streda, 3. júna 2015

Jed


Autor: Fiona Paul
Originálny názov: The Secrets of Eternal Rose: Venom
Séria: Temné vody
Diel: prvý
Počet strán: 360
Rok vydania: 2013
Vydavateľstvo: Egmont

Cassandra Caravellová patrí v renesančných Benátkach k spoločenskej elite. Má všetko, čo si len dievča môže želať: elegantné šaty, klenoty, pozvánky na tie najlepšie večierky a pekného bohatého snúbenca. Túži však po niečom inom. Po smrti svojich rodičov sa cíti ako v pasci, sama v meste vybudovanom na morskej lagúne, kde temný labyrint vodných kanálov šepká o úteku. Potom však Cassandra narazí na mŕtve telo ženy s vyrytým krvavým písmenom X a postupne sa dostáva do nebezpečného sveta tajných spoločenstiev, kurtizán a zabijakov. Navyše sa zaľúbi do Falca, chudobného maliara so zvodným úsmevom... a zvykom dostávať sa do problémov.

Toto je jedna z kníh, ktorá ma nikdy nelákala. Teda, obálku má fakt neskutočne vydarenú a nádhernú, ale nikdy som sa nejak nehrnula do čítania. Až ma nakoniec na ňu Maťa nahovorila a mne sa fakt páčila. 

Benátky. Celý príbeh sa odohráva v tomto úžasnom a krásnom meste, ktoré ma po prečítaní tejto knihy začalo fascinovať. Vytvára v tejto knihe naozaj príjemnú atmosféru a je radosť čítať o ňom. A ja som sa dokázala pekne vžiť do príbehu. Pri čítaní opisu toho mesta to šlo absolútne jednoducho. To obdobie, v ktorom Cass žila sa mi naozaj páčilo. Niečo ako viktoriánsky Londýn, len v Taliansku. Lenže, ako vždy, je tu aj temná stránka. Tajomstvá a vrahovia sú veľmi nebezpečným nástrojom tej doby. A ešte keď s tým nikto nič nerobí a niektoré bohaté rodiny sú v tom zapletené tiež. Nikomu sa nedá veriť, pretože nikto nie je taký, ako sa zdá. A Cassandra sa o tom presvedčí na vlastnej koži. A Falco, ako tajomný cudzinec má tiež svoje tajomstvá, ktoré sú možno aj nebezpečné pre Cassandru. Lenže Cassandra spozná prvú lásku a všetko sa zmení. 

Keď si uvedomila, že vlastne celý jej život je dopredu naplánovaný, cítila sa, ako keby ju niekto škrtil. 

Zo začiatku sa knižka síce rozbiehala trošku pomalšie, ale autorkin štýl sa veľmi dobre číta, takže to nebol vôbec problém. Knižku spestrovali citáty, ktoré boli pred každou kapitolou z takzvanej Knihy večnej ruže, ktorá bude mať zrejme postavenie v pokračovaniach príbehu. A niektoré sa mi naozaj páčili. Postavy boli takisto veľmi rôznorodé a samozrejme, z rozličných vrstiev. Falco sa mi na začiatku vôbec nezdal a obľúbila som si ho až pri konci knihy. Takého Lucu som nemala rada vôbec, ale Madalena sa mi páčila, aj keď to bol ten typ pipky, ktoré väčšinou nemám rada. Ale autorka má naozaj obrovské uznanie, že dokázala tak skvelo skryť vraha a nechať čitateľa na pochybách, že kto to vlastne je. Ja osobne som to zistila až niekoľko kapitol pred koncom a môj typ bol správny, ale aj tak som celú knihu nemala ani potuchy, kto by to mohol byť. Takže autorka skutočne dokázala úžasne prekvapiť a napísať knihu absolútne nepredvídateľne. 

Spomenula si, ako ju vzrušovalo, že sa s ním ocitla osamote, že sa pred ňou otvárali nekonečné možnosti, ale i nebezpečenstvá. Želala si, aby sa do obrazu mohla ponoriť a vrátiť sa do noci, keď prvý raz v živote k niekomu pocítila lásku. 

Táto knižka bola skutočne skvelá a pre mňa skutočne milým prekvapení. Nielenže má absolútne božskú obálku, ale nájdete v nej príbeh plný tajomstiev, vrážd a lásky. A ponoríte sa do úžasnej atmosféry Benátok, kedy sa nosili korzety, spodničky a obrovské ťažké šaty. Autorka prišla so skvelým príbehom, ktorý bol čokoľvek, len nudný nie. A ešte jedna vec: hlavná hrdinka sa nechová ako totálne vymletá krava, ale má rozum a je inteligentná. Úprimne som veľmi zvedavá, ako bude Cassandrin príbeh pokračovať a verím, že ďalšie diely budú rovnako skvelé, ako jednotka. A vy si to určite prečítajte. Keď už kvôli ničomu inému, tak len kvôli tej úžasnej obálke. 


Za knihu veľmi pekne ďakujem internetovému kníhkupectvu Pre Školy
Vy si ju môžete kúpiť TU


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára