nedeľa, 13. septembra 2015

Red Queen


Autor: Victoria Aveyard
Séria: Red Queen
Diel: prvý
Počet strán: 383
Rok vydania: 2015
Vydavateľstvo: Orion

This is a world divided by blood – red or silver.
The poverty-stricken Reds are commoners, living in the shadow of the Silvers, elite warriors with god-like powers.
To Mare Barrow, a 17-year-old Red girl from the Stilts, it looks like nothing will ever change.

Then Mare finds herself working at the Silver palace, in the midst of those she hates the most. She quickly discovers that, despite her red blood, she possesses a deadly power of her own. One that threatens to destroy Silver control.


Nad touto knižkou som dosť dlho uvažovala už len kvôli tej fantastickej obálke. Nápad so svetom, kde sú ľudia rozdelení podľa farby krvi na červených a strieborných. Strieborní vládnu a červení sú vojaci a sluhovia. A ako v každej dystopii, je tu Mare, červená, ktorá sa líši od ostatných, pretože má v sebe nejakú čudnú silu. Veď viete, ten hrdina, ktorý má začať vzburu a povstanie.

V prvom rade musím dať uznanie autorke za to, že vytvorila skvelú hrdinku. Mare bola inteligentná, odvážna, múdra, myslela racionálne, vedela, že fňukanie jej nepomôže a dokázala sa viacmenej vysporiadať s jej problémami. Potom tu je Cal, ktorý sa mi páčil a fakt bol super, ale neobľúbila som si ho tak veľmi, ako niektorých iných hrdinov. A Maven, ktorého som si fakt obľúbila a ktorý ma tak strašne sklamal, že to ani nie je možné. Ja len akože...prečo? Kilorn bol miestami trochu debil, ale inak bol v pohode. Nemám však rada tú hlúpu striebornú elitu a šľachticov, pretože oni sú tak hrozní ľudia (sú to vôbec ľudia?), tak bezcitní, že fakt samotný Grigorias Zka bol oproti nim zlatíčko (a bacha, on je môj najnenávidenejší záporák). A Elara bola proste bitch.

This is the true division between Silvers and Reds: the color of our blood. This simple difference somehow makes them stronger, smarter, better than us. 


Premyslený príbeh, celkom akčný a napínavý dej, skvelý štýl písania. Fakt, veď to poznáte, že prvé diely sú zo začiatku trochu nudné, keď nám autori predstavujú svet, pravidlá, systém. Ale tu to tak nebolo. Už od prvej strany som sa dokázala začítať, všetko si živo predstaviť, priamo žiť ten príbeh. Áno, tak geniálne autorka píše. Keď som raz začala čítať, nechcela som prestať kvôli tomu neskutočne pútavému štýlu písania. To rozdelenie bolo skvelé a ten mega hnusný plot twist pri konci to bolo niečo nečakané, totálne prekvapivé, absolútne perfektne vymyslené, pretože to fakt nikto takú vec nečaká. Pri mnohých scénach som ani nedýchala, pretože Mare niekedy fakt riskovala a ja som stále bola v napätí. Nečakala som nejak moc, nečakala som vlastne takmer nič, myslela som, že budem sklamaná, ale bola som strašne prekvapená, pretože toto bolo fakt epické. Netuším, čo mám čakať ďalej, ale verím, že to bude ešte niečo veľké. A dúfam, že strieborní zomrú, lebo to, čo robia je fakt kruté a červení si to nezaslúžia.

"As beautiful as this world is, it's just as dangerous. People who are not useful, people who make mistakes, they can be removed. You can be removed."

Výhodou je takisto absolútne jednoduchá angličtina. Musím povedať, že tu som si nemusela preložiť ani jedno jediné slovíčko. Keď som čítala Throne of Glass, tak sa pár takých slovíčok našlo. A ak chcete začať čítať fantasy v angličtine, tak táto kniha je dobrou voľbou. Fantastický, originálny príbeh, napínavý dej, skvelá hlavná hrdinka, úžasná zápletka a takisto tá ľahká angličtina. A skutočne Red Queen odporúčam. Ten príbeh si zamilujete a plusom bude aj tá nádherná obálka. Takže áno, prečítajte si to (pozdravujem Christie - tiež si to prečítaj). Knižka u mňa zabodovala a som veľmi zvedavá na pokračovanie, ktorého sa dočkáme vo februári.


6 komentárov:

  1. RQ je fajn čítanie, ja ju radím medzi naj úlovky minulého roka a už sa veľmi teším na dvojku. Som rada, že sa to chystajú aj prekladať. Tak sa to aspoň dostane k viacerým čitateľom.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Na dvojku som strašne zvedavá :) Aj na tie novely :) Hej, to je super, že to preložia, lebo zase je to niečo nové a neokukané :)

      Odstrániť
  2. Vela vela dobreho som citala na tuto knihu. Avsak mrzi ma ze je v anglictine a preklad chystaju len do cestiny....nechapem preco ju nemozu prelozit aj u nas ked ma take pozitivne ohlasy...

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Možno preložia :) Ale tak v češtine by si to zvládla či nie? :)

      Odstrániť
  3. Túto knihu mám už dlhšie v hľadáčiku, nakoľko ma zaujala svojou obálkou aj veľmi pozitívnymi ohlasmi. No po tvojej recenzií sa bojím, že to nebude úplne moja šálka kávy.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Je fantastická :) To je škoda, že som ťa takto odradila, ale aj tak skús, lebo je to fakt skvelé :)

      Odstrániť