nedeľa 19. apríla 2015

Throne of Glass


Autor: Sarah J. Maas
Séria: Throne of Glass
Diel: prvý
Počet strán: 404
Rok vydania: 2012
Vydavateľstvo: Bloomsbury

In the dark, filthy salt mines in Endovier, an eighteen-year-old girl is serving a life sentence. She is a trained assassin, the best of her kind, but she made a fatal mistake: she got caught. 
Young Captain Westfall offers her a deal: her freedom in return for one huge sacrifice. Celaena must represent the prince in a to-the-death tournament - fighting the most gifted thieves and assassins in the land. Live or die, Celaena will be free. Win or lose, she is about to discover true destiny. But will her assassin's heart be melted? 

Even if she won her freedom...even if she lived in peace in the countryside...those scars would always remind her of what she'd endured. And that even if she was free, others were not. 

Throne of Glass. Všetkými ospevovaná fantasy séria, ktorá sľubuje epický a akčný príbeh. Celaena Sardothien je pomerne slávna hlavná hrdinka a všetci ju nejako obdivujú a majú radi. Tak som sa rozhodla, že sa do tejto knihy pustím aj ja. Nech vidím, čo je na nej také úžasné.

Celaena je fakt silná hrdinka. Nemyslím len fyzicky silná. Má silnú osobnosť, vďaka ktorej dokáže asi všetko, čo chce. Tiež sa mi na nej páčilo, že bola naozaj dievča. Viete, väčšinou tie bojovníčky hlavné hrdinky chodia v nohaviciach a jednoduchých tričkách. O šatách ani počuť. Ale Celaena sa vyžívala, keď mohla ísť na bál v šatách. Celaenu som si obľúbila. Aj keď mala občas také slabšie chvíľky, aj tak sa mi páčila ako hlavná hrdinka. Ale čakala som, že aspoň raz si obháji rolu assassínky. Pretože všetci sa jej mena báli, báli sa jej, ale nikoho nejak nezmordovala tak, aby naozaj dokázala, že tou assassínkou bola. Každopádne mala dostatočne podrezaný jazyk. A mala rada knihy! Dorian aj Chaol boli skvelí. Obaja. Páčilo sa mi, ako sa Chaol s Celaenou doťahovali. Nehemia bola tiež fajn. Zo začiatku sa mi páčila. Potom som si myslela, že ona je zodpovedná za tie veci, tak mi to bolo ľúto, ale nakoniec som ju zase mala rada.

She had often wished for adventure, for old spells and wicked kings. But she hadn't realized it would be like this - a fight for her freedom. And she'd always imagined that there'd be someone to help her - a loyal friend or one-armed soldier or something. She hadn't imagined she would be so...alone. 

Ten svet! Bože, ten svet. To bolo dokonalé. Predstavte si, že ste v zámku, ktorý je celý zo skla. Presne taký bol Zámok zo skla. Tak kúzelný, tak prekrásny. Neskutočný. A tá knižnica tam. Toľko kníh pokope. Ja by som sa tam teda vedela vyžiť. Celý príbeh bol zakomponovaný do skvelého prostredia (no až na Soľné bane Endovieru a ten ďalší trestný tábor, Callacula tuším). Inak bola Erilea naozaj prekrásna, aj keď mala svoje temné miesta. Za toto má u mňa Maas obdiv.
Celý príbeh sa niesol v duchu tej súťaže, ktorú Celaena musela vyhrať, aby získala svoju slobodu. Jej protivníci boli hrozní. Hlavne teda Cain sa mi vôbec nepáčil. Nox bol celkom fajn. A ostatní boli tiež dosť krutí. A Kaltain to bola pekná krava. Byť Celaenou tak ju asi v noci podrežem. A Perrington sa mi vôbec nepáči. Ten podľa mňa niečo spraví v ďalších knihách. Ale postavy boli naozaj živé a farbisté. Do príbehu bola naozaj skvele zakomponovaná tá fantastika a aj akcia. Pri konci súťaže som ani poriadne nedýchala, lebo som už myslela na najhoršie. Maas naozaj vie prekvapiť. A čo by bola kniha, bez trochy romantiky? Aj to bolo na moje počudovanie fajn.

She didn't fear the night, though she found a little comfort in its dark. It was just the time when she slept, the time when she stalked and killed, the time when the stars emerged with glittering beauty and made her feel wonderfully small and significant. 

Tento príbeh bol plný irónie, sarkazmu, humoru, akcie a fantastiky a priateľstva. A niekedy sa tu objavili aj pravdivé a pekné myšlienky. Páčilo sa mi to. Vlastne, bola som priam nadšená. Táto kniha si určite zaslúži tú pozornosť, ktorú už má. A ešte má tá séria aj absolútne krásne obálky. Hlavne zozadu sa mi páčia. Ja som určite nebola sklamaná. Nakoniec som rada, že som nečakala až do slovenského vydania a prečítala som to ešte pred ním. A ak hľadáte príbeh podobný napr. Nixovej Sabriel, tak Trón zo skla je určite to pravé. Už sa teším, keď mi príde dvojka, lebo vraj je ešte lepšia. U mňa 4/5 vločiek. Tú piatu si radšej ušetrím na ostatné diely. Toto vám môžem len odporučiť. Celaena a jej príbeh za to stojí.



6 komentárov:

  1. Som fakt rada, že sa ti kniha páčila, ja tú sériu zbožňujem.:D Aj Celaenu mám rada, hoci na ňu niektorí nadávajú.:D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Aj ja mám pocit, že ju budem zbožňovať takže :D Hej videla som, že niektorí ju nemajú radi :D

      Odstrániť
  2. ToG je skvelá kniha. Ja mám už za sebou aj dvojku a trojku... no neviem sa dočkať ďalšieho dielu. Autorka píše dokonalo. Už som si objednala aj jej novú knihu, tá má zatiaľ dosť pochvalných recenzií, tak som veľmi zvedavá.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja som si dvojku objednala nedávno :D tak uvidím, kedy sa k nej dostanem :D ale teším sa :D tá ma tiež zaujala, ale nie tak veľmi ako ToG :D

      Odstrániť
    2. Mne sa páči námet aj ACoTaR, no ToG je fakt super a perfektne premyslené. Ja si musím objednať ešte trojku, lebo zatiaľ mám doma iba prvé dve. HoF som čítala iba ako e-book. Čakám na dobrú zľavu na BD, lebo prvé dva diely som kúpila za 4€ :D

      Odstrániť
    3. Ja som čítala anotáciu, ale už si akosi nepamätám o čom to bolo :D Ale tak možno raz sa dostanem aj k tomu :D Ja čakám, kým dajú trojku tiež za nejaké 4€ :D Prvý diel som aj ja kúpila za necelých 5€ :D Ale druhý....no tomu som neodolala ani za plnú cenu :D

      Odstrániť