streda, 23. septembra 2015

S láskou Rosie


Autor: Cecelia Ahern
Originálny názov: Where Rainbows End
Počet strán: 408
Rok vydania: 2014
Vydavateľstvo: Slovart 

Hlavní hrdinovia, Rosie a Alex sú najlepší kamaráti. Ich vzťah je zo dňa na deň pevnejší a krajší, no ich cesty zakaždým niečo rozdelí. Keď sa Alex musí s rodičmi z Írska presťahovať do Bostonu, obaja tínedžeri kujú plány, že príde Rosie študovať do Bostonu. Tesne pred odletom sa však Rosie opije na záverečnom plese a otehotnie s chlapcom, ktorého s Alexom neznášali. Sny o vysokej škole, Alexovi, o závratnej kariére sa rozpadnú ako domček z karát a osud sa s hrdinami ešte poriadne zahrá.

Pôvodne som túto knihu čítať ani moc nechcela, ale keď som videla film, ktorý som si neskutočne veľmi zamilovala, tak som po nej jednoducho siahnuť musela, pretože príbeh Rosie a Alexa je jeden krásny a silný príbeh dvoch najlepších priateľov, ktorý budete čítať s úsmevom na tvári.

Príbeh je písaný vo forme e-mailov a listov, čo v knihách nie je až tak veľmi často, takže nebudete v hlave nikoho. Budete mať na papieri pocity oboch, dokonca ešte aj iných ľudí, nielen ich dvoch. Takže áno, knižka je celkom pestrá a naozaj vtipná, pretože Rosine niektoré historky a zážitky sú vtipné a trápne. Príbeh začína tam, kde boli deti a písali si až po dospelých, dokonca až starých. Ako iste viete, žiadne kamarátstvo nie je bezproblémové, takže budú chvíle, kedy sa pohádajú alebo si dlho nebudú písať alebo sa proste niečo stane. Obaja hrdinovia sú skvelí a v knihe toho nájdete oveľa oveľa viac ako bolo vo filme. Áno, to tak býva často, ale tu je to viditeľné omnoho viac, pretože tá kniha je celkom hrubá a stali sa tam veci, o ktorých sa vo filme nedozviete absolútne nič.

"Ľudia, ktorí vravia, že niečo je dlhý príbeh, skrývajú skutočnosť, že je to krátky príbeh, za ktorý sa hanbia alebo o ňom nechcú hovoriť." 

Rosie a Alex mali spolu naozaj pestré detstvo i dospievanie. Spolu vytvárali všetky problémy, spolu za ne trpeli, chodili na oslavy a párty a vlastne boli absolútne nerozluční. Dokonca spolu plánovali študovať v Bostone, len každý na inej škole. Ale potom prišiel maturitný ples a Rosie otehotnela a všetky spoločné sny boli fuč. Rosie sa musela stať matkou, dospieť, nájsť si prácu a vlastne nájsť aj samú seba. Pôvodne som si myslela, že táto knižka bude nudná a nebude ma baviť, čo som ale nechcela, pretože kritizovať knihu podľa ktorej je taký fantastický film sa mi naozaj nechcelo. Našťastie sa nič také nestalo a ja som si knihu naozaj zamilovala. Je napísaná sviežo a jednoducho sa začítate. Zároveň je absolútne úžasná a vtipná a čitateľ sa vôbec nenudí. Je v nej krásne opísaný život hlavných hrdinov, postupne ako dospievali, môžete vidieť ako sa menili, ako začali zmýšľať úplne inak, ako sa začali meniť aj ich názory, stali sa zodpovednejšími, spoľahlivejšími. Zároveň je tu však stále to tínedžerské doťahovanie a srandovanie, ktoré tomu dodávalo šťavu. Samozrejme, boli chvíle, kedy nešlo všetko po masle a jeden druhého museli podržať. A nakoniec do toho všetkého zasahuje láska a to krásne silné priateľstvo na celý život. Postáv tu bolo fakt veľmi veľa, ale nečakajte, že v nich budete mať chaos, lebo nebudete. Napríklad vôbec som netušila, že Rosie má sestru a brata, pretože vo filme mala len dvoch malých bratov. Nechápem prečo.

Stále pozerám na ostatných, aby som zistila, čo robia, či nie som úplne iná. Stále hľadám pomoc v nádeji, že ma niekto štuchne a dá mi šeptom radu. 

Ak ešte stále váhate, či dať knihe šancu, tak dajte. Je to príjemná oddychovka so skvelým príbehom, krásnymi myšlienkami a úžasným priateľstvom. Pobavíte sa, možno si poplačete a zažijete skvelé chvíle s Rosie a Alexom. A určite si pozrite aj film, pretože ten je takisto absolútne skvelý. Som rada, že ma kniha očarila a páčila sa mi, pretože takéto príbehy nie sú moc pre mňa. S láskou Rosie je však jedna skvelá knižočka plná pekných listov a mailov a predpokladám, že si ju určite zamilujete. Takže ak o nej naozaj uvažujete, dajte jej šancu. Nesklame vás.


Za knihu veľmi pekne ďakujem internetovému kníhkupectvu Pre Školy
Vy si ju môžete kúpiť TU

4 komentáre:

  1. Túto knihe som darovala kamarátke na Vianoce, ktorej sa tiež veľmi páčila a určite sa na ňu aj ja chystám. Film som ešte nevidela, plánujem si ho pozrieť až po knihe, ale už sa na to veľmi teším :) Inak som nevedela, že je to písané v mailoch, ale potešilo ma to, pretože takéto knihy mám veľmi rada. (Práve som dočítala Dobrý proti severáku, ktorá je takisto v mailoch a bola naozaj vynikajúca! :))

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Určite ju prečítaj a ja film si pozri, pretože je to naozaj skvelé! :) Hej v mailoch sú to také príjemné knihy, taká zmena pri všetkých ostatných :D

      Odstrániť
  2. Milujem Love Rosie. Či už knihu, alebo film.. je to proste skvelé :D

    OdpovedaťOdstrániť