sobota, 6. februára 2016

The Assassin's blade


Autor: Sarah J. Maas
Séria: Throne of glass
Diel: 0,1 - 0,5
Počet strán: 448
Rok vydania: 2014
Vydavateľstvo: Bloomsbury

Celaena Sardothien owes her reputation to Arobynn Hamel. He gave her a home at the Assassins' Guild and taught her the skills she needed to survive.
Arobynn's enemies stretch far and wide - from Adarlan's rooftops and its filthy dens, to remote islands and hostile deserts. Celaena is duty-bound to hunt them down. But behind her assignments lies a dark truth that will seal her fate - and cut her heart in two forever...


"Life isn't easy, no matter where you are. You'll make choices you think are right, and then suffer for them." 


Celaena Sardothien. Najnebezpečnejšia Adarlanská vrahyňa. Ale určite ste si niekedy položili otázku: Prečo je taká známa a obávaná? Čo a kedy také prevratné spravila? A na to slúži práve táto knižka. Na väčšinu odpovedí na nejasné otázky, ktoré sa objavili v Tróne zo skla.

Táto kniha sa odohráva predtým, ako Celaenu poslali do Endovieru. Obsahuje päť poviedok o tom, čo sa stalo, ako sa dostávala na vrchol a ako bojovala za to, na čom jej záležalo. Takisto budeme mať možnosť spoznať toľko ospevovaného Sama, ktorý sa bez výhrad vyrovná skvelému a úžasnému kapitánovi Westfallovi, omnoho viac sa dozvieme o Arobynnovi Hamelovi, ktorý bol úplne iný, ako som si spočiatku o ňom myslela. A nakoniec aj zistím dôvod, prečo bola poslaná do Endovieru, prečo zomrel Sam a aj ako dokázala v Endovieri prežiť, keď ostatní tam vydržali len chvíľu. Pravdupovediac, čakala som niečo iné od tejto knižky. Moc som sa toho vraždenia nedočkala a stále neviem, prečo sa jej všetci tak hrozne boja, ale to je teraz nepodstatný detail, pretože táto knižka je rovnako skvelá, ako zvyšok série, nezáleží na tom, či je Celaena dobrá a milá alebo chladná a bezcitná.

The girl who'd taken on a Pirate Lord and his entire island, the girl who'd stolen Asterion horses and raced along the beach in the Red Desert, the girl who'd sat on her own rooftop, watching the sun rise over the Avery, the girl who'd felt alive with possibility...that girl was gone. 


Prvé dve poviedky - The Assassin and the Pirate Lord a The Assassin and the Healer mi neprišli ničím moc zaujímavé. Prvá mi prišla celkom nudná a tá druhá viacmenej zbytočná. Takže zo začiatku som si nebola istá, či čítam ten istý príbeh ako v Tróne alebo to napísal niekto iný. The Assassin and the Desert bola už o inom. Bola akčná a zaujímavá a konečne sa niečo poriadne dialo. Celaena trénovala, bojovala, riskovala, zažila sklamanie a bolesť (vtedy som pochopila jeden citát, tuším sa objavila v dvojke). Tichí vrahovia sú strašne super komunita a byť Celaenou, tak sa tam raz vrátim. V poviedke The Assassin and the Underworld sa konečne poriadne objavil Sam, ktorého som si obľúbila už v prvej poviedke, ale tu bol ešte omnoho lepší a ja som sa do neho totálne zamilovala. Keby žil, tak som jednoznačne team Sam. V tejto poviedke pracovali spolu a Celaena začala zisťovať menšie podrazy od niektorých ľudí. A posledná poviedka The Assassin and the Empire bola absolútne totálne mega úžasná a zároveň smutná. Neskutočne plno akcie, krásnych chvíľ, snov a plánov, bojov a podrazov a smútku. Ja som skoro plakala, keď sa to dialo, pretože to bolo proste strašné a Sam si to určite nezaslúžil.

She would tuck Sam into her heart, a bright light for her to take out whenever things were darkest. And then she would remember how it had felt to be loved, when the world held nothing but possibility. No matter what they did to her, they could never take tha away. She would not break. 

Nepovedala by som, že je nutné si túto knihu prečítať, pretože ak ju neprečítate, tak v podstate nič nestratíte, pretože tie podstatné veci sú vysvetlené v samotnej sérii. Ale ak ste si Celaenu a jej príbeh zamilovali tak, ako ja, tak určite si to prečítajte, pretože je to príjemné spestrenie a skvelý doplnok k sérii. Uvidíte Celaenu v trošku inom svetle, spoznáte Sama a Arobynna, takisto sa tu objaví aj Lysandra a možno pochopíte, prečo sa k nej Celaena správa tak, ako sa správa. Nakoniec sa mi tie posledné tri poviedky páčili, takže vďaka nim je to hodnotenie zvýšené a jednoznačne vám to odporúčam.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára