pondelok 4. januára 2016

Hitparáda kníh 2015


Ďalší rok skončil a to znamená ďalšiu hitparádu kníh (aspoň teraz, keď sa mi ju nechce robiť každý mesiac). Za tento rok sa sa dostala k mnohým knihám, ktoré ma prekvapili ale aj sklamali, rozosmiali ale aj rozplakali a niektoré kúsky ma dostali tak, že na ne len tak ľahko nezabudnem. A podotýkam, že vo väčšine kategórií budú po dve knihy. 

Najväčšie sklamanie
Vražedná léčba (James Dashner)
Nemôžem povedať, že toto bolo zlé. To nie. Ale po tých prvých dvoch absolútne skvelých dieloch som čakala na konci nejaké obrovské rozuzlenie. Nejaké obrovské boom, pri ktorom budem pozerať, čo sa tam sakra deje a ako to mohol Dashner spraviť. Áno, pár prekvapení bolo. Ale ten koniec ma sklamal, lebo to skončilo hrozne nanič a stalo sa tam mnoho zbytočností, ktoré si autor fakt mohol odpustiť. Jednoducho som čakala poriadny záver a dostala som z neho totálne minimum.
Najnapínavejšia kniha
Šepkajúca lebka (Jonathan Stroud)
Čo vám poviem. Proste duchovia. Prvý diel nebol až tak napínavý, ale Šepkajúca lebka bola totálne napínavá a úplne som nedýchala asi tak od polovice. Toto miestečko si určite zaslúži.
Crown of midnight (Sarah J. Maas)
Celá séria Throne of glass je vcelku hrozne napínavá, ale tento diel bol zatiaľ asi najviac. Fakt som po tých udalostiach len znovu bez dychu čakala, čo bude ďalej. Jednoducho Celaena je neskutočná s jej dobrodružstvami.

Najakčnejšia kniha
Hádesov chrám (Rick Riordan)
Predposledný diel bol neskutočne akčný a napínavý a ja som ho prečítala asi za dva dni a to mal nejak cez 500 strán. Lebo to bolo neskutočne akčné a každá kapitola skončila tak otvorene, že som musela čítať ďalej.
Krv polobohov (Rick Riordan)
A bohužiaľ, záverečný diel Bohov Olympu bol tiež totálne akčný a takisto som ho prečítala dosť rýchlo, pretože to bolo niečo úžasné. Podľa mňa bol ten záver taký, ako sa patrí. Plný bojov a útekov. A totálne skvelý.

Najromantickejšia kniha
Kam zmizla (Gayle Forman)
Netajím sa tým, že Gayle Forman totálne zbožňujem, aj keď píše romantiku. A po Ak zostanem som sa hrozne tešila na pokračovanie. A bolo to totálne krásne a romantické a plné lásky a krásnych chvíľ, no proste som sa totálne rozpúšťala.
Aristotle and Dante discover the secrets of the universe (Benjamin Alire Sáenz)
K tejto knižke som sa dostala nečakane, ale bola to najlepšia slepá voľba, akú som spravila. Táto knižka bola ďalšia úplne zlatučká a milá a hrozne sladká a krásna. Príbeh Ariho a Danteho bol neskutočný a po prečítaní som proste nemala slov. A tento rok vychádza aj u nás, takže čítajte!

Najzábavnejšia kniha
Baby z Brooklynu: Pia (Gemma Burgess)
Tak sem patrí jednoznačne toto. Je to skvelý, oddychový príbeh piatich dievčat, ktoré majú tesne po dvadsiatke a začínajú žiť vlastné životy. A je to neskutočne super a naozaj hrozne vtipné a realistické. A pri Piinom príbehu som doslova umierala od smiechu. Mala skvelé zážitky aj hlášky a trapasy. A už sa teším, keď sa dostanem aj k príbehu Coco.

Najlepší námet
Insanity: Mad in Wonderland (Camerom Jace)
Mám hrozne rada Alicu v Krajine zázrakov. A na toto bolo v jeden čas naraz strašne veľa pozitívnych ohlasov. Tak som tomu dala šancu a to bolo niečo perfektné. Absolútne úžasný nápad inšpirovaný Alicou. Proste Alica na psychiatrii a v reálnom svete, kde utekajú príšery z Krajiny zázrakov. No nehovorte, že to neznie super. Len škoda, že sú len ebooky a nemôžem si kúpiť normálnu papierovú knihu do poličky.
Najväčšie prekvapenie
Red Queen (Victoria Aveyard)
Od tohto som fakt nevedela, čo mám čakať a moc sa mi do toho ani nechcelo. Ale keď ma už Maťa prehovorila, tak som tomu dala šancu a prekvapivo to bolo absolútne skvelé, čítalo sa to rýchlo a postavy boli takisto super.
Kam zmizla Aljaška (John Green)
Povestný Green a jeho knihy, ktoré nemám rada. Povedala som si, že Aljaške dám šancu, keďže je údajne najlepšia. A bola som naozaj milo prekvapená, pretože sa to už od prvej strany čítalo neskutočne super, bolo to zaujímavé, skvelo napísané a na konci totálne prekvapivé a nečakané.

Najemotívnejšia kniha 
Kečupové oblaky (Annabel Pitcher)
Nemôžem povedať, že toto je absolútne emotívny, smutný príbeh. Ale pre mňa bol. Po prečítaní som proste mala pocit, že budem plakať a cítila som sa totálne emočne vyšťavená a prázdna. Jednoducho mňa táto kniha neskutočne dostala a naozaj bola absolútne úžasná. Minimálne podľa mňa. Teším sa, keď sa dostanem ku ostatným knihám od autorky.

Najoriginálnejšia kniha 
Píseň krve (Anthony Ryan)
Neskutočne skvelá a originálna fantasy, ktorú si musí prečítať každý milovník fantasy. Proste neskutočne skvelý svet, úžasne naplánovaný a premyslený dej a skvelý hlavný hrdina, ktorý sa dosť podobá môjmu milovanému Kvothemu z Kroniky kráľovraha.
Tak padne náš svět (Megan Crewe)
Toto je druhá úžasne originálna kniha. Neskutočne super nápad s písaním listov najlepšiemu kamarátovi, ktorý odišiel o hrozných časoch na ostrove napadnutom epidémiou. Strašne sa mi táto knižka páčila.

Kniha roka 
Dám ti aj slnko (Jandy Nelson) 
Zaslúžene je to práve táto kniha. Pretože toto je jeden neskutočne nádherný príbeh o dvoch súrodencoch, ktorý si k sebe znovu hľadajú cestu. Takisto je o rodine, prvých láskach a prvých sklamaniach a umení. O umení, ktoré obaja hlavní hrdinovia absolútne milujú. Tento príbeh ma absolútne dostal a ja som si ho neskutočne zamilovala a stále o ňom rozprávam každému, komu môžem, odporúčam každému, kto odo mňa chce počuť nejakú dobrú knihu. Toto je proste jedna úžasná a krásna kniha, ktorú si musíte všetci povinne prečítať. Jandy je skvel autorka, ktorá má nezvyčajný, ale skvelý štýl písania a vy si ho nedokážete nezamilovať.

Séria roka
Throne of glass (Sarah J. Maas)
Túto sériu som si neskutočne zamilovala. Úžasne vymyslený svet, absolútne skvelá hlavná hrdinka, ľúbostný trojuholník, ktorý nie je otravný, Chaol, mnoho akcie, napínavý dej, miestami strašidelné momenty, boje, skvelé romantické chvíle, úžasne napísané. Proste toto sa stalo jednou z mojich najobľúbenejších sérií a bodka. Pri tomto nebudete dýchať, budete sa smiať, možno aj plakať, rozplývať od šťastia, ale zároveň trieskať knihu o stenu a budete si ten príbeh totálne užívať. Lebo je jedným slovom dokonalý.

6 komentárov:

  1. Koruna z temnoty bola skutočne napínavou knihou v tom úplne súhlasím :D Väčšinu kníh, ktoré sú v zozname som nečítala, takže ich neviem posúdiť :-) Zaujala ma však kniha Mad in Wonderland.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Celá séria je neskutočne super :D Jop, tá je fakt skvelá! Určite daj šancu! :)

      Odstrániť
  2. Vražedná léžba vraj nieje posledný diel. Do tej série patrí ešte jeden diel. The Kill Order. Tam to možno viac dokončí autor ale neviem. Pekný článok. :)
    http://booklovers-world.blogspot.sk/

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Vražedná léčba je posledný diel. The Kill Order je len doplnok k príbehu, ktorý sa stal ešte pred prvým dielom, takže to nie je plnohodnotný diel ani pokračovanie.
      Ďakujem :)

      Odstrániť
  3. Skvelo obsadené miesta :) Celú sériu od Dashnera mám v angličtine.. už len sa do nej pustiť. Niektoré knihy, čo spomínaš sa ku mne ešte nejako nedostali. Ale všade ospevovaného Aristotela a Danteho musím v dohľadnej dobe prečítať ! :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Dúfam, že sa ti to bude páčiť :) Lebo sú na ňu fakt rozličné názory. :) Ariho a Danteho určite skús. To je neskutočne skvelá kniha :)

      Odstrániť