utorok, 3. marca 2015

Zrodenie legendy


Autor: Brandon Mull
Originálny názov: Spirit animals: Wild born
Séria: Spirit animals
Diel: prvý
Počet strán: 208
Rok vydania: 2015
Vydavateľstvo: Fragment

Vydaj sa do sveta, v ktorom každé dieťa prechádza skúškou, aby zistilo, či dokáže privolať svoje duchovné zviera. Hŕstke vyvolených, ktorí túto schopnosť majú, prinesie zväzok medzi človekom a zvieraťom výnimočné schopnosti. Stačí jeden tajomný rituál a zrodia sa zvierací sprievodcovia vlk, sokol, leopardica a panda. Budúcnosť je spečatená! V dávno zabudnutých končinách Erdasu sa totiž začala prebúdzať temná sila, ktorá sa ho chystá celý ovládnuť. Našich hrdinov a ich zvieracích sprievodcov čaká veľké dobrodružstvo...

Brandon Mull je známy hlavne svojou sériou Fablehaven, na ktorú sa chystám. Počula som však, že tento autor je fakt dobrý a tak, keď od neho mala vyjsť ďalšia kniha, začala som nad ňou rozmýšľať. Spirit animals je séria, ktorú napísalo viacero známych autorov ako Maggie Stiefvater, Garth Nix, Marie Lu a ďalší. A preto bude táto séria zvláštna, ale myslím si, že skutočne dobrá.

Príbeh sa zo začiatku rozbiehal dosť pomaly a v podstate nič sa tam nedialo. Autor nám však pekne vysvetlil, ako to vo svete funguje. V knihe sú štyria hrdinovia z rôznych kútov celého Erdasu, ktorých nám postupne po jednom predstavil a zároveň ukázal ako žijú. Z hlavných hrdinov mi prišiel Conor najsympatickejší. Páčilo sa mi, že charaktery boli absolútne rôznorodé a vôbec nepripadali ako cez kopírku. Tiež bolo skvelé, že autor ich nespravil dokonalými, ale všetci mali svoje chyby a nedostatky.

Meilin sa zamračila. Čo ak len ona nedokázala prijať jej signály? Okrem toho, že ju Jhi poslúchala, neboli si veľmi blízke. Čo je na to potrebné? Hlboká náklonnosť? Vzájomné porozumenie? Nebolo ľahké rešpektovať také poddajné a pomalé zviera. Jhi je však jej duchovné zviera. Nijaké iné už mať nebude. Meilin vedela, že to musí zvládnuť. 


Nápad s duchovnými zvieratami bol tiež absolútne skvelý a originálny. Bolo fajn, že duchovné zviera mohol vyvolať ktorýkoľvek človek a nededilo sa to cez rodinu. Bola to proste čistá náhoda. Hlavná zápletka bola skutočne premyslená a autor do toho dokázal zakomponovať aj tú dávnu históriu Erdasu. Celú knihu som však bola na pochybách, ktorá strana je tá dobrá a ktorá klame, pretože každá mala svoju vlastnú verziu celého príbehu a stále to bolo len tvrdenie proti tvrdeniu.
Nepáčilo sa mi, že trištvrte knihy sa nič nedialo, len sa získavali informácie a trénovali. Najväčší problém tejto knihy u mňa bol taký, že som sa nedokázala poriadne začítať. Áno, príbeh bol naozaj skvelý, čítal sa rýchlo a bol zaujímavý, ale nezačítala som sa tak, ako by som chcela. Neprišla som na to prečo, ale proste to nešlo. A tiež mi na knihe niečo chýbalo. Neviem "to niečo" zadefinovať, ale proste nebolo to také, ako by som od takejto knihy očakávala.

Abeke pokrútila hlavou. Stála tu v spoločnosti kráľa, ktorý ju žiada o pomoc, muža, ktorému ju s dôverou zveril jej otec, a svojho prvého skutočného priateľa na svete. Ešte bude mať dosť času aby sa od nich dozvedela viac.Teraz urobí, čo bude v jej silách. 

Nemôžem však povedať, že táto kniha bola zlá. Práve naopak. Veľmi sa mi páčila aj napriek tým pár nedostatkom. Páčilo sa mi, že nie je zbytočne hrubá a číta sa veľmi rýchlo. Striedanie pohľadov v kapitolách knihe príbehu tiež dosť prospieva, pretože sa čitateľ dokáže veľmi ľahko stotožniť s postavami. Táto kniha je veľmi pútavá a zaujímavá. Môžem ju zhodnotiť ako veľmi príjemné čítanie s nádychom menšej fantasy a akciou, ktorá sa objavila hlavne na konci a naozaj za to stála. Hodnotím ju 3 vločkami. Túto knižku beriem ako skvelé rozbehnutie série, ktorej autori nám ukážu, čo v sebe majú.


Za knihu veľmi pekne ďakujem vydavateľstvu Fragment.
Vy si ju môžete kúpiť TU.

6 komentárov:

  1. Keď som otvárala túto recenziu, presne som čakala takéto hodnotenie :D A čo som ňou pred pár hodinami listovala v kníhkupectve, mám z toho rovnaký dojem ako ty. Bola som už úplne vzadu a dej sa stále tiahol ako lekvárik :( Ale aj Fablehaven bol presne taký istý (Prvá polovica/trištvrtina zoznámenie s dejom, následne dych vyrážajúca akcia + 4 ďalšie knihy, ktoré začiatkom nesiahali ani po päty) :D A tuto zas rozumiem, že je to dlhé, lebo to je písané rôznymi autormi, a tak to potrebuje nejaké pevné základy, ktorých sa môžu ostatní držať. Je to však na úkor kvality... :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja si myslím, že toto bol len rozbeh :D ja od ďalších dielov čakám niečo o dosť lepšie, niečo akčné a skvelé :D lebo tí autori to dokážu, takže ja určite s touto sériou nekončím :D takže tiež si myslím, že to bude na ten úkor kvality :D

      Odstrániť
  2. Ahoj! Konečně jsem snad po 100 letech našel recenzi na Spirit Animals. Na tuhle knihu jsem narazil nedávno v knihkupectví a docela se mi zalíbila. Tvá recenze je moc hezký napsaná a knihu dobře popisuje, ale stejně jsem na vážkách. Nevím, nevím, jestli si mám knihu pořídit.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Skús :) Toto je prvý diel a má to pomalší rozbeh, ale ono to je séria s obrovským potenciálom, ktorý podľa mňa bude v ďalších dieloch využitý :) Ako píše Frankkie nad tebou, tak táto séria len potrebuje pevné základy, pretože to píšu viacerí autori :) Takže podľa mňa to za pokus určite stojí, pretože to vyzerá sľubne :)

      Odstrániť
  3. Pěkná recenze. Já jsem váhala, jestli si mám tuhle knihu nechat poslat přímo od Fragmentu, ale nakonec jsem se rozhodla, že ne. A po Tvé recenzi si myslím, že jsem se rozhodla správně, i když to určitě nejhorší kniha nebude - ale mám asi na seznamu lepší. Děkuji za názor :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem :) Podľa mňa si mohla skúsiť, lebo ono to nie je zlé :) Táto kniha je naozaj niečo originálne a nové a má to obrovský potenciál.. :) Určite z toho vzíde niečo viac, takže podľa mňa si skúsiť mohla :)

      Odstrániť