sobota, 1. augusta 2015

Galgad - Příběh strážce Země


Autor: Ergall
Séria: -
Diel: prvý
Počet strán: 232
Rok vydania: 2015
Vydavateľstvo: vlastný náklad

V dávných dobách, v dolině obehnané horami, se probudí nejmocnější strážce Gathary. Není to náhoda. Na svět přišli ti noví, odlišují se od ostatních, narušují snad křehkou rovnováhu?
Navíc se schyluje k válce mezi lidmi, nadvláda zdvojeného kříže rozpíná ruce. Galgad pátrá po pravdě. Nenalézá však vlky ani ostatní.
Nechte se okouzlit poutavým příběhem, nechte se uchvátit prastarými lesy, v nichž tečou čisté řeky. Budete mít pocit, jako byste sami chodili těmi místy, potkávali tvory z dávné říše. Obdivujte hrdiny i obyčejné lidi, kteří se snaží bojovat s nepřízní osudu.
Odhalte kruté pravdy našich činů.


Keď mi autor tejto knižky napísal, nevedela som, do čoho pôjdem. Ale príbeh ma zaujal. Myslím, že som ešte nečítala nič z českej tvorby a už vôbec nie z českej fantasy tvorby. Takže určite pochopíte moje obavy. Ale bola som celkom milo prekvapená. 

Začnime tým, čo by som vytkla. Podľa mňa sa začiatok trochu vliekol a najprv som sa nudila, takže som vôbec nemala nutkanie knihu čítať. Viete, hneď na prvej strane na mňa vykukol zbytočný detailný opis. Tam začali moje obavy, že ak to bude takto počas celej knihy, tak to asi zavriem. Ale neskôr sa to o dosť zlepšilo a autor sa sústredil na samotný dej príbehu a nie na jeho okolie a prostredie. Problémom boli tiež postavy. Autor mohol ísť viac do hĺbky, viac ich predstaviť, možno aj povedať niečo z ich minulosti. Aspoň tých, čo zohrali hlavnejšiu rolu. O takej Laire alebo Sargat. No a samozrejme viac o minulosti a úlohe strážcov. Proste tomu chýbala hĺbka a ja som sa so žiadnou postavou poriadne nedokázala stotožniť. A takisto som sa nedokázala poriadne začítať, pretože to preskakovanie "pohľadov" bolo miestami dosť chaotické. Aspoň pre mňa. 

Zahloubán nad tím, co se to děje se světem, sevřel ruce v pěst. Teplo vystřídal chlad. Světlo vystřídala tma. Oblohu potáhly mraky, jako by nastával konec tohoto věku. 


Na druhú stranu, treba uznať, že príbeh je niečo nové a absolútne originálne. A máličko aj pravdivé, pretože to správanie ľudí sa veľmi podobalo dnešnej dobe, kde si nikto nevie ceniť prírodu, ale radšej vysekávajú stromy a stavajú parkoviská. Nápad so strážcom Zeme je úžasný a mňa fakt dostal. Takisto je príbeh aj premyslený, vymyslená rada strážcov, kolobeh života strážcov a je vyzdvihnutá dôležitosť a nadradenosť vlkov. A keďže vlkov mám fakticky rada, tak ma to očarilo. Pekný svet aj príbeh. A neskôr aj akčný. Napríklad pri tom konci som sa nemohla a ani nechcela odtrhnúť, pretože tá bitka bola teda niečo. Tá autorovi fakt vyšla a ja som bola fakt prekvapená niektorými menšími zvratmi, pretože to by som nečakala, hlavne, keď to bolo v príbehu celkom dôležité. Páčili sa mi aj tie jednotlivé národy (alebo čo to bolo), aj keď mohli byť tiež trochu viac prehĺbené a napríklad mohol autor načrtnúť niektoré charakteristické znaky každého z nich. Nejaké veci, ktorými sa od seba odlišujú. Ale nemôžem povedať, že sa mi to nepáčilo. Pretože sa mi to páčilo. Čítalo sa to rýchlo, zaujímavá zápletka a námet, dobrý potenciál a bolo to aj dobre napísané.

Když zdolal poslední keře, stanul před obrovitým stromem. Rozlezlé kořeny přeskakovaly přes sebe, kus od kmene mizely v zemi, kde hledaly živiny pro staletý strom. Kmen byl široký, jako kdyby obrovské ruce semkly několik stromů k sobě a čekaly, až vyrazí k obloze.

Áno, kniha mala svoje muchy. Samozrejme, že je tisíc lepších príbehov, že to nie je nič svetoborné, ale určite vám to odporúčam. Nič takéto tu ešte nebolo. Zároveň to nebola ani ťažká fantasy s tisíckou postáv a tisíckou strán. Je to milá, oddychová fantasy, ktorá vám nezaberie veľa času, ale zároveň ani nebudete ľutovať, že ste sa do nej pustili, pretože je to fakt niečo nové a originálne. A na konci aj akčné a prekvapivé. Aj napriek všetkému, u mňa autor so svojou knižkou určite zabodoval a ak to bude mať pokračovanie, tak určite nepohrdnem a prečítam si aj to.


Za knihu ďakujem samotnému autorovi. Viac o knižke sa dozviete TU

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára