sobota, 5. septembra 2015

Vražedná léčba


Autor: James Dashner
Originálny názov: The Death cure
Séria: Labyrint
Diel: tretí
Počet strán: 312
Rok vydania: 2015
Vydavateľstvo: Yoli CZ

Thomas a hrstka jeho přátel unikli z nástrah Labyrintu. Přežili náročnou pouť Spáleništěm. Mnohokrát si mysleli, že už je konec, že to nemůže být horší. Přesto mají ty nejtěžší chvíle a nejbolestivější rozhodnutí teprve před sebou. Ve světě, který se pod tíhou zákeřné nemoci hroutí před očima, mezi šílenci na straně jedné a nevyzpytatelným ZLOSINem na straně druhé, se musejí poprat o naději. Ale mohou vůbec ještě někomu věřit?

Dlhoočakávaný (aspoň u mňa) záver tejto epickej dystopickej série je konečne tu. Resp. ja som sa k nemu konečne dostala. Labyrint už od prvého dielu patrí moje absolútne najobľúbenejšie série a je mi naozaj ľúto, že už to končí, pretože som sa do toho príbehu zamilovala. Ale všetko raz končí že. Nemôžem povedať, že som sklamaná, ale čakala som niečo trochu iné. 

Po Labyrinte a Zhorenisku by mal byť už koniec všetkých skúšok. Ale opak je pravdou a naši hrdinovia majú pred sebou ešte dlhú cestu plnú nástrah. Postavy sa veľmi nezmenili, len ich hŕstka pribudla. Thomasa stále nemám rada. Nemôžem si pomôcť, ale nepríde mi ako obrovský hrdina. Minho by sa na hlavného hrdinu hodil viac. Alebo Newt. Viete, že v predchádzajúcich knihách som ani Teresu moc nemusela. Ale teraz mám menšiu dilemu, pretože neviem, či mám menej rada Brendu alebo Teresu. Ani jedna mi nie je sympatická tak, ako by mala byť. ZLOSIN stále pokračuje vo svojej pekelnej, klamnej hre, ktorá zatiaľ vždy priniesla len problémy a smrť. Dokážu teda nakoniec vôbec objaviť liek na erupciu a tak dať ľudstvu druhú šancu? 

Přestože jí pohrdal čím dál víc, prázdnota vyvolaná její absencí v něm stále plula jako bublina, která ne a ne prasknout. Představovala pouto s jeho minulostí a on mimo veškerou pochybnost věděl, že byl kdysi její nejlepší přítel. Byla to jedna z těch velice mála věcí v jeho světě, jimiž si byl jistý, a bylo pro něho těžké úplně se toho vzdát. 

Po fantastických prvých dvoch dieloch plných nevyriešených a nezodpovedaných otázok som čakala trochu väčšie rozuzlenie. Páčilo sa mi, že to už od začiatku bolo akčné a nechýbala tomu tá stará záhadnosť, ktorá nás doprevádzala počas celého príbehu už od Labyrintu. S erupciou je to stále horšie a horšie a svet obýva čoraz viac raplov, ktorí sa už začínajú navzájom pojedať. Takmer už nikde nie je bezpečne a naši hrdinovia musia nepozorovane chodiť, aby nepútali pozornosť a nemali v pätách armádu raplov. A potom tu príde Dashner s obrovskými prekvapeniami a zvratmi, ktoré by ste vôbec nečakali. Najprv skrz ZLOSIN oznámi jednu krutú vec, ktorá mi nahnala slzy do očí a išlo mi puknúť srdce. A potom to totálne skomplikuje a to už som fakt že revala. A nakoniec mi zabije obľúbenú postavu a tým mi totálne vyrval srdce z hrude, pretože to bolo neskutočné utrpenie a muky. A bolo to fakt hrozné, takže Dashner toto ti nikdy v živote ani po smrti neodpustím. Nikdy. Potom príbeh samozrejme pokračuje, dejú sa ďalšie dosť zaujímavé veci, ktoré nás dostávajú do situácie, že nevieme komu poriadne veriť. Dashner odhalí ďalšiu dôležitú vec, z ktorej som bola dosť veľmi prekvapená, pretože mi nikdy nenapadlo, že by to mohlo byť tak. Čo ma dosť naštvalo bola tá posledná smrť, pretože tá bola podľa mňa totálne zbytočná a nezmyselná. Ale ok teda, keď to tak Dashner chcel, tak budiž. Nakoniec sa mi ale konečné rozuzlenie páčilo, aj napriek tomu, že aj tak mám stále dosť otázok. 

Neudělal si ani krátkou přestávku, nezastavil se, aby popadl dech, nezapochyboval o Brendiných pokynech. Byl znovu běžec, a navzdory všemu to byl příjemný pocit. 

Napriek všetkému mi prišiel tento diel najslabší a ten koniec mi pripadal trochu nepremyslený. Čakala by som trošku viac akcia a nejaké fakt mega obrovské prekvapenie (také, aké som dostala niekde na 250 strane), pri ktorom by som otvárala ústa že: "To čo bolo?". A presne tento moment mi na tom konci chýbal. Ale inak som spokojná. A určite ak sa vám páčili predchádzajúce diely, tak siahnite ja po tomto. Určite to neoľutujete. Teraz budem s malou dušičkou dúfať, že Yoli vydá aj The Kill order. V opačnom prípade to kúpim anglicky a budem dúfať, že to bude rovnako veľké, aby to vyzeralo dobre v poličke. Každopádne u mňa táto séria zabodovala a stala sa jednou z mojich najobľúbenejších a určite si od Dashnera ešte niečo prečítam. 


Za knihu veľmi pekne ďakujem internetovému kníhkupectvu Megaknihy.
Vy si ju môžete kúpiť TU.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára