás. Tento parádny projekt som našla u Lili, ktorá ho našla u nejakej českej blogerky, ktorú nepoznám (jej blog TU). Každopádne určite ho skúste aj vy. Aj keď ja by som určite potrebovala minimálne 20 skvelých kníh, lebo vybrať 10 bolo pre mňa ohromne ťažké. Takže tu sú. A nie je to po poradí, lebo to by už bolo príliš zoraďovať ich od najlepšej. A knihy ako Harry Potter alebo Percy Jackson som sem nemohla dať, lebo to by bolo všetkých 10 asi len tie. 

Prvou skvelou knihou, ktorú vlastním je Crown of midnight. Príbeh najznámejšej Adarlanskej vrahyne som si neskutočne zamilovala. Vybrala som druhý diel, pretože ten mám najradšej. Či obálku, či už samotný príbeh, tak táto kniha je pre mňa najlepšia zo série. A je tu veľmi veľa Chaola! Sarah J, Maas vytvorila jeden úžasný príbeh s totálne skvelou hlavnou hrdinkou. U mňa sa to radí k najlepším fantasy, aké som kedy čítala. A vy ak ste mu ešte nedali šancu, tak dajte. 


Druhá kniha je u nás dosť veľkou novinkou, ale ja som ju čítala už minulý rok, keď zrazu blogeri na GR okolo nej spravili obrovské haló. Aristotle and Dante discover the secrets of the universe je kniha, ktorá si získala srdcia čitateľov vďaka úžasnému príbehu dvoch najlepších kamarátov, ktorí spolu zažili skvelé aj smutné chvíle a navzájom sa vždy podporili. Ari a Dante je absolútne krásny príbeh o silnom priateľstve a veľkej láske. A vy, neagličtinári, nedávno to vyšlo u Slovartu, takže bežte do kníhkupectva a pusťte sa do čítania. 


Teraz sa na chvíľu premiestnim k slovenskej tvorbe a to od skvele Majky Holecyovej. Sériu Mariotovi dediči milujem, ale jej posledný diel Prekliatie bol totálne dokonalý. Séria o čarodejníkoch priamo tu na našom Slovensku je absolútne fantastická a jej záver mi doslova vyrazil dych. Majka ten koniec vymyslela tak neskutočne úžasne a ja som tú knihu čítala trikrát a trikrát som pri nej revala ako zmyslov zbavená. Táto kniha ma dokázala tak citovo vyšťaviť, že to nedokázala žiadna iná. Mariotovi dediči sú proste séria, ktorá je tak skvelá, že sa dá porovnávať so zahraničnou tvorbou. 


Aj napriek tomu, že Lirael bola skvelá, ja mám o dosť väčšiu citovú väzbu práve k jej predchodkyni, Sabriel. Táto úžasná fantasy si ma získala absolútne všetkým, aj napriek tomu, že je staršia ako ja. Garth Nix vymyslel obdivuhodný svet, silnú hrdinku, vtipného Mačiaka a problémy s mŕtvymi. Tému nekromancie využil bravúrne. Pre mňa je Sabriel úžasný začiatok perfektnej série a aj keď je dej trochu pomalší, aj tak ju mám radšej ako druhé pokračovanie, ktoré však bolo dejovo omnoho lepšie. A ďalšie vec: mám ju podpísanú od Erika! :3


Tipujem, že všetci ste už počuli o príbehu Adama a Mie z knihy Ak zostanem. Ja som si ich príbeh taktiež zamilovala, ale druhé pokračovanie Kam zmizla ma očarilo ešte viac. Kniha je tentokrát písaná z pohľadu Adama po (tuším) 3 rokoch od udalostí v jednotke. Obaja žijú svoje životy oddelene a venujú sa najmä hudbe. Keď sa raz stretnú (nepamätám si, kde, ale tuším to bol New York?) a dajú si malú nočnú prechádzku. Táto kniha bola jedným slovom dokonalá, nemohla som sa od nej odtrhnúť a na konci sa mi chcelo plakať z toho, aké krásne to bolo a ako nechcem aby to skončilo. A to väčšinou také knihy ani nečítam. To už o niečom svedčí nie? 


Meno vetra je pre mňa kniha, vďaka ktorej som začala čítať high fantasy, takže nebolo nečakané, že tu bude. Kvotheov príbeh je po Harrym a Percym zrejme najobľúbenejší. Môžete vidieť úžasný vývoj postáv, Kvotheov život nebol ľahký, ale on stále išiel ďalej a snažil sa dosiahnuť to, po čom túžil. A pri tom do toho Rothfuss úžasne zamotal prvky fantasy - mágiu, démonov, iné magické bytosti. Áno, je to totálne hrubá a obrovská kniha, ale je naozaj premyslená, skvelá a zďaleka nie nudná a nezaujímavá. 


Ehm, neviem nič o tej posadnutosti druhými dielmi, lebo toto je určite náhoda. Aj ja, ako mnoho ďalších, som podľahla čaru Mesačných kroník od Marissy Meyer. Cinder bol podľa mňa skvelý rozbeh, ale neobľúbila som si ju natoľko, že by som ju dala sem. Scarlet, naopak, ma očarila totálne a ten príbeh som si zamilovala, aj keď mnohí hovoria, že je to o dosť slabšie ako Cinder. Treba podotknúť, že mňa to bavilo zatiaľ asi najviac. Páčila sa mi Scarlet, aj Vlk, aj Thorne, keď sa skamošil s Cinder. Jednoducho všetko. A tá akcia bola totálna pecka. 


Čo takto kniha, kde je hlavný hrdina viacmenej záporák, ktorý je pomstychtivý sadista? Trnový princ takýto príbeh má. Aj napriek tomu, že Jorg je totálny idiot a v živote by ste ho nechceli stretnúť, lebo by ste zrejme skončili s vlastnými črevami okolo krku, tak si ho zamilujete a bude sa vám nejakým zvráteným spôsobom fakt páčiť. Lebo vie, čo chce. Vie, o čo ide niektorým ľuďom, vie, aký je svet a má krutoprísne hlášky. A potom je tu ešte ten skvelý premyslený svet, bitky, temné miesta, strašidelné bytosti, obrovské intrigy a tak. 


Teraz sa zase od fantasy presuniem k 2. svetovej vojne. Pred pár rokmi knižný trh ovládla jedna krásna kniha o knihách a o slovách. Zlodejka kníh je príbehom priam gigantická kniha. Obsahuje príbeh rozprávaný smrťou o jednom dievčatku, ktoré kradlo knihy a učilo sa čítať. Do toho je tu Rudy, jeden žid a miestami aj pohľad na druhú svetovú vojnu očami malého dievčaťa. A nepochybujem, že na konci vám kvapne aj nejaká tá slzička. 


Sľubujem, že toto je už posledný druhý diel. Tieňolovci ešte stále ovládajú čitateľskú verejnosť. Nástroje smrteľníkov na mňa nezapôsobili tak, ako na ostatných, ale Cassandrina druhá séria, Pekelné stroje, ma dostala presne tak, ako ostatných. Mechanický anjel bol skvelý rozbeh série a Mechanická princezná bola skvelým zakončením série, ale ten epilóg bol totálna blbosť. Ale Mechanický princ bol úžasný, plný akcie, bojov, Willa, vtipných hlášok a zase Willa. Jednoducho, Mechanický princ sa Cassandre podľa mňa dejovo podaril najviac. 



Vybrať 10 kníh bolo pre mňa ohromne ťažké, lebo ja mám doma len knihy, ktoré sa mi veľmi páčili. A vybrať z nich len 10, no trvalo mi to dosť dlho. Ale raz sa tu hádam objaví aj článok, kde vám ich predstavím ešte viac.

A keby ste sa chceli aj vy zapojiť, tak tu máte témy na ďalšie dni. 


4 komentáre:

  1. Pěkný článek a zajímavý výběr :) Z vyjmenovaných se mi moc líbila Zlodějka knih a Aristoteles a Dante :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem :) Áno, obe boli absolútne fantastické :)

      Odstrániť
  2. Jéj, som rada, že si sa zapojila a vybrala si niektoré knihy, ktoré mám tiež veľmi rada a iné, ktoré sa ešte len chystám prečítať. :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Aj ja som rada, je to hrozne super projekt :) Dúfam, že sa k nim čo najskôr dostaneš :D

      Odstrániť