utorok 23. júna 2015

Scarlet


Autor: Marissa Meyer
Originálny názov: The Lunar Chronicles: Scarlet
Séria: Měsíční kroniky
Diel: druhý
Počet strán: 456
Rok vydania: 2013
Vydavateľstvo: Egmont

Osmnáctiletá Scarlet Benoitová je přesvědčena, že se o sebe dokáže postarat sama. Nepotřebuje a ani nechce si nikoho pustit do života. Výjimkou je její babička Michelle, žena, která Scarlet naučila všechno, co umí: pilotovat raketu, oškubat kachnu, ignorovat názor většiny a udělat si svůj. Celých jedenáct let byla babička pro Scarlet jediným blízkým člověkem na světě.
Až do dne, kdy babičku unese jakýsi tajemný gang a Scarletin život se navždy změní. Jediný, kdo o tomto gangu něco ví, je Vlk, pouliční rváč, kterého Scarlet zná jen zběžně. Scarlet se nerada svěřuje cizím lidem, zvláště pokud jde o muže, ze kterých čpí potíže na sto honů. Jenže Vlkovu pomoc potřebuje, pokud chce najít únosce své babičky. A to ještě netuší, jakou roli hrála před lety její babička při záchraně princezny Selene, nebo kdo Vlk vlastně je a jaké jsou jeho skryté úmysly…


Po prečítaní Cinder som okamžite chcela Scarlet, pretože Marissa Meyer je jednoducho úžasná. Zamilovala som si túto sériu a na Scarlet som sa tešila ako na Vianoce. Proste tá nádherná obálka ma k sebe strašne ťahala. A Scarlet sa mi páčila aj o kúsoček viac ako Cinder.

Scarlet zastáva rolu Červenej Čiapočky, ktorá spolu s červenou "čiapkou" dostala od babky aj zbraň. A tak trochu dokáže pilotovať loď a predáva ich úrodu z farmy. Veď hovorím, že to znie super. Scarlet bola skvelá hrdinka, aj keď mi išlo na nervy, aká bola naivná. Niekedy. To fakt nemuselo byť, ale nevadí. Potom je tu Vlk, ktorého som nemala rada a ešte stále ho rada nemám. Nepáčil sa mi a neverila som mu. A potom je tu Thorne. Úžasný, skvelý, absolútne fantastický samozvaný kapitán Thorne. Bože, toho chlapa som si totálne zamilovala a teším sa, ak bude aj v trojke. Čo predpokladám, že určite bude. 

Scarlet už divoké vlky slyšela. Toulali se po kraji a slídili po snadné kořisti na farmách. Ale ji ještě nikdy z vlčího vytí nezamrazilo tak jako dnes. 

Príbeh sa zo začiatku rozbiehal síce pomalšie, ale ja som aj tak hltala každé slovo. Štýl Marissy Meyer je fakt skvelý a číta sa rýchlo. Asi v polke knihy sa to úplne rozbehlo a ja som sa nestíhala čudovať, čo to na nás autorka vytiahla, aké prekvapivé veci tu odhalila. Cinder bola dosť predvídateľná, ale pri Scarlet ste vôbec nevedeli, čo čakať na ďalšej strane, pretože sa to mohlo hocikedy zvrtnúť a vy ste proste len otvárali ústa prekvapením. A neskôr sa objavila taká akcia, že som nestíhala ani dýchať, pretože som sa bála toho, čo sa stane. Pri Cress sa mám rovno pripraviť na infarkt?! Tento príbeh je tak úžasne premyslený a zamotaný, že vás to normálne nenechá spať. A moja hlava išla vybuchnúť toľkými myšlienkami po dočítaní. Celý príbeh bol obalený obrovskými tajomstvami - takými, ktoré by ste naozaj nikdy nečakali. A samozrejme sa tu objavila aj Cinder, na ktorej bolo badať menšie zmeny. 

Na tejto sérii sa mi páči, že autorka vytvorila viac hlavných hrdiniek. A dokázala to napísať tak, že všetky majú dosť priestoru aby sme ich spoznali a pritom sa dokážu ich príbehy striedať. Podľa mňa je toto úžasný nápad, pretože nám nezačne liezť na nervy jedna jediná hrdinka, ale jednoducho si ich obľúbite všetky. A ten koniec bol úžasný. Nebol otvorený, takže nemusíte klepkať nohou a čakať na trojku, ale zároveň vás úžasne navnadí na pokračovanie a vy ho proste budete chcieť, pretože budete zvedaví, ako to dopadne. Môžem povedať, že túto sériu milujem, pretože je naozaj perfektná. 

Scarlet se stáhla hruď strachem. Nebyl to kostým. Byla to záležitost z nočních můr a hrůzných historek, kterými se strašily děti, aby nezlobily. 

Myslím, že autorka si pre nás toho pripravila ešte mnoho vecí. Mnohí hovorili, že Scarlet je slabšia ako Cinder, ale podľa mňa bola lepšia. Neviem prečo. Každopádne do príbehu pribudli fantastické nové postavy ako Thorne. A ja som fakt veľmi zvedavá na Cress, pretože príbeh Zlatovlásky mám tiež rada. Vlastne všetky rozprávky som mala a myslím, že aj stále mám rada. A Marissa touto sériou trafila priamo do čierneho, pretože prišla s niečím totálne novým a absolútne originálnym. 



Za knihu veľmi pekne ďakujem internetovému kníhkupectvu Pre Školy.
Vy ju nájdete TU.

6 komentárov:

  1. Ja túto sériu proste musím mať!!! Prosím, prosím, nech už mám nejaký sviatok :D ... Super recenzia a dúfam, že aj mne sa bude séria páčiť tak ako tebe (ale nepochybujem o tom :D )

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Presne tak! MUSÍŠ ju mať. :D Určite bude, pretože je naozaj absolútne perfektná. :)

      Odstrániť
  2. Tuto sérii bych si hrozně ráda přečetla. Už se těším až si ji koupím. :)
    http://readingwithlu.blogspot.cz/

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Mala by si, pretože je naozaj skvelá! :)

      Odstrániť
  3. Neboj, mne tiež prišla Scarlet lepšia ako Cinder. Ale zas, len o kúštiček :D Ja som Vlkovi raz verila, raz nie a dokoliečka. Na konci ( v tom divadle ) vážne prekvapil a ja stále nechápem, ako som bez týchto skvelých kníh mohla predtým žiť.. :D
    Ku Cress - na Carswella sa tu teš :3 :D Cress ako samotná hrdinka mi síce príde zatiaľ asi najslabšia ( nie je mi tak sympatická ako redhead a kyborgská mesačná princezná, ale zas nie je to najhoršia postava ), ale táto kniha mi ubehla najrýchlejšie :3 Záver ( opäť ) úplne super :3 :D
    Inak, objaví sa tam konečne Iko! :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Jop, u mňa je to tiež len kúsoček. Na Cress sa neskutočne veľmi teším a dúfam, že mi už zajtra príde. :D No tak som zvedavá. Jooj super! Iko je skvelá. :)

      Odstrániť