utorok, 7. apríla 2015

Fangirl


Autor: Rainbow Rowell
Počet strán: 459
Rok vydania: 2014 (prvé vydanie 2013)
Vydavateľstvo: Macmillan children's books

Cath and Wren are identical twins and until recently they did absolutely evetything together. Now they're off to university and Wren's decided she doesn't want to be one half of a pair any more - she wants to dance, meet boys, go to parties and let loose. It's not that easy for Cath. She would rather bury herself in the fanfiction she writes where there's romance far more intense than anything she's experienced in real life. 

Now Cath has to decide whether she's ready to open her heart to new people and new experiences, and she's realizing that there's no more to learn about love than she ever thought possible...

A tale of fanfiction, family and first love.

Rainbow Rowell nie je žiadna neznáma autorka. Má na konte niekoľko skvelých kníh, ktoré sú známe po celom svete. U mňa sa táto autorka osvedčila pri knihe Eleanor a Park, ktorá bola skvelá. A potom som bez váhania siahla po Fangirl. Mala som obrovské očakávania a každé z nich sa splnilo.

Cath bola skvelá hrdinka. Miestami dosť neistá a cítila sa trápne, ale to bolo podľa mňa dosť prirodzené. Do Cath sa tiež dalo absolútne perfektne vžiť. Pretože čítala, bola fanúšička, bola závislá na jednej sérii a písala fanfiction. Takže bola viacmenej úplne rovnaká ako väčšina knihomoľov. A v mnohých veciach som v nej skutočne našla seba. Wren sa naopak niekedy chovala ako totálna krava a liezla mi v niektorých chvíľach na nervy. Levi bol už od začiatku absolútne zlatý a obľúbila som si ho. A Nicka som naopak nemala vôbec rada. Nikdy. Reagan sa mi tiež páčila už od začiatku a možno by si zaslúžila aj viac priestoru, aby ju čitateľ dokázal lepšie spoznať. Všetky postavy však boli totálne rôznorodé, odlišné a to nedokáže hocikto.

"I don't trust anybody. Not anybody. And the more, that I care about someone, the more sure I am they're going to get tired of me and take off." 

Rainbow píše knihy, ktoré by som si normálne neprečítala. Pri ktorých by som sa totálne nudila. Lenže Rowellová má úplne skvelý a svojský štýl písania, ktorý sa číta neskutočne dobre a rýchlo. Vie podať príbeh absolútne úžasne a to je dôvod, prečo tie príbehy nie sú nudné. Dôvod, prečo som prečítala jej sladkú, romantickú rozprávku, po ktorej by som inak nikdy nesiahla. A Fangirl bola trošku lepšia. Pretože tu boli príbehy. Tu bol život vo fiktívnych svetoch. Tu bol Simon Snow, ktorý bol veľmi podobný Harrymu Potterovi.

Páčilo sa mi, ako Rowellová pridala do príbehu aj úryvky zo Simona Snowa. Čitateľ nemusel len tup tápať, že o čo sa jedná, pretože mal možnosť sám zažiť časť Simonovho príbehu. A mne to často naozaj pripomínalo Harryho. Páčilo sa mi aj ako autorka do príbehu úplne nenútene zakomponovala nejaké určité zvraty v Cathinom živote a ako úžasne postupne vytvárala priateľstvo a lásku medzi niektorými postavami. Niektoré dialógy a situácie boli veľmi vtipné a miestami trápne. Rowellová nevytvorila dokonalých hrdinov. Ona vytvára hrdinov, ktorí majú veľa chýb a sú nedokonalí. Autori radi vytvárajú svoje postavy podľa toho, akými by chceli byť sami. Proste dokonalé postavy. Ale Rowellová sa riadi podľa skutočnosti a vytvorí skvelé postavy, ktoré si aj napriek ich chybám obľúbite.

"I’m probably going to be crazy for the rest of my life, thanks to her. I’m going to keep making fucked-up decisions and doing weird things that I don’t even realize are weird. People are going to feel sorry for me, and I won’t ever have any normal relationships—and it’s always going to be because I didn’t have a mother. Always. That’s the ultimate kind of broken. The kind of damage you never recover from."

Veľmi dlho som počúvala na Fangirl samú chválu. A som rada, že som sa do nej pustila po tých nevydarených pokračovaniach Nástrojov smrteľníkov. Knižka mi perfektne sadla a ja som si upokojila nervy, ktoré vo mne vyvolala C. Clare s jej Mestom padlých anjelov a Mestom stratených duší (na ktoré recenzie nebudú, nejdem pri tom strácať nervy a čas). Fangirl je príjemná oddychovka s absolútne jednoduchou angličtinou, ktorú prečítate veľmi rýchlo, pretože Rowellová. Kniha vychádza v máji (?) aj v preklade u vydavateľstva Ikar s názvom Fanúšička (absolútne s tým nesúhlasím, lebo je to divné a hrozné. Mohli nechať Fangirl ako Česi.), takže som rada, že som si to predsa len prečítala v originále. 4/5 vločiek. A tešte sa, pretože už v októbri vychádza celá Cathina fanfiction Carry on.


6 komentárov:

  1. Nad prečítaním Fangirl každou ďalšou recenziou uvažujem viac a viac :D Len neviem či počkať do prekladu alebo sa pustiť do originálu .. hrozím sa toho náývu Fanúšička.. to je úplne najhoršia vec čo mohli tek knihe urobiť :D .... a súhlasím s pokračovaniami nástrojov smrteľníkov... štvrtý diel som ešte predýchala ale piaty bol hrozne nudný

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Prečítaj si to ! Určite! :D a myslím, že sa ti to viac oplatí v originále, lebo ten názov nie je bohviečo :DD

      Odstrániť
  2. Tiež som uvažovala o prečítaní tejto knihy, ale zatiaľ ma veľmi nenalákali na ňu 8D Stále mám z nej taký pocit priemernej tínedžerskej tematiky. Ale verím, že autorka je dobrá, už som na ňu počula chválu, ale ani EaP som nečítala.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Skús a uvidíš :D Podľa mňa by sa ti páčila :D Už len kvôli tomu autorkinmu štýlu písania :D

      Odstrániť