nedeľa, 16. augusta 2015

Baby z Brooklynu: Pia


Autor: Gemma Burgess
Originálny názov: Brooklyn Girls
Séria: Baby z Brooklynu
Diel: prvý
Počet strán: 344
Rok vydania: 2014
Vydavateľstvo: Slovart

Celý život majú pred sebou! Ale čo s ním? Pia - sexy dvadsiatka s panickým strachom z nových vzťahov je nezamestnaná, bezradná, s fotkou hore bez na facebooku. Nie, Pia Kellerová nežije svoj sen. Na facebook totiž niekto zavesil, ako tancuje na stole hore bez. Videli to jej rodičia, aj jej nový šéf. A tak prišla o svoj prvý džob. Býva v Brooklyne so svojimi štyrmi naj kamoškami, čo majú celý život pred sebou. Odvážne nápady a nový jedálenský karavan s prudko zdravou stravou, zlomené srdce, žúry i známosti na jednu noc, život plný problémov, z ktorých sa snaží vyhrabať, no namiesto toho sa dostáva ešte do väčších. Nič nejde ako po masle, všetko sa stále viac a viac komplikuje...
Kto mohol tušiť, že dospelosť je len začiatkom dospievania?


Ľudia ma od tejto knižky odrádzali, vraveli, že ma baviť nebude, ale aj tak ma k sebe niečím ťahala a ja som nemohla odolať a neprečítať si ju. A zostala som milo prekvapená. 

New York. Mesto plnenia snov. Prišla sem aj Pia, aby si splnila aj ten svoj, ale zatiaľ sa jej to moc nedarí. Ako hlavná hrdinka a rozprávačka bola super. Áno, miestami sa chovala naivne a hlúpo, niekedy mala dosť chaotické myšlienky a niekedy mala chvíľky, kedy sa len utápala v sebaľútosti a myslela si, že má najväčšie nešťastie na svete a je najväčšie chudiatko, ale ja napriek tomuto všetkému bola absolútne skvelá, vtipná, užívala si život. Ale jedna otázka: je nejaké miesto, odkiaľ to dievča nevyhodili? Každopádne má fakt pestrú minulosť. Ale hlavne prežívala svoj život so štyrmi kamoškami, dostávala sa do obrovských malérov a niekedy robila totálne kraviny. Angie bola totálne šialená, Coco taká milá a sladká, Julia často príliš vážna a Maddy strašne náladová a niekedy sa fakt chovala hnusne. Ale všetky tie dievčatá sa mi páčili a fakt som si ich obľúbila.

Ľudia ma môžu súdiť za nedostatok skúseností, za môj princezničkový postoj, za nesprávne rozhodnutia, za ktoré vďačím vplyvu tequily...Ale súdiť ma podľa farby pleti je nesprávne. Nie je to žiadna veľká veda. 


Štýl písania Gemmy Burgess je fantastický. Svieži, neskutočne dobre a rýchlo čitateľný a taký tínedžerskejší, takže sa naozaj rýchlo začítate a vžijete do príbehu. A je to neuveriteľne vtipné. Fakt! Celú knihu som sa strašne smiala na niektorých situáciach alebo hláškach. Hľadáte niečo na leto? Niečo jednoduché? Tak tu to máte. Baby z Brooklynu sú jasnou voľbou. Jednoduchý, nekomplikovaný dej plný humorných situácií. Skvelo sa pobavíte a zároveň si pri čítaní oddýchnete. A spolu s Piou prežijete kopu trapasov, problémov, alkoholových zážitkov a možno aj nejaké rande. A pravdepodobne zažijete aj nejaké to napätie. Páčilo sa mi, ako to skončilo. Bolo skvelé, ako sa Pia proste snažila dokázať, čo chcela, ako ju vždy jej priateľky podporovali, aj keď spravila totálne najväčšiu hovadinu v jej živote a ako jej vždy pomohli. A ich sused Vic bol absolútne skvelý. Toho starčeka som si veľmi obľúbila a naozaj dúfam, že sa objaví aj v druhej časti. Pia bola na jednu stranu neskutočná tínedžerka a niekedy sa chovala tak na pätnásť a inokedy sa chovala dospelo a rozumne. Ale bolo skvelé, že boli tak šialené a naozaj si ten život užívali.

"Nebola to jeho vina. Bol opitý a ona ho totálne zneužila." 
"Čo sa potkol a spadol jej do vagíny?" 

Nemyslela som si, že ma knižka až tak chytí a zhltnem ju za necelý deň. Myslela som, že to bude skôr také priemernejšie. Ale ono to bolo absolútne skvelé, nezabudnuteľné, vtipné, príjemné a oddychové. Fantastické letné čítanie. Som fakt rada, že som sa do toho pustila a prečítala to. Autorka si zaslúži uznanie, pretože väčšina takýchto príbehov by bola nuda, ale jej štýl písania je totálne mega úžasný a nápad takisto. Zaujímalo by ma, čo z toho je vymyslené a čo z toho autorka naozaj zažila. Ale tento príbeh som si naozaj zamilovala. A skutočne po knižke siahnite a prečítajte si ju. Je plná problémov, trapasov, nových začiatkov, riskovania, užívania si života a zároveň tam nájdete aj krásne silné priateľstvo medzi piatimi dievčatami. Na tieto horúce dni vám to fakt odporúčam všetkými desiatimi.


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára