nedeľa, 14. februára 2016

Snow like ashes


Autor: Sara Raasch 
Séria: Snow like ashes
Diel: prvý
Počet strán: 416
Rok vydania: 2014
Vydavateľstvo: Balzer + Bray

Sixteen years ago the Kingdom of Winter was conquered and its citizens enslaved, leaving them without magic or a monarch. Now, the Winterians’ only hope for freedom is the eight survivors who managed to escape, and who have been waiting for the opportunity to steal back Winter’s magic and rebuild the kingdom ever since.
Orphaned as an infant during Winter’s defeat, Meira has lived her whole life as a refugee, raised by the Winterians’ general, Sir. Training to be a warrior—and desperately in love with her best friend, and future king, Mather — she would do anything to help her kingdom rise to power again.
So when scouts discover the location of the ancient locket that can restore Winter’s magic, Meira decides to go after it herself. Finally, she’s scaling towers, fighting enemy soldiers, and serving her kingdom just as she’s always dreamed she would. But the mission doesn’t go as planned, and Meira soon finds herself thrust into a world of evil magic and dangerous politics – and ultimately comes to realize that her destiny is not, never has been, her own.


Fear is a seed that, once planted, never stops growing. 

Pre mňa bola táto kniha celkom spontánne rozhodnutie. Nemala som ju v pláne čítať, ale raz som si proste chcela objednať knihu a narazila som práve na túto, prečítala pár pozitívnych ohlasov a rozhodla som sa, že ju teda objednám. A som rada, že som tak urobila, pretože toto bolo hrozne super. 

Meira, hlavná hrdinka, sa u mňa zapísala do zoznamu najlepších hrdiniek. Bola inteligentná, múdra, badass, silná a nebojácna, bojovala za to, čo chcela, nech ju to stálo čokoľvek, stála si za svojim názorom a najprv si premyslela a až potom konala. Aj keď mi miestami liezla na nervy stým jej "For Winter, for Winterians". Mather bol taký malý, nedospelý chlapček, ktorý mal ďaleko od toho aby dospel a od toho aby bol kráľom ho delili asi storočia. Proste chlapček, ktorý sa nedokázala sám rozhodnúť, ktorý nemal vlastný názor a nechal ostatných, aby za neho rozhodovali a robil, čo mu povedali bez rečí. A toto má byť kráľ hej? Theron bol však pravý opak. Bojoval za to, čo chcel, svojmu vlastnému otcovi nadával do idiotov (vtedy som totálne umierala smiechom) a jednoducho on je ten typ, ktorý bude skvelým kráľom. Takže ja som jednoznačne team Theron. Sir bol takisto hrozne super a bol Meire fakt dobrým príkladom ako otec, aj keď jej otcom nebol. Stále vyrastala s niekým, kto jej bol skvelým vzorom a možno aj preto bola taká skvelá. 

White strands stream around me, some matted with sewer muck, but most tossing in the wind. A living snowstorm, a vibrant white reminder that they haven't enslaved every Winterian. Some of us are still alive. Some of us are still free.

A teraz k tomu ostatnému. V prvom rade - angličtina bola ťažšia, ako som očakávala, takže ak nemáte prečítanú nejakú fantasy v angličtine alebo ak nemáte dobrý level angličtiny, tak toto radšej neriskujte. Ale inak: svet rozdelený na krajiny podľa ročných období? Prečo nie. Ľudia, ktorí tam žili mali svoje typické črty. Napr. Winterians, ako Meira mali biele vlasy, bledú pleť a zimu vnímali menej ako ostaní. A potom sú tam ešte ďalšie kráľovstvá - Cordell, Ventralli, Yakim, Paisly - ktoré sú taktiež známe každé niečím iným. Napr. kráľ Noam v Cordelli rád mrhá zlatom a dáva si stavať zlaté brány, takže ich synonymum na naše "preboha" je "Golden leaves!". A to nie je všetko, ale nemôžem vám tu predsa všetko prezradiť, že? Každopádne ten svet je totálne skvelo premyslený a originálny. Samotný príbeh ma na tých prvých stranách moc nechytal, ale potom som sa začítala a už som knihu nechcela pustiť. Už od začiatku to bolo akčné, plné napätia a bojov a maličká kvapka lásky. Samozrejme, bez ľúbostného trojuholníka by to nešlo, ale nemôžem povedať, že by mi tento liezol na nervy. Mather taká slečinka a Theron poriadny chlap. A autorka si, samozrejme prichystala aj niečo obrovské na koniec. Poviem vám, že taký mindfuck som už dlho nezažila. Síce ja som to predpokladala, keďže Maggie ma varovala, že sa niečo obrovsky prekvapivé stane, tak som sledovala náznaky a splietala všetky možné konšpiračné teórie. Ale poviem vám, naozaj sa máte na čo tešiť. Autorka vie, ako prekvapiť čitateľa. 

That's how we all are, too hard for what we should be. We should be a family, not soldiers. But all that really connect us is stories, and memories, of what should be. 

Nečakala som, že sa mi táto kniha bude až tak veľmi páčiť. Autorkin štýl písania bol skvelý, úžasné postavy, premyslený dej. veľa akcie, zvraty a totálny mindfuck. Všetko, čo je potrebné na dobrú knihu. A navyše, tá obálka vyzerá aj naživo totálne dokonalo. Takže áno, ak hľadáte skvelý, originálny príbeh, tak určite siahnite práve po tejto knihe. Pretože, je to niečo vcelku nové a neokukané a verím tomu, že autorka má pre čitateľov nachystaných ešte množstvo prekvapení a zvratov. A ja sa už hrozne teším na druhý diel, ktorý vyjde v takom istom formáte a veľkosti ako je táto kniha až v októbri, bohužiaľ. Ale toto jednoznačne odporúčam. 


4 komentáre:

  1. Veľmi pekná recenzia, na knihu si ma naozaj nalákala. Jediný problém je tá angličtina, nie som v nej veľmi dobrá. Nevieš náhodou či a ak áno, tak kedy má výsť u nás alebo v češtine?

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem :) Netuším, či sa plánuje aj vydanie u nás, zatiaľ som nič také nezachytila :)

      Odstrániť
  2. Recenzia je super a súhlasím s tebou, tiež som team Theron. Ja som sa už aj chcela pustiť do dvojky, len sa trochu obávam po tom, čo som čítala nejaké komenty na GR od Adi :D :D tak dúfam, že ma to nesklame, keď sa už do toho pustím.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem :) Theron je jednička! :D Ja sa na dvojku dosť teším, takže tiež dúfam, že nesklame :) A snáď sa ti bude páčiť :)

      Odstrániť