streda, 15. júla 2015

Cress


Autor: Marissa Meyer
Originálny názov: The Lunar Chronicles: Cress
Séria: Měsíční kroniky
Diel: tretí
Počet strán: 616
Rok vydania: 2014
Vydavateľstvo: Egmont

Cress od dětství vyrůstala sama uvězněná v umělém satelitu. Jedinou společnost jí zde dělají počítačové obrazovky. Díky času strávenému s počítači se Cress vypracuje ve špičkovou hackerku. Naneštěstí je však přinucena pracovat pro královnu Levanu a právě dostala rozkazy vystopovat Cinder a jejího pohledného průvodce. Cinder a kapitán Thorne jsou na útěku. Společně se Scarlet a Vlkem plánují svrhnout královnu Levanu a zabránit její armádě v invazi na Zemi. Právě Cress může Cinder a jejím společníkům pomoct. Odvážný pokus zachránit ji se však nezdaří a celá skupina se rozdělí. Cress má konečně svou svobodu, ale musí za ni zaplatit vyšší cenu, než si dovedla představit. A královna Levana nehodlá připustit, aby se někdo postavil do cesty její svatbě s císařem Kaiem.
I když se Cress, Scarlet ani Cinder necítí být povolány k záchraně světa, zdá se, že jsou jedinou nadějí, kterou svět má.



Tri príbehy. Tri hrdinky. Áno, k spoločnosti Scarlet, Cinder, Vlka a kapitána Thorneho sa pridáva niekto ďalší. Mladá Cress, ktorá celý život žila vo vesmíre, zem videla len na obrázkoch zo siete a pracovala pre kráľovnú Levanu. Ale nie všetko vychádza podľa plánov. A Marissa Meyer má stále esá v oboch rukávoch a podľa mňa aj v nohaviciach.

Cress sa mi ako postava páčila. Nemyslím, že by som niekedy čítala/videla Locikin príbeh (ak nerátame rozprávku Na vlásku), tak som moc nevedela, čo čakať. Ale hackerka? No ok teda. Aj keď sa to nezdá, niekedy bola naozaj inteligentná a vynaliezavá, na to, že celý život strávila v tom satelite. A autorka si pripravila aj pár prekvapení okolo jej postavy. A kapitán Thorne. Ľudia, prečítajte si túto sériu aspoň kvôli tomuto chlapovi, pretože on je proste totálne perfektný. Ak kvôli ničomu, tak kvôli nemu. Alebo kvôli Iko, ktorá spestruje tie horšie situácie. Ale verte mi, že autorka nemá moc veľké zľutovanie k jej postavám. Keď si myslíte, že všetko dobre dopadne, tak ona to tak zmení a tak veľmi prekrúti, že by sa vám o to nikdy ani nesnívalo. Fakt prefíkané, ale niekedy ma to hnevá. Jednoducho, tá žena to má tak premyslené do úplne najmenšieho detailu, že nemáte ani poňatia, kedy sa niečo pokazí.

Cress naprázdno polkla, najednou měla sucho v ústech. Nikdy ji nenapadlo, jak můžou taková slova bolet, ale nemohla si pomoct, cítila, že tá poklona znamená něco jiného, než si přála. 


Čakali by ste, že taká hrubá kniha bude mať aj svoje nudné momenty, ale pri Marisse Meyer to nehrozí, to mi verte. Ona si počas celého príbehu dokáže udržať kvalitu svojho písania a čitateľovu pozornosť, čo nedokáže každý. Po celý čas, aj keď som knihu chcela odložiť, nemohla som. Akonáhle som ju položila, musela som sa k nej v tom momente vrátiť, pretože som bola taká zvedavá, taká napätá. Čím ďalej, tým viac som týmto príbehom fascinovaná. Je to premyslené do najmenších detailov, zvraty sú úplne nečakané a nepredvídateľné, dej absolútne nikde nestagnuje, príbeh nič nebrzdí. A to striedanie "pohľadov", keď sú rozdelení tomu dodáva skvelú atmosféru, pretože autorka tú kapitolu ukončí napínavo a vy chcete aby pokračoval ten istý "pohľad", lenže ona tam trepne niekoho iného na druhom konci planéty. Myslím, že Cress bola zatiaľ najlepšia. Autorka to veľmi pekne skomplikovala, okorenila obrovskými prekvapeniami a pridala pár postáv, ktoré ešte zohrajú dôležiťú rolu. Pokiaľ si myslíte, že viete do čoho idete, tak sa mýlite. Neviete to. A nikdy nebudete vedieť, čo čakať, tým som si istá. A čo je u mňa obrovským plusom - akcia. Obrovské množstvo akcie, bojovanie, pri ktorom som nedýchala.

Ani snění, které ji celé roky na družici přinášelo útěchu, teď příliš nepomáhalo. Nebyla žádnou bojovnicí, statečnou a silnou, připravenou postavit se na stranu spravedlnosti. Nebyla krásnou dívkou vzbuzující soucit a úctu i u těch nejnebezpečnějších padouchů. Nebyla ani dámou v nesnázích, která ví, že ji jednoho dne zachrání nějaký hrdina. 

Poviem vám, že toto je asi zatiaľ najlepšia série, ktorú som za tento rok prečítala. Nevyhýbajte sa jej, tak ako som sa vyhýbala ja. Budete to ľutovať. Naozaj si to skúste prečítať, pretože je to absolútne fantastické a uvidíte, že aj vás chytí za srdce. Je veľmi málo takýchto skvelých prepracovaných príbehov, pri ktorých sa vôbec nenudíte. Ale Mesačné kroniky sú jedným z nich a stojí za prečítanie. Uvidíte princezné ako silné bojovníčky v postapokalyptickej budúcnosti, kde ich princovia neprídu zachrániť od zlej macochy na bielom koni. Tu musia bojovať samé za seba.A uvidíte, že sú dobré. A že tento skvelý nápad je totálne originálny a neskutočný. Proste. prečítajte si to.


Za knihu veľmi pekne ďakujem internetovému kníhkupectvu Pre Školy.
Vy si ju môžete kúpiť TU

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára