pondelok, 21. septembra 2015

Trón zo skla - vyhlásenie víťaza

September je takmer na konci (veríte tomu?). Nejako rýchlo. A keďže súťaž v rámci nášho projektu s Trónom zo skla trvala do včera, tak je načase vyhlásiť víťaza. Zúčastnilo sa vás 26 a napísali ste nám naozaj zaujímavé odpovede na našu otázku. A takisto sme sa dočkali aj pár veľmi pekných slov, ktoré nás zahriali pri srdci. Bolo ťažké vybrať len jedného víťaza, ale nakoniec sme sa spolu s Maggie zhodli na najlepšej odpovedi. Dáme vám sem aj pár odpovedí, ktoré sa nám páčili. Otázka znela: 

Keby si mal/a možnosť stráviť deň v akomkoľvek fantastickom svete, kde by to bolo? Prečo?

Netuším, kam presne by som išla. Určite by som si to poriadne časovo rozvrhla a hneď ráno by som začala výletom do Akadémie Sv. Vladimíra, aby ma Rose naučila nakopávať zadky. Ja som hrozné nemehlo, takže je dosť pravdepodobné, že by som sa čoskoro dostala do problému. V akomkoľvek svete. Potom by som sadla do auta a pokračovala ďalej, ale s mojím šťastím by mi "prdol" motor, tak by som skočila k Mercy do dielne, aby sa mi na to pozrela. Pravdepodobne by na mňa vrčala kvôli tomu, ako by som pozerala na Adama. Takže by som opäť skončila na ceste. Po ceste by som pozdravila aj Currana s Kate, ale dlho by som sa nezdržala. Pretože som dostala pozvanie na ples. Určite dorazím práve včas, by som Cinder podržala odpadnutú nohu. Ako vidíte, je to veľmi odvážny plán. Ale keďže som smoliar, svoj dokonalý svet by som si neužila. Pravdepodobne by ma uniesli mimozemšťania a ja by som skončila ako domáce zvieratko. Možno by okolo domu, kde by ma držali, akurát letel Nykyrian (zo série Liga od Kenyonovej) a presvedčila by som ho, aby ma zachránil. Práve včas, aby ma zobral na úžasnú párty, kde by som stretla snáď všetkých, čo vo svete fantázie niečo znamenajú. A spoločne by sme oslávili korunovácia tearlingskej kráľovnej.
(Ale keďže som to ja, po tomto by som sa prebudila a rozmýšľala by som, čo som to večer hulila. :D)

Keby som mala stráviť život v inom svete, tak by to bol asi svet, kde by boli nadprirodzené bytosti ako vlkodlaci, upírčatá, nejaké tie víly, ale nie ako Cililing :D Ten svet by bol úplne temný, krajine by vládol krutý čarodej, ale toho by sme samozrejme zvrhli. Chcela by som, aby tam rástli čudesné stromy, ktoré v normálnom svete ľudia nenájdu, kvety, ktoré by rástli do obrovskej výšky. Boli by tam temné lesy, kde by sa diali nadprirodzené veci a obyčajný smrteľník by sa do nich bál vstúpiť.

V našich srdciach a predstavách existuje množstvo krásnych a čarovných svetov, ktoré by sme chceli aspoň raz navštíviť. Ja by som však najradšej šla cestou cez jednu zvláštnu skriňu do krajiny zvanej Narnia. Zapôsobila na mňa dokonca ešte aj vtedy, keď bola celá pokrytá snehom a ľadom. Aký úžadný pohľad sa mi teda naskytol po tom, čo bola opäť zaliata slnkom a rozkvitnutá zeleňou! Narnia má nádhernú prírodu a množstvo miest, ktoré by som mohla objavovať. A tie výhľady! Milujem výhľady a v Narnii by som sa donekonečna mohla pozerať na západy slnka nad oceánom. Keď vstúpite do Narnie, vonkajší svet zastane v čase, čo by vyriešilo veľa (knihomoľských) vecí. Málo času na neprečítané knihy? Šup do Narnie s nimi, tu si ich môže človek pokojne prečítať a vonku zatiaľ s vydaním ďalších noviniek na teba počkajú. A tie tvory v Narnii, z ktorých sála priateľstvo a mier! Vítaný je každý s dobrými úmyslami. Okrem rôznych rozprávajúcich zvieratiek, škriatkov a iných stvorení, tu žijú aj ľudia. Keď už som pri nich - ani spoznať princa Kaspiana by nebolo zlé. :P :D Narnia je veľkolepé a krásne miesto, no nejestvovala by bez svojho mocného vládcu, čím sa dostávam ku ďalšiemu a poslednému bodu. Ten najkrajší, najdôležitejší a najvýnimočnejší dôvod, prečo by som túžila ísť práve do Narnie je sám lev Aslan. Chcela by som ho vidieť, porozprávať sa s ním, nechať si poradiť a len počúvať jeho múdre slová. Ale zo všetkého najviac by som ho chcela objať, zaboriť si tvár do jeho mäkkej hrivy a cítiť jeho lásku, pokoj, porozumenie, ochranu, bezpečie a pocit, že je vždy so mnou a nikdy ma neopustí.

Takže ako vidíte, naozaj ste sa mnohí dosť rozpísali a bola radosť to čítať. Poďme k tomu víťazovi. Víťazkou sa stáva...

Natália Kollárová
(natalyu....@gmail.com)

V Krajne Zázrakov alebo teda vo Wonderlande :) Nie v nejakom re-tellingu, ale v pôvodnej krajne z pôvodnej Alice v Krajne Zázrakov od Lewisa Carolla. Samozrejme, že by som sa hrozne rada ocitla aj v Krajine Zázrakov zo Splintered. To by súce bolo o dosť strašidelnejšie a skoro rovnako zaujímavé. Wonderland bolo moje vysnívané miesto už od mala. Knižku mi čítala teta, keď ma strážila cez prázdniny a ešte teraz si pamätám frázy z tej knihy naspamäť. Ako malá som sa hrávala medzi poduškami a paplónmi v izbe Vytvorila som si z nich noru a vliezla tam. Chcela som sa dostať do Krajiny Zázrakov. A kto by nechcel? Neskôr som nútila do tej diery liezť aj môjho brata a predstierať, že je zajac a bude ma sprevádzať po celej krajine. Táto kniha môže byť kľudne považovaná za začiatok môjho fantasy šialenstva.
Bolo by skvelé mať možnosť spoznať všetky postavy. Keď som bola malá, vnímala som ich všetkých len ako nejakých pajácov s vtipným vzhľadom. Neskôr som s začala všímať i ich charakterové vlastnosti. Kto je aký povahovo, s kým by som si rozumela, alebo kto by bol najlepším kamarátom.
V samotnej krajne by som mala čo robiť vždy. Skôr sa obávam, že by som nemala čas stihnúť všetko to, čo by som chcela. Pokecať s bielym králikom s hodinkami aj keď sa stále niekam ponáhľal. Bola by sranda sa len tak zmenšovať a zväčšovať :D. Na sto percent by som jedla koláč a pila čaj s tými dvomi čudnými mužmi s papagájom.
V živote som kroket nehrala :D ale určite by som neodmietla jednu partičku (alebo ako to pomenovať) so Srdcovou kráľovnou. Hranie s ježkami a plameniakmi (je síce kruté) musí byť neuveriteľná sranda. Síce Kráľovná je riadna mrcha, ale chápem, že keď Vám niekto ukradne koláče chcete mu odťať hlavu. Samozrejme by som si spravila fotku s kartovými vojakmi :)
Tiež by som sa rada opýtala pár otázok mačky Škľabky. Ako to, že sa jej darí stále tak škľabiť??? (Sama som to pár krát skúšala na našej mačke a nie, nedá sa to!)
,,Ale ak už nie som tá, čo včera, otázka je: Kto vlastne som ? To je tá záhada!" -uf aj toto by som potrebovala vedieť :D Ale chcem povedať, že by som hrozne rada spoznala Alicu samotnú. Ako to ale teraz píšem, som si uvedomila, že ju už vlastne poznám. V podstate som s ňou vyrastala a teraz má čestné miesto u mňa na poličke.
To by bolo miesto kde by som sa na jeden deď chcela ocitnúť. Po tom dni by som pravdepodobne chcela utekať domov, ale stálo by to za to. Svet totálneho nonsensu, ktorý si z väčšej časti môžete vytvoriť sami? Koho sen to nie je? :D

Dnes víťazke napíšem mail a má 48 hodín na to, aby odpovedala. Inak vyberieme niekoho iného. Víťazke gratulujem a dúfam, že sa jej kniha bude páčiť. Nebojte sa, súťaže ešte budú.

2 komentáre:

  1. Taktiež víťazke gratulujem a prajem príjemné čítanie :D

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Jéj, našla som si tu aj moju narniovskú odpoveď, ďakujem! :D :) A gratulujem výherkyni. :)

    OdpovedaťOdstrániť