štvrtok 14. mája 2015

Prvá misia


Autor: Alex Scarrow
Originálny názov: Time Riders
Séria: Jazdci časom 
Diel: prvý
Počet strán: 350
Rok vydania: 2013
Vydavateľstvo: Slovart

Liam O'Connor mal zomrieť pri lodnej havárii v roku 1912. Maddy Carterová mala zomrieť pri leteckom nešťastí v roku 2010. Sal Vikramová mala zomrieť pri požiari v roku 2026. No pár minút pred smrťou sa pred nimi zjavil záhadný muž so slovami: "Vezmi ma za ruku." Nezachránili ich. Naverbovali ich do tajnej organizácie, o ktorej existencii nemá nikto ani tušenia. Cestovanie v čase už totiž nie je len hudbou budúcnosti, ale krutou realitou. Liam, Maddy a Sal majú jedinú úlohu: ochrániť dejiny, ako ich poznáme, a zneškodniť každého, kto sa pokúsi ich zmeniť. Preto sú tu! 

Cestovanie časom. Čoraz viac používaná téma v knihách. Jazdci časom vyšli na Slovensku už pre dvoma rokmi. Určite ste o nich už počuli alebo ste ich čítali. A určite viete, že je to absolútne skvelá a premyslená séria. Alebo nie? Možno vás presvedčím ja.

Začiatok bol trochu chaotický a poviem vám, že dosť nudný a ja som myslela, že tú knihu zavriem a nechám tak. Naozaj som pri tom zaspávala a nebola som si istá, čo si myslieť. Nič sa nedialo, autorove opisy boli miestami dosť zdĺhavé a zbytočné. Lenže, keď naši hrdinovia konečne začali cestovať do minulosti, ktorú bolo potrebné napraviť, začala som si čítanie naozaj užívať. Autor vytvoril skvelé postavy a najlepšie bolo, že každá bola z úplne iného roku, takže taký Liam (1912) musel spoznávať New York v roku 2010. Nepoznal naše vynálezy ani techniku. Naopak Sal naopak prišiel rok 2010 už zastaraný. V knihe sa niekedy vyskytli naozaj vtipné situácie.

"Pán Foster, prečo vlastne musíme cestovať v čase len v trenírkach a plávať pri tom vo vode?"

Neskôr sa však všetko rozbehlo a ja som nestíhala prevracať stránky. Páčilo sa mi, ako autor opísal minulosť druhej svetovej vojny a zároveň vytvoril postapokalyptickú budúcnosť. Tieto prvky tu boli naozaj fantasticky skombinované. Na tých poslednejších stranách bolo toľko akcie, že som pomaly ani nedýchala. A autor naozaj prekvapil niektorými činmi. Ja som sa len pýtala, že ako sa mohol? Páčilo sa mi aj striedanie pohľadov medzi našimi hrdinami a Kramerom. Ten človek mal naozaj zaujímavý, ale zároveň totálne hlúpy zámer. A nakoniec to aj tak spravil úplne hlúpo. Skvelá bola ja tá napätá atmosféra v postapolalyptickej budúcnosti, keď na dievčatá a Fostera mohli všade číhať tí "ľudia", ktorí podľa opisu vyzerali naozaj hrozivo. Aspoň v mojich predstavách. Síce som mala od tejto knihy trochu väčšie očakávania, nemôžem povedať, že som bola sklamaná. Len trošičku. Myslela som, že to bude veľmi akčné a dynamické, ale práve naopak, všetci mali len veľa rečí a nič z toho sa nedialo. Až na konci. Ale páčilo sa mi to.

"Ja...ja už nechcem ísť von," šepkala Sal. "Nikdy. Nikdy viac." Starec videl v žiare sviečky hrôzu v jej očiach. Táto sviečka bola jediným zdrojom svetla, ktorý na základni mali. Zvyšok miestnosti sa utápal v čiernočiernej tme. 

Autor vytvoril naozaj zaujímavý a originálny príbeh, ktorý si určite aspoň trošku obľúbite. Knižka sa mi aj napriek tým pár nedostatkom páčila a určite budem v sérii pokračovať. Táto kniha sľubuje pokračovanie. Sľubuje veľmi dobré pokračovanie, kde autor určite obmedzí tie nudnejšie pasáže a ukáže príbeh, ktorý bude perfektne premyslený a akčný. Prepletený minulosťou a budúcnosťou, ktoré sa zo dňa na deň môžu absolútne zmeniť na nepoznanie. Hlavne keď je možné cestovanie v čase. Verte mi, ak začnete, tak neoľutujete. Pretože táto kniha je skvelý začiatok, jednej úžasnej série.


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára