nedeľa 6. septembra 2015

Blogtour...Alebo autori zasypaní otázkami (+ súťaž)

Tak aj ja som sa tentokrát rozhodla zapojiť do blogtour, ktorú poriada Maťa. Pokúsila som sa vyspovedať viacerých autorov, ale odpísalo len niekoľko, ale som za nich fakt rada. Niektorí boli taká milí, že poslali aj podpísané záložky, kartičky a veci podobné. Takže poďme na to.

Čo vás motivuje písať knihy?

Anthony Ryan (séria Stín krkavce - Píseň krve, Pán věže...)


Myslím, že všetci ľudia majú inštinktívnu potrebu hovoriť príbehy, ale u spisovateľov to je výraznejšie. Nespomínam si na dobu, kedy som nechcel zdieľať príbehy v mojej hlave. Dokonca už keď som bol dieťa, ostatné deti chceli odo mňa počuť príbehy o duchoch a príšerách. Takisto si myslím, že som túžil napodobniť spisovateľov, ktorých som čítal, keď som dospieval. Pocity, ktoré som pri čítaní kníh mal, boli veľmi pozitívne a je dobré to skúšať a vštepiť do druhých.  

Carol Rifka Brunt (Řekni vlkům, že jsem doma)

Myslím si, že je to možnosť objavovania, ktorá ma donútila písať. Začala som jednou čiarkou alebo hláskou a písala som, kým som neobjavila celý príbeh. Cítila som sa akoby som bola detektív a cestovala za záhadou. Ak som zistila, že viem príliš veľa z príbehu, začala som sa nudiť a stratila motiváciu príbeh dokončiť. A tak sa skúšam nepozerať príliš ďaleko dopredu, keď píšem prvý návrh. Som rada, keď sa prekvapím tak, ako sa, dúfam, prekvapí aj čitateľ.  

Wendy Higgins (Svůdná trilogie - Svůdné zlo, Svůdné nebezpečí, Svůdné zúčtování)

Som motivovaná životom. Všetko, čo vidím a počujem a tiež skúsenosti samotné požičiavajú nápad príbehu. Niekedy ku mne prídu príbehy náhodne, takže som tiež motivovanú svojou predstavivosťou.

Francisco X. Stork (Irises, Marcelo objavuje skutočný svet)


Nutkanie písať, je niečo, čo je vo mne odkedy som bol dieťa. Bol som jedináčik a trávil veľa času hraním sa s imaginárnymi kamarátmi, a keď som začal chodiť do školy, zistil som, že som dobrý vo vytváraní príbehov. Písanie románov zahŕňa použitie fantázie. Vytvoríte postavy a donútite ich rozprávať sa medzi sebou a vytvárate veci, ktoré sa im stanú. Pre mňa písanie bol spôsob, ako vyjadriť niečo prirodzené – používanie mojej predstavivosti. Teraz som tiež motivovaný nádejou, že moje knihy otvoria okná mojim čitateľom a pripomenú im dôležité veci, ktoré máme tendenciu zabúdať v našom stresujúcom a zaneprázdnenom svete.  

Kendare Blake (Anna krví oděná, Dívka z nočních můr, Antibohyně)

Potreba povedať určitý príbeh ma motivuje písať. Chcieť niečo vyjadriť. Chcieť povedať niekoho príbeh. Tieto dni ma tiež motivuje písať obdobie. Vedieť, že existuje mnoho ľudí, ktorí čakajú, že zdvihneš svoj zadok je skvelý dôvod ísť ďalej.
Fiona Paul/Paula Stokes (Temné vody - Jed, Belladonna, Vtáča)

Moja motivácia písať je taká, že milujem vytvárať postavy a vkladať ich do zaujímavých situácií. Niektorí autori píšu preto, že chcú vzdelávať verejnosť alebo poslať nejaký odkaz. Moje knihy sú viac o zábave. Chcem, aby sa v nich ľudia stratili na niekoľko hodín, zabudli na stres v ich životoch a len si proste užili príbeh. Pre väčšinu autorov je písanie nízko platená práca. Preto je dôležité písať to, čo milujete. Ja píšem knihy, ktoré by som chcela čítať, ktoré sú zaplnené vzrušením, nebezpečenstvom a romantikou.
Gemma Burgess (Baby z Brooklynu)

To, čo ma motivuje písať je prinútiť ľudí, aby sa smiali a cítili porozumenie. Na svete nie je lepší pocit, ako keď čítaš knihu a myslíš si „presne takto sa cítim“.


Becky Albertalli (Simon vs. The homo sapiens agenda)

Myslím si, že moja motivácia písať knihy je skutočnosť, že milujem vytvárať postavy. Moje písanie vždy začína s názorom postavy a odtiaľ nechám príbeh rozvíjať sa.

Cat Winters (Ve stínu černých ptáků)

Celý svet okolo mňa ma motivuje písať. Niekedy počujem časť pesničky, ktorá vyformuje v mojej mysli predstavu, niekedy chytím nový príbeh, ktorý inšpiruje moju predstavivosť a dosť často objavím zaujímavý kúsok histórie, ktorý ma prosí, aby som o tom napísala knihu. Píšem príbehy od nepamäti a nemyslím si, že by som mohla prestať, ak by som chcela. Život stále ponúka fascinujúce možnosti deja.


C.C. Hunter (séria Shadow Falls)

Vyrastala som v Južnej Amerike, v Alabame aby som bola presná. Na juhu sme boli veľmi pyšní na schopnosť povedať dobrý príbeh. Takže ja som vyrastala pri počúvaní rozprávok mojej starej mamy. Učila som sa od nej a mnohých ďalších mojich príbuzných to umenie rozprávania príbehov. Mimochodom, nikdy som neverila, že by som mohla žiť rozprávaním príbehov. Ale keď som mala 20 rokov, môj manžel mi navrhol, aby som sa vrátila do školy a stala sa učiteľkou. Povedala som mu, že nechcem byť učiteľka, chcela som byť spisovateľka. Bol úžasný. Povedal mi, že by som sa do toho mala pustiť. Vždy ma podporoval v mojich rozhodnutiach. Ale nebolo to ľahké. Musela som chodiť na všetky hodiny písania, na ktorých som mohla študovať umenie písania. Zabralo to veľa času, ale nakoniec som konečne vydala knihu.

Ruta Sepetys (Medzi odtieňmi sivej, Potrhaná křídla)

V minulosti môžeme nájsť skrytých hrdinov. Vždy som motivovaná hľadaním zabudnutých príbehov v minulosti.

Kerstin Gier (Drahokamy, Silber)

Tak v prvom rade je to moja práca. Milujem písanie odkedy som bola dieťa. Stále si užívam písanie a milujem vytváranie nových príbehov. V horších časoch ma posledný termín vydavateľa motivuje dokončiť príbeh.

Stacey Kade (Medzi nebom a zemou)

Som motivovaná písať knihy, pretože milujem rozprávanie príbehov. Stále si hovorím príbehy v hlave, aj keď ich nepíšem. Ale milujem, keď som schopná zdieľať tieto príbehy s ostatnými. Moja najväčšia nádej je, že si čitatelia užívajú moje príbehy, že im pomáhajú utiecť kamkoľvek preč od toho, kam sa ich životy uberajú alebo im dokonca pomáhajú, aby sa cítili menej osamelo.

Lauren Kate (séria Padlí anjeli, séria Atlantída)

Romantická láska je jadro mojej inšpirácie a motivácie. Verím, že to môže byť najsilnejšia zbraň vo vesmíre. Vždy keď zvažujem nápady na romány, ťažím na starých, bohatých príbehoch do ktorých môžem vložiť zvraty a spleť lásky.

Soman Chainani (Škola dobra a zla)

Ak mám odpovedať na tvoju otázku, povedal by som, že písanie kníh mi dovoľuje prežívať život hlbšie a ponoriť sa hlbšie do mojich vlastných emočných ozvien života. V lepšom slova zmysle, cítim sa potom plnšie, viac človekom, ktorý žije v tejto chvíli.







Súťaž

  • Výhercovia budú dvaja alebo traja (to si ešte rozmyslím)
  • Zúčastniť sa môže ktokoľvek so slovenskou doručovacou adresou.
  • Súťaž trvá od dnes do 20.9.
  • Musíte vyplniť formulár.

TU nájdete pôvodný článok od Mati a v ňom aj všetky blogy, ktoré sa blogtour zúčastňujú. :)

2 komentáre: