sobota, 18. júla 2015

Crown of Midnight


Autor: Sarah J. Maas
Séria: Throne of Glass
Diel: druhý
Počet strán: 418
Rok vydania: 2013
Vydavateľstvo: Bloomsbury

Celaena Sardothien, royal assassin, is the King of Adarlan's deadliest weapon. She must win her freedom through his enemies' blood - but she cannot bear to kill for the crown. And every death Celaena fakes, every lie she tells, put those she loves at risk.
Torn between her two protectors - a captain and a prince - and battling a dark force far greater than the king, Celaena must decide what she will fight for: her liberty, her heart or the fate of a kingdom...


The rest of the world quited into nothing. In that moment, after ten long years, Celaena looked at Chaol and realized she was home. 


V hlave mám chaos. Totálny bordel a chaos, pretože táto kniha ma tak očarila a prekvapila a zmiatla. Autorka je profesionál, pretože toto nedokáže napísať len tak hocikto. Toľko tajomstiev odhalených, toľko otázok zodpovedaných a toľko ďalších otázok objavených. Toto bola neskutočne divoká jazda, pri ktorej nebudete dýchať. 

Celaena ukázala konečne aj svoju druhú tvár. Tvár tej obávanej Adarlanskej vrahyňe, o ktorej sme počúvali celú prvú knihu. A táto jej tvár u mňa zabodovala viac. To dievča má taký štýl aj keď zabíja. Chodí ako duch, nečakane a neviditeľne, skáče po strechách a kľudne sa postaví aj proti celému davu. A na druhú stranu sa vie obliecť, vyfintiť a užíva si to. A potom je tu Chaol, Kapitán kráľovskej stráže. Totálne úžasný, milý, sexy Chaol. do ktorého som sa beznádejne zamilovala. No a Dorian, ktorého som si neobľúbila až tak veľmi, ale nemôžem povedať, že ho neznášam. A pri niektorých chvíľach som sa úplne rozpúšťala. Áno, miestami to bolo úplne romantické a sladké, ale vôbec mi to nevadilo. Jednoducho tá autorka je profesionál, ktorý vie úžasne písať, pretože jej štýl písania je neskutočný, príbeh totálne premyslený a domotaný a záhadný. 

Perhaps the world would never be perfect, perhaps some things would never be right, but maybe she stood a chance of finding her own sort of peace and freedom. 


Zo začiatku sa to nieslo v duchu ako jednotka. Trošku dlhšie sa to rozbiehalo a myslela som, že knižke dám tiež 4 hviezdičky. Prvá polovica bola taká kľudná, ale v druhej sa to neskutočne rozbehlo a ja som nestíhala ani dýchať. To, čo autorka predviedla bolo totálne divoké, akčné, fantastické, prekvapivé a domotané. Jednu vec som trochu čakala, neviem, asi intuícia. Ale tešte sa, pretože po prvom bum, tam je stále len bum. Neviem, čo autorka ešte všetko plánuje, ale určite to bude veľké, pretože ešte má čo robiť, aby všetko vysvetlila a aby odpovedala na všetky moje otázky. A tých je veľa. Takto kvalitne prepracovaný a napísaný príbeh som už dlho nečítala, autorka má v hlave ešte mnoho zvratov a prekvapení a určite sa ešte máme na čo tešiť. Nikdy neviete, čo od nej čakať. Príbeh bol miestami aj dosť strašidelný, a keď som to čítala v noci so zhasnutým svetlom, len vo svetle stolnej lampy, tak mi nebolo úplne všetko jedno. Ale taký má predsa dobrý príbeh byť, nemyslíte? Vyvolávať vo vás pocity počas čítania, donútiť vás plakať alebo smiať sa alebo báť sa. A vžiť sa do postáv a situácií, dokázať si predstaviť tie miesta, kde sa hrdinovia nachádzajú. A príbeh Celaeny Sardothien to dokáže. Pretože tieto knihy vás proste chytia a nepustia. Lebo sú absolútne geniálne a skvelé. A dúfam, že vás očaria tak, ako mňa. Tešte sa na náš slovenský preklad.

She'd learned the only skills that could keep her safe. To escape death, she'd become death. 

Čo vám poviem? Prečítajte si to a uvidíte, aký talent má Sarah J Maas. Jej postavy sú skvelé, majú hĺbku a skvelé povahy. Celaena je fantastická hrdinka, ktorú si obľúbite. A celý príbeh je neskutočný, akčný, tajomný a tak ďalej. Ten svet je pecka. Zámok zo skla je zas a znova úžasný. A svet plný mágie bez mágie, všetko obalené tajomstvami, príšery. Nakoniec ma autorka ešte prekvapila tým škaredým koncom. Prečo? Sakra, prečo?! Keď sa Celaena konečne rozhodne byť šťastná, tak sa to úplne škaredo pokazí a za to autorku neznášam. Dúfam, že trojka neskončí tak hrozne, pretože to už naozaj neprežijem. Nutne potrebujem pokračovanie. A Celaena raz musí skončiť s Chaolom. Proste autorke neodpustím, ak neskončia spolu. Lebo Chaol! Jednoducho, prečítajte si to. Či už v originálne alebo počkáte na slovenský preklad. Proste si to prečítajte!


4 komentáre:

  1. Je to proste super séria... a ja sa už fakt neviem dočkať štvorky. :) A nechápem, prečo nikto nemá rád Doriana, ja ho zbožňujem a to, čo sa s ním stalo v trojke, ma skoro zabilo :O
    Chystáš sa aj na trojku?

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Je úžasná fakt! :) Niežeby som ho úplne nemala rada, ale mám ho rada len ako Celaeninho kamaráta :D Chaol je proste lepší! :3 Tak to som fakt zvedavá :) Chystám, už je objednaná, už musím len čakať kedy príde :D

      Odstrániť
    2. Ja Chaola nemám rada :D :D Dorian je super, ale tak mne je jedno, s kým bude, pokiaľ bude v poriadku. Autorka si to musí teraz vo štvorke poriadne vyžehliť, lebo v trojke to pre mňa zbabrala :D

      Odstrániť
    3. Fúha, tak som naozaj čím ďalej, tým viac zvedavšia :D lebo autorka fakt vie prekvapiť :D

      Odstrániť