utorok 11. augusta 2015

Heir of Fire


Autor: Sarah J. Maas
Séria: Throne of Glass
Diel: tretí
Počet strán: 562
Rok vydania: 2014
Vydavateľstvo: Bloomsbury

Consumed by guilt and rage, Celaena can't bring herself to spill blood for the King of Adarlan. She must fight back...
The Immortal Queen will help her destroy the king - for a price. But as Celaena battles with her darkest memories and her heart breaks for a love that could never last, can she fulfil the bargain and head the almighty court of Terrasen? And who will stand with her?

It was the least she could do. For Nehemia - fot...a lot of other people. There was nothing left in her, not really. Only ash and abyss and the unbreakable vow she'd carved into her flesh, to the friend who had seen her for what she truly was. 

Po prečítaní dvojky som si povedala: "Ok, už takmer viem, čo mám čakať, už nebudem prekvapená ani zničená a zmätená." Ale nie. Pri Sarah J. Maas nikdy neviete, čo máte čakať. Nikdy neostanete neprekvapení, pretože ona je tak geniálna, že vás prekvapí aj po tom všetkom čase, keď ste čítali, pitvali jej knihy. 

Dobre, tých prvých 100 strán bol znovu rozbeh. Myslela som, že to bude už nudné a rozťahané, ale autorka sa v jednej chvíli rozhodne a potom BUM! Niečo nečakané, totálne nepredvídateľné, prekvapivé. Neveríte mi? Prečítajte si to a presvedčte sa sami. Nové postavy prišli na scénu a už nám to pekne išlo. Rowan, arogantný princ a služobník kráľovnej Maeve, ktorého si každý obľúbi podľa svojho. Nesmrteľný, statočný, skúsený, keďže žije neskutočne veľa rokov. Podľa mňa idiot, ktorého som neznášala, neskôr chlapec, ktorého som nemusela a teraz chlapec, ktorý je fajn a v pohode. Nemilujem ho, ale už ho dokážem zniesť a zmierila som sa s ním. Aedion, Celaenin bratranec, ktorý ju chce nájsť a vidieť za každú cenu a je pripravený slúžiť jej do konca svojho života. Najprv sa mi nepozdával. Predsa len pomáhala Kráľovi Adarlanu. Ukázalo, že je to skvelý chalan a jeho som si obľúbila (určite viac ako Rowana) a som zvedavá, ako sa to s ním vyvinie. Každopádne fandím mu. Samotná kapitola je Manon Blackbeak. Čarodejnica, ktorá je tak brutálna, tak krutá a tak bezcitná, že si ju nemôžete neobľúbiť. Ona doslova ukradla tento príbeh pre seba a verím, že v ňom zohrá ešte dôležitú rolu. A Manon a Abraxos sú neskutočná dvojka. A potom starí dobrá Dorian s Chaolom a Celaena. Ale, čo sa sakra stalo s Dorianom?! Sakra prečo to tak autorka ukončila? Proste prečo nič nepovedala? A Chaol, stále rovnako skvelý a úžasný. A Celaena, ktorá objavuje svoje schopnosti, pomaly odhaľuje svoju minulosť, ktorá je fakt pestrá a hľadá sama seba. 

She'd been running for so long that she didn't know what it was to stand and fight. 

Ľudia moji, pri tejto knihe nebudete dýchať. A uisťujem vás, že toto budete čítať dlho do noci, pretože sa nebudete môcť od toho odtrhnúť. Hlavne od chvíľ, ako keď Celaena utekala pred skinwalkermi alebo keď mala menšie stretnutie s Valgskými princami (alebo princami z Valgu? - to je fuk). A bude vás to baviť, pretože budete spolu s ňou trénovať a skúmať jej schopnosti, dozviete sa o jej minulosti omnoho viac, ako by ste čakali a uvidíte, že jej minulosť je fakticky zaujímavá a pestrá a ja som na to bola zvedavá už od prvej knihy. A konečne mám predstavu o tom, čo sa skutočne stalo a kto vlastne je. A pritom bude stále hľadať Wyrdkeys a vyrovnávať sa so stratou milovaných osôb a priateľov. A na konci to pekne krásne vyvrcholí tým, že pekne nakope zadok jednej osobe, ktorá je taká bitch, že to ani nie je možné. Nechcem taký koniec tej knihy. Prečo? Prečo tam nemôže byť "žili šťastne až do smrti" alebo minimálne do ďalšej knihy? Neviem, či si to autorka užíva, že tie konce nechá tak otvorené, ale štve ma to. Pretože ako mám čakať ďalšie dva roky na ďalšie dve knihy a nezblázniť sa?! A stále mám viac otázok a strašne málo odpovedí. Neviem, či som jediná, ale od začiatku ma zaujíma samotná postava Arobynna Hamela. Mohla by ho autorka priblížiť, pekne vsadiť do príbehu. Chcem ho spoznať. Aj jeho minulosť. Takže snáď v štvorke sa už objaví. 

It was what she had never been able to tell Nehemia - that for ten years, she had been unsure how to find the way home, because there was no home left. 

Táto séria, je asi najlepšia séria, akú som za tento rok čítala. Tento príbeh som si úplne zamilovala, ten svet je neskutočne skvelý a fascinujúci a tá prepracovanosť toho príbeh je dychberúca. Vidno, že autorka maká a myslím, pretože vie prekvapiť, vie naservírovať poriadnu akciu, pri ktorej kľudne zostanete hore do svitania a nebude vám to ľúto. Jej štýl písanie je úžasný, dynamický a číta sa strašne rýchlo. Som strašne rada, že som tejto sérii dala šancu, lebo je perfektná a jedna z najlepších. A má fantastické obálky, skvelú hrdinku, Chaola a všetko, čo by mala poriadna fantasy obsahovať. Takže vám to hovorím zas a znovu po tretíkrát: PREČÍTAJTE SI TO! O chvíľu vyjde Trón zo skla aj u nás, takže siahnite po tom. Je na vás v akom jazyku, ale dajte tomu šancu. Bude sa vám to páčiť. A ja sa už teraz neviem dočkať Queen of Shadows. 


2 komentáre:

  1. Krásně napsaná recenze. :) Na tento díl se sice teprve chystám, ale už teď tuto sérii zbožňuju. :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem :) Tento diel je fakt skvelý, prečítaj ho čo najskôr :)

      Odstrániť