sobota, 17. októbra 2015

Bohovia Olympu: Krv polobohov


Autor: Rick Riordan
Originálny názov: Heroes of Olympus: The blood of Olympus
Séria: Bohovia Olympu
Diel: piaty
Počet strán: 480
Rok vydania: 2015
Vydavateľstvo: Fragment

Posádka lietajúcej lode Argo II vypláva na svoju poslednú, najťažšiu výpravu.
Siedmich polobohov z dávneho proroctva čaká boj s Gigantmi, ktorí chcú priviesť späť na svet bohyňu Gaiu. A to by znamenalo koniec nielen hrdinov, ale aj celého ľudstva. Na Long Islande sa zatiaľ schyľuje k bratovražednému boju. A pomoc je na druhom konci sveta, odkiaľ sa Nico s Reynou vydávajú na putovanie s Aténou Parthenónskou.
Zmieri legendárna socha tábory polokrvných? Krutá matka Zeme sa preberá z dlhého spánku a na prebudenie jej chýba jediné - krv dvoch ľudí, ktorá skropí grécku svätyňu. Krv polobohov...


Rozlúčky bývajú ťažké. A presne taká je moja rozlúčka s touto úžasnou sériou. Pretože toto bola dôležitá etapa môjho čitateľského života. Svet Percyho Jacksona bol úžasný, plný nástrah, výprav, dobrodružstiev, bitiek a samozrejme gréckych a rímskych bohov. Toto bolo epické finále, ktoré zavŕšilo jeden úžasný a premyslený a najoriginálnejší príbeh, aký som kedy čítala. Rickova fantázia a humor sú dve neskutočne fantastické a obdivuhodné veci, ktoré v týchto knihách naplno využil a ja sa už neviem dočkať jeho ďalšej série.

V tejto knižke som sa konečne dočkala rozprávania príbehu z pohľadu Nica di Angela, ktorý je jedna z najlepších postáv v celom Percym. Takže áno, čitateľ má konečne možnosť spoznať ho omnoho lepšie a dozvedieť sa aj niečo z jeho minulosti, ktorá bola vždy vcelku pestrá. Takisto sa dozvieme niečo aj o rímskej prétorke Reyne, ktorá tiež už čo-to prežila. Leo bol znovu totálne neskutočný, zachraňoval situáciu a vytváral šialené vynálezy, ktoré im párkrát zachránili krky. Jasona som si trochu viac obľúbila (konečne) a Piper mám stále strašne rada. Frank mi je stále celkom nesympatický a Hazel je proste len fajn. A Percy s Annabeth sú stále rovnako neskutoční a skvelí. A tréner Hedge je proste stále Hedge, ktorý by každého najradšej zbil.

Leo sa začínal škeriť. Nemohol si pomôcť. Jasné, majú iba desať dní, aby zabránili Gigantom prebudiť Gaiu. Jasné, môže umrieť, kým sa dočká večere. Ale miloval tvrdenie, že je niečo nemožné. Akoby mu niekto podal šľahačkovú tortu a povedal, že sa s ňou nesmie obhadzovať. Takej výzve sa jednoducho nedalo odolať. 

Proroctvo siedmich sa pomaly, ale isto začína napĺňať a myslím, že si to už začínajú poriadne uvedomovať aj naši siedmi hrdinovia. Atmosféra na lodi Argo II je teda trochu napätejšia, aj keď Leo sa to snaží zachraňovať ako najlepšie dokáže. Blíži sa k vojne medzi Táborom Jupiter a Táborom Polokrvných, pokiaľ Nico s Reynou včas nedopravia Aténu Partheónsku na Vrch polokrvných. A posádka Arga II sa musí čo najskôr dostať do Atén, aby zabránili v prebudení Gai. Lenže veci sa, samozrejme, skomplikujú a naši hrdinovia budú počas tej cesty bojovať a nie raz a budú musieť získať dôležitý nápoj, ktorý by ich nakoniec možno dokázal zachrániť. Už ten názov vypovedá o tom, že to bude krutá bitka a možno bude znamenať pre niektorých aj smrť. Ja vám nepoviem, ako to je. Dočítate sa. Ale táto knižka bola po celú dobu plná obrovskej akcie a bojov, pri ktorých som tisíckrát zabudla dýchať a nedokázala som uveriť tomu, čo som čítala. A ten koniec bol strašný. Tam mi Riordan totálne vyrval srdce z hrude, pokrčil ho do guličky a odhodil niekam za oceán. Lebo ako mohol hento spraviť? Preboha veď to bolo také hnusné a kruté a smutné. Vôbec som neverila, že to dopustil. Chýbala mi tu však nejaká kapitola akože "o 10 rokov" alebo niečo také. Aby čitatelia vedeli, ako nakoniec tie postavy skončili. Takéto niečo tam naozaj mohlo byť. Každopádne, inak bolo toto dokonalé, ako každá Rickova kniha.

Z ampliónu zadunel Leov hlas: "VZDAJTE SA! STE OBKĽÚČENÍ BOMBASTICKÝM BOJOVÝM STROJOM!" 
Gigant Enkelados zúrivo zavyl: "Valdez!" 
"ČO JE, JEDNOROŽEC?" zadunel Leov hlas. "PEKNÁ DÝKA, ČO MÁŠ V ČELE." 

Takisto ako Vojna bohov, tak aj Krv polobohov mala epický záver, ktorý si zapamätáte ešte dlho. Rick je majster svojho remesla a dokáže čitateľov zaujať. A oni si ho zamilujú, pretože jeho príbeh je akčný, originálny, plný humoru, nápaditý a jedným slovom podľa mňa dokonalý. Ani neuvažujte nad Percym, jednoducho sa do neho pustite, pretože sami zistíte, aký je to fantastický a premyslený príbeh so skvelými postavami, úžasnou zápletkou a očarujúcim svetom. Som si viac než istá, že som túto sériu nečítala naposledy a určite si ju užijem rovnako ako po prvýkrát. Proste si to prečítajte a sami uvidíte, o čom tu celý čas hovorím.


Za knihu veľmi pekne ďakujem vydavateľstvu Fragment
Vy si ju môžete kúpiť TU


2 komentáre:

  1. Už by som túto sériu mala konečne dočítala. Skončila som pri trojke a ďalej som sa ešte nedopracovala. Je to škoda :(

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Určite dočítaj! :) Štvorka je fantastická a tento záver takisto :) Takže ak budeš môcť, tak sa do toho určite pusť :)

      Odstrániť