nedeľa 3. mája 2015

Skrytá hrozba



Autor: Maggie Stiefvater
Originálny názov: Spirit animals: Hunted
Séria: Spirit animals
Diel: druhý
Počet strán: 184
Rok vydania: 2015
Vydavateľstvo: Fragment

Vydaj sa do sveta, v ktorom každé dieťa prechádza skúškou, aby zistilo, či dokáže privolať svoje duchovné zviera. Hŕstke vyvolených, ktorí túto schopnosť majú, prinesie zväzok medzi človekom a zvieraťom výnimočné schopnosti. Čo ak existuje ešte iná možnosť, ako vytvoriť duchovné zviera a získať tak nad ním absolútnu moc? Čo ak tento dar získa človek s nekalými úmyslami? Štyria mladí hrdinovia mali len krátky čas na to, aby sa spoznali, a ich vzťahy s vlastnými duchovnými ešte nie sú úplne harmonické. Teraz sa však musia postaviť krutému nepriateľovi, ktorý sa naozaj pred ničím nezastaví.
hhhTáto séria začala nedávno vychádzať u vydavateľstva Fragment. Zvláštnosť je, že každý diel napísal úplne iný autor. Úvod nám predstavil Brandon Mull, ktorý je známy svojou sériou Fablehaven. Do tohto dielu sa pustila Maggie Stiefvaterová, autorka série Vlcy z Mercy Falls a Havranie bratstvo. Zatiaľ, čo jednotka bola priemerná, dvojka bola naozaj milé prekvapenie.

Neviem, čím to bolo, ale predtým som si nedokázala obľúbiť žiadnu postavu okrem Conora. Ale autorka ich tu viac vykreslila a viac rozvila, že som si ich akosi obľúbila úplne všetkých. Bolo fajn sledovať ich výcvik a postupné zbližovanie a spoznávanie sa. Musím povedať, že Mull nevykreslil Rollana tak vtipného. Stiefvaterová mu však pridala skvelý humor a vtipné poznámky, na ktorých som sa neraz smiala. Tiež sa začali vyvíjať vzťahy medzi hrdinom a jeho duchovným zvieraťom a hneď to všetko išlo lepšie.



Rollanovi sa v žalúdku otvorila hlboká priepasť neistoty. Čím dlhšie o tom premýšľal, tým bola hlbšia a černejšia.

Narozdiel od Zrodenia legendy, tu nebol žiadny nudný rozbeh, v ktorom sa nič nedeje. Áno, boli tak dve kapitoly, kedy bolo treba všetkých zasvätiť do udalostí, ale stále to nebolo tak nudné ako v jednotke. Rátalo sa mi, že hneď na začiatku bola pekná akcia a bitka, ktorú bolo radosť čítať. Autorka sa tiež viac zahĺbila do pocitov a myšlienok hrdinov a rozpitvávala ich, aby sme ich lepšie spoznali. Mull nešiel tak do hĺbky. Ďalej bolo úžasné to, ako rýchlo sa tá kniha čítala a tentokrát som sa dokázala aj poriadne začítať a zahĺbiť do príbehu. Cestovanie v knihách nemám rada, ale tu sa to čítalo naozaj dobre, pretože nebola opisovaná celá cesta do detailu a každej prasknutej vetvičky na strome. Celkom zmizol aj ten detskejší štýl písania a ja som sa cítila, akoby druhý krát čítam Percyho Jacksona, ktorý je síce tiež dosť mladý, ale Riordan to vôbec tak nepíše. Celková zápletka pokračovala tá, ktorá bola v jednotke. Teda princíp bol ten istý. Objavilo sa tu viac problémov a nepriatelia na seba tiež nenechali dlho čakať. Dej bol síce miestami dosť predvídateľný, ale aj tak to bolo veľmi príjemné, akčné čítanie.

Rollan sa rozvaľoval pri protiľahlej stene a steblom trávy si špáral v zuboch. Vyzeral, že vo väzení je ako doma. Conor už začínal chápať, že Rollan sa usilovne snaží vyzerať ako doma všade. 

Nakoniec som rada, že som tejto sérii dala ďalšiu šancu, pretože tento druhý diel naozaj stál za to. Páči sa mi, že sú knižky také tenučké a dajú sa prečítať za dve hodiny. Pre mňa je to taká fantasy oddychovka, ktorá má naozaj originálny nápad a zaujímavú zápletku. Autori sa naozaj vedia pekne spojiť a napísať skvelý príbeh. Som úprimne zvedavá na pokračovanie a na to, ako sa s príbehom vysporiada Garth Nix, ktorý je skvelý. Ak sa prehryziete jednotkou, tak toto vám naozaj odporúčam. Stiefvaterová ma naozaj prekvapila a možno siahnem aj po jej ďalších knihách. U mňa zaslúžené 4 vločky. Nenáročné čítanie, ktoré určite nesklame.



Za knihu veľmi pekne ďakujem vydavateľstvu Fragment
Vy si ju môžete kúpiť TU.

2 komentáre:

  1. Vyzerá to celkom zaujímavo. Pekne napísaná recenzia :)

    Zonia's Book World

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tak skús a uvidíš :) Jednotkou sa síce musíš prehrýzť, ale dvojka je fajn :) Ďakujem :)

      Odstrániť