štvrtok, 7. januára 2016

Dárek z pravé lásky (12 zimních políbení)


Autor: David Levithan, Stephanie Perkins, Jenny Han, Rainbow Rowell, Ally Carter, Holly Black, Laini Taylor, Matt De La Pena, Kiersten White, Kelly Link, Gayle Forman, Myra McEntire
Originálny názov: My true love gave to me: Twelve holiday stories
Počet strán: 384
Rok vydania: 2015
Vydavateľstvo: CooBoo

Jestli máte rádi vánoční příběhy, vánoční filmy, vánoční pořady v televizi a speciální vánoční díly vašich oblíbených seriálů a především, jestli máte vánoční antologie, pak se do téhle knížky rozhodně zamilujete. Dárek z lásky sepsalo dvanáct těch nejlepších autorů young adult knih a jejich redaktorkou se stala Stephanie Perkinsová, jejíž příběhy o Anně a dalších už dávno znáte. Takže se uvelebte někde, kde máte pohodlí, teď na vás čeká dvanáct důvodů, proč za dlouhých zimních večerů zůstat doma a zamilovat se nad stránky příběhů.


Ďalšia skvelá vianočná kniha, ktorú napísalo viacero známych a talentovaných autorov. Knižka obsahuje 12 poviedok, každá je úplne iná, ale všetky sa týkajú Vianoc alebo Silvestra. Takže tu máme 12 ľúbostných príbehov, niektoré lepšie, iné horšie, ale určite neľutujem, že som tejto knižke dala šancu.

Knihu otvára poviedka od skvele Rainbow Rowell, známej vďaka knihám Fangirl alebo Eleanor a Park. O půlnocích je skvelá poviedka o dvoch najlepších kamarátoch a o oslavách Nového roka počas niekoľkých rokov. Pekne opisuje vzťah Mags a Noela od toho ako sa spoznali až po súčasnosť. Toto bol typický pekný príbeh ako od Rainbow, zlatý, sladký a myslím, že by to bolo skvelé aj ako celá kniha. Druhú poviedku napísala pre mňa neznáma autorka, Kelly Link a tá sa mi až tak nepáčila. Dáma a liška bola podľa mňa dosť nezmyselná poviedka, bez ktorej by sa tá kniha určite zaobišla. Bolo to strašne nudné a zbytočne rozťahané a ten koniec bol dosť veľká kravina. Matt De La Peña, pre mňa taktiež neznámy autor, prišiel s poviedkou Andílci ve sněhu, ktorá sa mi páčila. Jeho štýl písania sa čítal dobre a príbeh bol síce taký priemernejší, ale aj tak to bolo pekné a miestami vtipné. Najdeš mě podle Polárky od Jenny Han bola jedna z najlepších poviedok. Bolo hrozne super ocitnúť sa na Severnom póle a sledovať, ako to tam chodí, pozrieť sa do dielne a sveta Santu a jeho pomocníkov. Bolo to proste hrozne pekné, originálne s kúzelnou vianočnou atmosférou a takisto by bolo super, keby z toho bola celá kniha.

Možná je v pořádku snít o něčem lepším. Možná můžu mít všechno, když to budu doopravdy chtít. 


To je Yulský zázrak, Charlie Browne od Stephanie Perkinsovej ma milo prekvapil. Od Stephanie som ešte nič nečítala, ale moje prvé stretnutie s ňou dopadlo dobre. Spestrením boli zaujímavé mená hlavných hrdinov a celkovo to bolo strašne super, hrozne milé, sladké, miestami vtipné a určite by z toho bola skvelá kniha. Váš záskok za Santu bol príbeh od Davida Levithana. Čakal som viac. Po Dashovi a Lily som čakala niečo lepšie, vymakanejšie, vtipnejšie. Toto bolo hrozne nudné a skôr trápne než vtipné a celkovo som v tom nejak nevidela zmysel. Krampuslauf od Holly Black nebolo nič svetoborné, ale takisto to bolo strašne pekné. Také nezvyčajné, originálne, krásne silvestrovské so štipkou mágie a proste mne sa aj toto páčilo. Cos to sakra provedla, Sophie Rothová? je skvelá poviedka od skvelej Gayle Formanovej, ktorá ma znovu nesklamala. Bolo to typicky sladké a romantické ako od Gayle, trošku smutné, vtipné, ale zároveň strašne pekné. Kyblíky s pivem a jezulátko napísala Myra McEntire, takisto autorka, o ktorej som v živote nepočula, ale aj ona na mňa spravila celkom dobrý dojem. Bola to priemerná poviedka, ale hlavný hrdina bol hrozne super, vtipný a jeho žartíky boli proste skvelé. Aj keď mohlo to byť trochu menej kresťanské. Takže taký priemer. Vítejte ve Vánocích, CA od Kiersten White je druhá najlepšia poviedka v tejto knihe. Mne sa to strašne páčilo, skvelá atmosféra, veľa dobrého jedla, krásne vianočné a kúzelné. Jednoducho úžasné. Betlémská hvězda od Ally Carter si ma taktiež získala. Bolo to také šialené, štipku smutné, ale strašne krásne a hlavná hrdinka bola taktiež super. Z týchto dvoch by tiež mali napísať celé knihy. A posledná poviedka Dívka, která probudila Snílka od Laini Taylor sa mi moc nepáčila. Pre mňa to bola strašná nuda, totálne nezáživné, nesadol mi štýl písania autorky a prišlo mi to celkom pritiahnuté za vlasy.

Líbala ho a netušila, jestli ten polibek potrvá minutu, hodinu nebo celou noc. Líbala ho, aniž by věděla, co přinese příští semestr, příští rok. V tu chvíli však na ničem z toho nezáleželo. Záleželo jen na polibku. Nejen na polibku, ale na tom, co vyjadřoval. Co odemykal. Co odemykala dnešní noc. Co spolu odemkli oni dva. 

Ako vidíte, niektoré poviedky boli lepšie, niektoré horšie a niektoré strašné. Pre mňa však bola táto kniha skvelým oddychom a pekným čítaním v týchto mrazivých dňoch. Do príbehov sa dalo vžiť, cítiť tú atmosféru Vianoc a prežívať to spolu s hrdinami. Som neskutočne rada, že som sa do toho pustila a budúce Vianoce si budem čítať poviedky, ktoré sa mi najviac páčili. Skvelá zbierka príbehov a ešte tá kniha vyzerá neskutočne pekne. Určite jej dajte šancu, pretože nepochybujem, že nájdete príbeh, ktorý vás chytí za srdce. Ja som si tieto príbehy zamilovala a bodka. A už sa teším, keď vyjdu tie letné príbehy. A snáď ich aj preložia.


2 komentáre:

  1. Ještě mi chybí tři povídky do konce, ale prozatím se mi to taky moc líbí. Prostě atmosféra zimy a Vánoc jak vyšitá :-) A ačkoli jsem to ještě nedočetla, už se těším, jak si to před Vánoci znovu přečtu :-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Veď práve. Neskutočne skvelá knižka na Vianoce :) Ja si tiež asi zopakujem niektoré poviedky pred Vianocami :)

      Odstrániť