štvrtok 9. júla 2015

Belladonna


Autor: Fiona Paul
Originálny názov: The Secrets of Eternal Rose: Belladonna
Séria: Temné vody
Diel: druhý
Počet strán: 280
Rok vydania: 2014
Vydavateľstvo: Egmont

Cassandra Caravellová sa snaží zabudnúť na Falca, nespútaného maliara, ktorý jej zlomil srdce, a znova sa zbližuje so svojím snúbencom Lucom. Lenže zdá sa, že aj Luca má svoje tajomstvá. Keď ho uprostred noci zatknú a odvedú vojaci, Cassandra sa opäť ocitá v neistote. Aby Lucu zachránila, musí za každú cenu nájsť Knihu večnej ruže - jediný dôkaz toho, že je nevinný.
Tak sa začína Cassandrin výlet do Florencie, mesta, kde si obyvatelia šepkajú o upíroch a kde sa odohrávajú čudné večierky a tajné schôdzky Rádu večnej ruže. A čaká ju aj ďalšie stretnutie s Falcom, ktorý pracuje pre mrazivo krásnu vodkyňu Rádu, samotnú Belladonnu.
Pozná tentoraz Cassandra pravdu, keď sa nechá viesť svojím srdcom? Lenže nič nie je také, ako sa zdá, a pravda môže byť tým najsmrteľnejším jedom.


Tak v prvom rade mali nechať pôvodnú obálku (tá na obrázku), pretože tá je absolútne perfektná. A tá naša celkom strašná. Takže tak. Ale príbeh bol znovu skvelým prekvapením, ktoré som si užila. Aspoň tú druhú polovičku, ktorá bola fakt úžasná. 

Cassandra mi ale neskutočne liezla na nervy. Mám ju rada, to áno. Ale aj tak mi peknú časť knihy totálne pila krv. Celý čas len: "Milujem Falca. Luca je ale pre mňa lepší. Falco si ma nezaslúži, ale Lucu nemilujem." A bla bla bla. Stále len takéto hlúpe myšlienky a úvahy. Nenormálne. Inak bol však celý príbeh fajn. Síce na začiatku som sa dosť nudila, lebo sa tam nič zaujímavé nedialo a nebavilo ma to, ale od polky sa to fantasticky rozbehlo a už sa tá knižka čítala úplne sama. A páčilo sa mi to. Zas a znova ma Fiona Paul dostala jej príbehom, ktorý je naozaj neobyčajný.

Dvojica mala sklonené hlavy a niečo si šepkala. Hovoria o tajomstvách, pomyslela si Cass. O tajomstvách, ktoré tak zúfalo potrebovala vedieť. 


Štýl písania Fiony Paul je skvelý. Číta sa celkom rýchlo, ale hlavne dobre a je svieži. Je skvelé, že do knihy pridala aj tie citáty z Knihy večnej ruže, ktoré sú skvelým a užitočným prídavkom medzi kapitolami. Celý príbeh je úplne obalený a popretkávaný temnými tajomstvami, ktoré Cass postupne odhaľuje, ale autorka nám má stále čo povedať a ukázať. Síce, ja som dosť predvídala, čo sa udeje, ale vy nemusíte. Lebo je to vážne tajomné a prekvapivé. A samotná Belladonna bola skutočne fascinujúca postava tejto knižky, pretože ste nevedeli, čo od nej čakať. Bola krásna a bola tajomná. A veľmi ma zaujíma jej príbeh, takže dúfam, že v trojke sa dozviem, či je pravda to, čo sa hovorí. A najlepšie na tejto knihe je to, že neviete, komu máte veriť, pretože vždy sa objaví nejaká vec, ktorá vo vás vyvolá v tej osobe obrovské pochybnosti. Podľa mňa ma v tomto autorka obrovský talent, pretože takisto to bolo aj v jednotke a nevedela som, či niekomu verím alebo nie. Postavy sú fascinujúce, pretože všetci majú svoje tajomstvá, či už temné alebo nie. A vôbec sa mi nepáčilo, ako to skončilo. Pretože to sa nemohlo stať. Jednoducho nemohla byť autorka taká krutá. Každopádne, je to totálne prekvapivé a neuveriteľné.

Hoci strávili väčšinu života odlúčene, nedokázala sa zmieriť s tým, že by žila úplne bez neho. Predstavoval jej budúcnosť, prísľub, ktorý tu zanechali jej rodičia. 

Knihy Fiony Paul nie sú nič svetoborné, z čoho by ste padali na kolená. Ale sú to fakt milé, skvelé a tajomné príbehy, ktoré si obľúbite. A dokonca ešte v prostredí Talianska. Florencia bola tiež úžasne opísaná a dokázala som si to živo predstaviť. Všetko, čo sa tam dialo. Podľa mňa sa vám to bude páčiť. Autorka má ešte mnoho neodhalených tajomstiev o Ráde večnej ruže, možno aj o Lucovi a Falcovi. A uvidíte, že vás to bude zaujímať. Takže jednoznačne si to prečítajte, pretože nič nestratíte. Akurát sa presuniete do nebezpečných Benátok a Florencie plnej upírov. Som si takmer istá, že to čítanie neoľutujete. Aj napriek tomu, že Belladonna bola slabšia ako Jed.


Za knihu veľmi pekne ďakujem internetovému kníhkupectvu Megaknihy.
Vy si ju môžete kúpiť TU


2 komentáre:

  1. Skvělá recenze! Knížku jsem nečetla, ale někdy se na ní určitě chystám :) Snad mě mile překvapí :) A souhlasím, že ta originální obálka je mnohem lepší :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem :) Určite skús dať sérii šancu :)

      Odstrániť