nedeľa, 28. júna 2015

Vodopád


Autor: Lauren Kate
Originálny názov: Waterfall
Séria: Atlantída
Diel: druhý
Počet strán: 336
Rok vydania: 2015
Vydavateľstvo: Yoli/Ikar

Eurekine slzy zaplavili zem a Atlantída ožíva aj so svojím krutým kráľom Atlasom. Len Eureka ho môže zastaviť, no najprv sa musí naučiť, ako proti nemu bojovať. Preto putuje oceánom v štíte hromového kameňa aj so svojou priateľkou Cat, s otcom, malými súrodencami a priateľom Anderom. Oslňujúci tajomný Nositeľ rodu, zaľúbený do Eureky, sľúbil, že jej pomôže nájsť Solóna, záhadného Nositeľa rodu, ktorý sa skrýva. Ten by jej mohol poradiť, ako poraziť Atlasa.
Keď sa konečne dostanú k Solónovi, uprostred skazy, ktorú spôsobili jej slzy, musí Eureka čeliť posmechu a narážkam atlantídskych čarodejníc, útokom nahnevaných zúfalých miestnych obyvateľov, no aj nečakaným odhaleniam o sebe. Vďaka nim dospeje k rozhodnutiu - ak bude dosť silná, môže toto poznanie využiť, aby porazila Atlasa a zabránila mu ovládnuť svet. No musí sa vzdať všetkého...

"Nikdy neuvidíme zradu prichádzajúcu od tých, ktorých milujeme najviac." 


Povestná a známa Lauren Kate prichádza s pokračovaním knihy Slza. Slza vyšla zhruba pred rokom a mňa osobne naozaj veľmi očarila a stala sa jednou z mojich obľúbených kníh. Lenže, nevie čo sa stalo, ale autorka to s pokračovaním dosť prepískla. Na to, že som čakal rok som bola veľmi sklamaná.

Postavy, postavy. Už minule som písala, že sú dosť nevýrazné a jednoducho zvláštne. Eureka mala v jednotke občas svoje hlúpe chvíľky, ale tu mi pripadala, akoby ich mala nonstop. Preboha, to dievča je tak blbé. To, čo mne dopne na začiatku, jej dojde na konci a ešte je z toho prekvapená, akoby to bolo totálne nečakané. Ander je ufňukaný idiot, ktorý sa hrá na silného, pritom neustále len Eureka sem, Eureka tam, Eureka je celý môj život a ak by sa na mňa vykašlala, tak umriem. No povedzte, je toto vôbec chlap?! Brooks, och bože, svätý Brooks, ktorý je pekný a všetko tam zachraňoval. A toto bola prvá vec, ktorú u mňa autorka fakt že pokazila. Aspoň teda pri pokračovaní. V Slze sa tie postavy fakt dali zniesť, ale tu ma každú chvíľu totálne iritovali.

Eureka tieto udalosti nejako dokončí. Budúci rozprávači môžu príbeh prikrášliť, ako chcú, ale keď ona odíde, na scénu už nevstúpi žiadne dievča z rodokmeňa slzy. 


Príbeh bol totálne nudný. Vážne. Absolútne nič sa tam nedialo, a keď sa dialo tak na konci. Tá "akcia", ktorá tam akože bola, práve tá bola nezáživná a vôbec mi to neprišlo ako akcia. Skôr ako pokus o spestrenie deja. A tiež tu bolo plno zbytočností ako napríklad veľa smrti, ktorá ani nemusela byť. Solón bol nudný chlap, ktorý nemal čo robiť a tak sa ho autorka pokúsila obaliť tajomstvami a vedomosťami, ktoré rozťahala na trištvrte príbehu, pričom to v pohode mohli byť tak 3 strany. Ďalšia vec - toto má byť vraj romantické. No, Slza romantická bola aspoň trošku, ale Vodopád zase nie. Bolo to len plné ufňukaného Andera a Eureky, ktorá sa totálne nevie rozhodnúť. Čo sa tej autorke preboha stalo, že to tak pokazila.

Atlantída. Stratené mesto. No znie to fantasticky. Táto séria má taký obrovský potenciál a úžasný originálny nápad, ktorý mohla autorka majstrovsky využiť, ale bohužiaľ zostal veľmi nevyužitý. Najmä v tejto dvojke. Dala nám mnoho zbytočných informácií, ktoré si pomaly už teraz nepamätám. Áno, možno raz som bola absolútne prekvapená, pričom tých prekvapení by tam bolo omnoho viac, keby je to menej predvídateľné a trošičku inak napísané. Ten koniec bol fajn a konečne som dostala aspoň maličkú akciu, ale to je tak všetko. Naozaj sa celú knihu vôbec nič nedialo, bolo tam dosť zbytočných opisov, ktoré ničomu nepomohli a absolútne nevyužitý potenciál.

"Je rozdiel medzi mocou a nebezpečenstvom. Tvoje pocity sú mocnejšie ako čokoľvek na svete. No nemala by si sa ich báť. Láska je väčšia ako strach."

Po skvelej jednotke sme sa dostali k takémuto sklamanie. Čakal som toho omnoho viac a naozaj si nie som istá, prečo to autorka takto pokazila. Úprimne netuším, o čom by mohla písať v trojke, pretože koniec Vodopádu bol dosť divný. Každopádne je potrebné uznanie za obálku, pretože tá vyzerá absolútne nádherne a je to skvost. Ale ten príbeh to pokazil. Je mi naozaj ľúto, že ma to nedokázalo chytiť a stále som sa nerozhodla, či sa pustím aj do trojky ak nejaká bude. Ak ste čítali jednotku a páčila sa vám, tak od tohto nečakajte moc. Ale tak možno sa vám Vodopád bude nakoniec páčiť. Skúste a uvidíte, ale u mňa veľmi nezabodoval.


Za knihu veľmi pekne ďakujem vydavateľstvu Ikar
Vy si ju môžete kúpiť TU.


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára