sobota, 29. augusta 2015

Trón zo skla - A čo na to hovoria ostatní?

Druhá časť názorov blogerov/čitateľov Trónu zo skla je tu. Možno vás tieto názory motivujú prečítať si túto knihu. Včerajší článok nájdete TU. Takže tu to máme:

1. Prečo si sa rozhodla prečítať Trón zo skla? 
Neliss: 
Zaregistrovala som na knihu niekoľko pozitívnych presvedčivých recenzií, stále som však mala pochybnosti, či sa do série púšťať, obzvlášť kvôli jej dĺžke. Potom som jedného dňa nevedela, čo rozčítať, do ničoho sa mi poriadne nechcelo... Napokon som usúdila, že „fantasy v angličtine“ by mohlo byť fajn a mala som šťastie – zrak mi padol práve na Throne of Glass.
AndRea:
Ani presne neviem, prečo som nakoniec po ToG siahla. Len si pamätám, že som vtedy chcela konečne nejaké prepracované YA fantasy a straaašne dlho som po tejto knihe pokukovala (veď čo si budeme klamať, od tej obálky sa dajú len ťažko odtrhnúť oči...). Taktiež som zachytila, ako na ňu každým dňom pribúdalo čoraz viac pozitívnych recenzií + goodreads hodnotenie 4.23 hovorí tiež samo za seba, a hoci sa ospevovaným knihám zväčša vyhýbam, som rada, že som porušila svoj stereotyp a prečítala si ju, lebo... (pokračovanie v odpovedi číslo 2)
Martina/Lili: 
Na knihu som narazila náhodou, keď ju jedna dievčina začala prekladať na blogu, na ktorom som v tom čase prekladala inú knihu. Zapáčil sa mi obsah a povedala by som si, že taký druh knihy by sa mi mohol páčiť. Tak som neváhala a rýchlo sa do nej pustila.
To je celkem jednoduché: 
1. Hezká obálka 
2. Dostatečně zajímavá anotace 
3. Aktuální čtenářské naladění
4. Měla jsem čas

2. Prečo by si odporučila Trón zo skla ostatným, potenciálnym čitateľom? 
Neliss: 
Pretože Sarah J. Maas má obrovský talent, budete hltať každé jej slovo a postupne žasnúť nad tým, čo všetko sa ukrýva pod zdanlivo jednoduchou zápletkou. Prvý diel je síce skvelé čítanie, no zároveň je len úvodom do epického príbehu kráľovstiev, ktoré si podmanil tyranský kráľ. Ako séria pokračuje, objavuje sa v nej veľa nových postáv, množstvo podvodov, mágie, tragédií a odhalení, ktoré by ste na začiatku rozhodne neočakávali. Throne of Glass je podľa mňa jedna z najlepších fantasy sérií pre mladých a zaslúži si pozornosť.
AndRea:
... Throne of Glass sa vážne nedá nemilovať. Dobrá kniha (pre mňa) musí obsahovať nejaké tajomstvá, aspoň pár zaujímavých postáv, veľa krvi, akciu a štipku romantiky. Tu toho bolo ešte oveľa viac. Kniha má hlavu aj pätu. Teda presnejšie, počas čítania ste nielen vtiahnutý do deja, ale zároveň viete, že autorka si všetko premyslela dopredu, a preto sa vám aj nakoniec všetky tajomstvá odhalia a hádanky pekne zapadnú jedna do druhej. Keby vám to nestačilo, tak postavy predstavujú... (pokračovanie v odpovedi číslo 3)
Martina/Lili:
Príbeh má čo ponúknuť v rôznych smeroch. Nie je to len ďalšia fantasy, ale snaží sa zaujať aj rôznymi tajomstvami, postavami a celkovom prostredím. Autorkiýn štýl je veľmi príjemný, číta sa to dobre a dej dokáže pohltiť (čo mi pripomína, že nastal čas na re-reading :D).
Olga: 
Na knize se mi hodně líbil kontrast v podobě hlavní hrdinky. Fakt, že je vlastně zabiják a zároveň se ráda vystrojí nebo stráví odpoledne v knihách. Hodně mě překvapil fakt, že mě úplně neiritoval milostný trojúhelník – to je totiž něco, co nesnáším moc dobře. Oproti jiným knihám tady ale opravdu od první strany netušíte, koho si vybere, autorka "nenadržuje" jednoznačně konkrétní straně (i když mám svá podezření). A nakonec bych knihu doporučila kvůli komplexnosti děje. Je to popravdě skoro na hranici – to množství zápletech – ale pořád v normě.

3. Čo si myslíte o svete a postavách z Trónu zo skla? 
Neliss: 
Svet, ktorý autorka vytvorila, je vskutku fascinujúci a maximálne prepracovaný. Postupom času čoraz lepšie spoznávame všetky jeho aspekty a zákutia, no nikdy nie na úkor deja či plynulého príjemného čítania, čo ma veľmi teší.
Postavy sú rozmanité, jedinečné, realistické a počas série si prechádzajú neskutočným vývojom. Myslím, že každý si nájde svojich obľúbencov. Celaena možno nie je bezchybná protagonistka, no Sarah ju napísala tak, že ma to netrápilo a držala som jej palce. Očarená som však najmä vzťahmi a ich vývojom: sú uveriteľné, romantická línia nie je prehnaná, autorka sa vyhla tradičnému milostnému trojuholníku (napriek prítomnosti hneď niekoľkých mužských hrdinov, do ktorých sa nie je ťažké zamilovať) a svoju úlohu v príbehu zohráva i priateľstvo.
AndRea:
.... DOKONALOSŤ. A teraz to nemyslím v tom zmysle, že sú “tiptop“ a nikdy neurobili žiadnu chybu. Práve naopak. Pri každej postave nájdete nielen jej pozitívne, ale aj negatívne vlastnosti, a to viac, vám prídu reálnejšie. Konkrétnejšie budete mať na scéne očarujúceho princa Doriana, odťažitého, ale o to zaujímavejšieho kapitána Westfalla, a to najlepšie nakoniec, krásnu, ale smrtiacu hlavnú hrdinku Celaenu Sardothien (doteraz si nie som istá či jej meno v hlave vyslovujem správne, no to, že vyzerá krásne, čo i len napísané na papieri, jej nemôžem odoprieť). Celaena je ten typ hrdinky, ktorá vás dokáže zabiť tupým špendlíkom, zatiaľ, čo bude mať na sebe oblečenú plesovú róbu a v druhej ruke bude držať knihu. V skratke sa nebojí vziať veci do svojich rúk a trochu sa pritom ušpiniť (aj keď zväčša len krvou). No a Sarah urobila ešte takú geniálnu vec, že tieto dokonalé postavy s prepracovaným dejom zasadila do magického sveta, presnejšie do skleneného zámku. Presne tak. SKLENENÝ ZÁMOK. Čítate správne. Ak ste si mysleli, že sklenené črievičky, ktoré mala Populuška boli “kúl“, verte mi, že sklenený zámok je tristokrát kúlovejší, a presvedčíte sa o tom len tak, že si teraz hneď pôjdete ToG prečítať!
Martina/Lili:
Postavy neboli také, ako som predpokladala a viaceré ma milo prekvapili. Niektoré aj nemilo, ale to patrí k príbehu. Prostredie je tiež skvelé, svet je vymyslený skvele so všetkým, čo k tomu patrí. Je to magické, nie dokonalé, ale aj tak je to dychberúce.
Olga:
Postavy se vám buď budou líbit, nebo ne. Dokážu si představit ty výhrady – Celaena je nejasný charakter, tak je buď vrah nebo princezna, vyberte si. Na druhou stranu, kdokoliv jiný to bude považovat za přednost. Chaol Westfall, to vám snad ani nemusím říkat, protože ach-zasněný-výraz. Univerzum ve stylu Robina Hooda je vybrané skvěle a postavám i zápletce sluší.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára