sobota, 2. mája 2015

Život bez princov


Autor: Soman Chainani
Originálny názov: The school for good and evil: A world without princes
Séria: Škola dobra a zla
Diel: druhý
Počet strán: 376
Rok vydania: 2015
Vydavateľstvo: CooBoo

Návrat Sophie a Agathy domov nebol rozprávkovo úžasný, ako sa spočiatku zdalo. Po spustošení Gavaldonu záhadnými nepriateľmi sa obe dievčatá dostanú späť do Školy dobra a zla, kde ich čaká obrovské prekvapenie. Čarodejnice a princezné, zloduchovia a princovia už nie sú nepriatelia, celý rozprávkový svet je v chaose a všetci musia spojiť svoje sily pred hroziacou katastrofou. Zdá sa, že túto situáciu zapríčinila Agatha svojím neopatrným prianím iného šťastného konca - v ktorom by zostala spolu s Tedrosom. Teraz sa obe musia vrhnúť do boja, aby ochránili svojich milovaných...

Príbeh Sophie a Agathy pokračuje. Tentokrát musia dievčatá čeliť úplne iným hrozbám. Objavila sa tu záhadná dekanka, ktorej sa boja dokonca aj učitelia, Škola sa rozdelila na dva tábory a niekto sa snaží zabiť Sophie. Takto si dievčatá šťastný koniec vôbec nepredstavovali.

Stále nemením názor, že Gavaldon je veľmi pekné mestečko. Ale od tých ľudí bolo fakt hnusné, ako sa potom zachovali k Sophie. A jej otec mi fakt že liezol na nervy s jeho "chlapcami". V tomto som Sophie úplne chápala. Ale od nej bolo občas tiež hnusné to, ako žiarlila. Agatha s tromi bosorka (Hester, Anadil a Dot) sa mi páčili. Oni sú naozaj fajn zostava a dúfam, že sa neobrátia tie tri proti Agathe. A Sophie ma na konci fakt sklamala. A potom tu bola tá záhadná dekanka, ktorá sa mi nepáčila už od začiatku. Proste som ju nemohla vystáť. Tedros je naozaj zlatý, ale choval sa ako idiot. Neskutočný. Všetky postavy sú tu vykreslené realisticky, takže každá z nich má stránky, ktoré na nich máte radi, ale na druhej strane vám fakt lezú na nervy. Autor nevytvára dokonalých hrdinov, princov v zlatej zbroji, ktorí sú totálne úžasní a všetky dievčatá z nich odpadávajú. A to sa mi páči.

Na samom vrchu zámku vyzerala s krištáľovou korunou ako ktosi, koho veľmi dobre pozná: tie isté zlatisté vlasy, smaragdové oči a slonovinová pokožka. Ktosi, kto tiež prišiel o šťastný koniec kvôli chlapcovi. Ktosi, kto kvôli tomu umrel úplne sám. 


Príbeh bol zase skvelý. Nestratil svoju kúzelnú rozprávkovosť a originalitu. A hlavne autor dokázal zase prekvapiť a úplne vtiahnuť čitateľa do deja. Jeho štýl písania mi sadol hneď na začiatku, číta sa rýchlo a ja som knihu mala prečítanú asi tak za deň. Možno dva. Autor dievčatá vystavil obrovskej skúške ich priateľstva a vzájomnej dôvery. Celý čas čitateľa miatol a stále príbeh zamotával a vymotával a vy ste proste nevedeli, ako to vlastne bude. Vidno, že mal nejaké esá v rukáve. Knižke samozrejme nechýbal ani humor, ktorý to dosť oživoval. Zároveň však ukázal aj citlivú stránku asi každej postavy a na príbehu je badať ako sa Agatha aj Sophie zmenili. Počas celého čítania mnou zmietala vlna zvedavosti ako to všetko skončí a či sa nakoniec stane to, čo si myslím. Lenže koniec ma aj tak veľmi prekvapil. Neverte svojím prvým odhadom, pretože určite nebudú správne. Pretože tento príbeh je tak do detailu premyslený a prepracovaný, že to aj tak neuhádnete.

Sophie znežnela tvár. Vyžarovala z nej viera, že prichádza šťastie...že svojím úplne prvým bozkom si konečne vyslúži koniec, akého je hodna. 

Neviem, či sa mi to páčilo viac alebo menej ako jednotka. Podľa mňa to bolo rovnako skvelé. Aj keď tu bolo oveľa viac akcie, napätia a záhadnosti. Príbeh Sophie a Agathy je jednoducho skvelý a plný prekvapení. Pri tom konci som ani poriadne nedýchala, lebo ak by sa stalo to, čo vyzeralo, že sa stane, tak by som to asi neprežila. Táto séria je jedna z najlepších aké som kedy čítala a je skvelé, ako tam autor zakomponoval príbehy princezien a princov, o ktorých väčšina z nás čítala tie rozprávky ako deti. Naozaj vydarené a originálne. Už teraz sa nemôžem dočkať záverečného dielu, ktorého obálka je totálne fantastická a ja som fakt zvedavá, ako to všetko dopadne.


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára