štvrtok 30. apríla 2015

Kde hvězdy stále září


Autor: Trish Doller
Originálny názov: Where the stars still shine
Počet strán: 264
Rok vydania: 2014
Vydavateľstvo: CooBoo

Co si Callie pamatuje, je na útěku se svou matkou, která ji jako dítě unesla od otce. 
Callie nikdy nežila normální život - nikdy neměla opravdový domov, nikdy nepoznala svou rodinu, nechodí do školy a nejčastěji se živí jídlem z automatů. A když její matku zatkli a Callie se vrací ke svému otci, musí najít způsob, jak nechat minulost za sebou a jak se stát součástí velké rodiny. A hlavně musí uvěřit, že láska opravdu existuje a ona může být milována, nejen využívána. A jaké místo se k tomu hodí víc než malé městečko na Floridě s velkou řeckou komunitou, kde je celý rok krásné počasí, oceán je za rohem a rybářské lodi každé ráno vyrážejí na lov? 

Na túto knihu som sa tešila odkedy vyšla. Očarila ma tou skvelou obálkou a neskôr aj pozitívnými ohlasmi. Knižka sľubovala krásny a silný príbeh s množstvom problémov a hľadaním samého seba. A ja som vôbec nebola sklamaná.

Jediné mínus tejto knihy bolo, že som v nej našla celkom dosť podobností s knihou Potrhaná křídla od Sepetysovej, ale tak to bola určite len čistá náhoda. Callie to v živote nemala ľahké. Nemala rodinu ani priateľov a nemala ani domov. Ale ako hrdinka bola naozaj skvelá. Síce mi občas liezli na nervy niektoré jej myšlienky a činy. A tá obrovská vyhýbavosť. Jediná postava, ktorú som na tejto knihe nemusela (okrem Franka) bola Calliena matka Veronica. Bola neskutočne sebecká a hrozné. A Callie bola voči nej naozaj naivná. Inak sa mi všetky postavy páčili a boli sympatické. A Greg bol fakt milý a skvelý otec.

Zlé věci o sobě nedávají vědět předem. Můžu ji jen ujistit, že se budu že všech sil snažit. Že budu lepší než moje máma. 

Chybičkou krásy bolo, že som z tejto knihy nebola až tak nadšená, ako som predpokladala, že budem. Pravdupovediac, čakala som aj trochu iný príbeh, ako som dostala. Ale to nič nie je. Kniha určite nesklamala. Páčilo sa mi to. Páčil sa mi ten nápad a aj ten občasný humor, ktorý naozaj stál za to. Autorka napísala príbeh na zamyslenie, ktorý čitatelia budú milovať. Vybrala si jednu z tých ťažších tém, ale zvládla to úžasne.

Príbeh bol podaný veľmi realisticky a pravdivo. Viete, dievča, ktoré nikdy nebolo vo veľkej spoločnosti sa nedokáže do nej začleniť len tak zo dňa na deň. A to si autorka uvedomovala. Callie ľuďom neverila, bála sa sklamania alebo ublíženia a veľmi ťažko sa niekomu zverovala. Kat sa naozaj snažila Callie pomôcť, ale ona ako niekto, kto nikdy nemal priateľov nedokázala tú pomoc prijať úplne naplno. Čo sa veľmi podobalo skutočnosti. Autorka hrdinku vsadila do úplne nového sveta s novými ľuďmi a pravidlami, ktoré v jej živote nikdy neboli. Callie bola vsadená do sveta zrady, sklamaní a intríg. Neuvedomovala si to, ale mala pri sebe ľudí, ktorí ju naozaj milovali, aj keď o nej roky nepočuli. Ľudí, ktorí na ňu nikdy nezanevreli. A páčilo sa mi to.

"Myslím si, že každý člověk má nějaký příbeh, který nikomu nevypráví. Když o tom chceš mluvit, uděláš to. Když ne, mlčíš." 

Tento príbeh bol veľmi pekný a milý príbeh o rodine, láske, priateľstve a začleňovaní sa do spoločnosti. O bolestivých spomienkach, na ktoré by človek najradšej zabudol a o sebeckosti niektorých ľudí. Callie bola typ hrdinky, ktorá aj napriek všetkému ide ďalej. A snaží sa ochrániť tých, ktorých miluje za akúkoľvek cenu. Ja som si túto milú oddychovú knižočku užila a som naozaj rada, že som sa k nej konečne dostala, pretože tie pozitívne ohlasy na ňu sú právom. Nie je to nič svetoborné, ale keď budete sledovať ten príbeh, tak vás to pohladí po duši. Ak chcete pauzu a oddych, tak určite siahnite po tejto knižke. Neoľutujete.



2 komentáre:

  1. Tuto knihu jsem již kdysi držela v rukou a rozmýšlela jsem se, zda si ji mám koupit. Nakonec jsem tak neučinila. A musím říct, že mě to teˇd poměrně mrzí :( Jelikož to vypadá na zajímavý příběh a celkově velmi pěknouknihu :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tak stále ju môžeš dokúpiť :) Ja som ju tiež plánovala odkedy vyšla a mám ju až teraz :) Je to naozaj veľmi fajn príbeh :)

      Odstrániť