utorok 31. marca 2015

Mesto skla


Autor: Cassandra Clare
Originálny názov: The Mortal Instruments: City of Glass
Séria: Nástroje smrteľníkov
Diel: tretí
Počet strán: 488
Rok vydania: 2013
Vydavateľstvo: Slovart

Jocelynin život je naďalej v ohrození. Clary ju chce zachrániť, a tak musí navštíviť Mesto skla, domov všetkých Tieňolovcov, aj napriek tomu, že vstupom do mesta porušuje všetky zákony. Až na mieste sa dozvedá, že Jace ju tam vôbec nechce a jej najlepší kamarát Simon skončil vo väzení. Tieňolovci totiž nedôverujú upírovi, ktorému neškodia slnečné lúče.
Valentine zoskupuje svoju armádu démonov, s ktorou chce zničiť všetkých Tieňolovcov. V zmätku prichádzajúcej vojny sa musia Tieňolovci rozhodnúť, či budú bojovať po boku s upírmi, vlkolakmi a ostatnými Dolnosveťanmi, alebo proti nim. Jace si postupne uvedomuje, čo všetko je ochotný riskovať pre Clary, ktorá musí sústrediť svoje nové schopnosti, aby ochránila Mesto skla - ale za akú cenu?
Láska je jedným zo smrteľných hriechov a tiene minulosti sa načahujú za Clary a Jaceom, ktorí sa musia postaviť Valentinovi. 


"Nanešťastie nikdy nikoho nenávidíš tak absolútne ako človeka, ktorý ti bol kedysi blízky."

Viete, ja mám s touto sériu dosť komplikovaný vzťah. Chcem vedieť ako to dopadne, ale nechcem si tie knihy kúpiť. Dokonca ma už ani nezaujímajú nejak moc tie ďalšie diely, ale no tak skúsim. Nie som z nej vôbec tak nadšená ako ostatní. Áno, je síce vydarená a naozaj dobrá, ale mne osobne viac sadli Pekelné stroje. Z tých som bola fakt nadšená. Ale toto? Toto určite nepatrí medzi moje najobľúbenejšie série. Nemám rada Clary. V prvých dvoch dieloch sa ešte dala, ale tu som ju fakt prestala mať rada. Chová sa ako totálna hlupaňa, ktorá nevie čo chce a všade sa vrhá totálne bezhlavo a bez rozmýšľania. (Áno, to robí aj moja milovaná Rose Hathawayová, ale ona má výcvik a vie sa zo všetkého vykrútiť.) Clary nemá ani výcvik, pomaly nič o svete Tieňolovcov poriadne nevie a už chce spasiť celý svet. Trochu na hlavu nie? Prečo nemôže byť hlavnou hrdinkou Isabelle? Tá je úplne najúžasnejšia. Clary je proste krava. Nenahnevala by som sa, keby na konci zomrie.

"Jace nepoložil si si otázku, kde som bol celý deň?"
"Máš na sebe nový kabát. Podľa mňa si nakupoval. Ale prečo ma s tým tak posadnuto zaťažuješ, to teda fakt neviem."


Ale naspäť k môjmu komplikovanému vzťahu. Keď som sa takmer po roku dokopala k tomu, aby som konečne zohnala túto knižku, tak mi ešte asi týždeň, možno dva stála doma. Nejak sa mi nechcelo ju čítať. Nebola nálada ani chuť. Ale potom keď už na mňa pozerala psími očami, že nech ju už prečítam, tak som ju konečne vzala. A verte či nie, ja som túto takmer 500 stranovú bichľu prečítala za jeden jediný deň. Nie, nezbláznila som sa. Len sa to proste strašne rýchlo čítalo a nedalo sa od toho odtrhnúť. Toto je podľa mňa zatiaľ najlepší diel. A Príbeh Tieňolovkyne najlepšia kapitola.

Alicante a aj celý Idris boli neskutočne krásne. Naozaj som sa priam vyžívala v opisoch toho mesta. A chápem, prečo sa tá kniha volá Mesto skla. Ak by som sa narodila ako Tieňolovkyňa, určite by som žila tam. To je niečo krásne. Cassandra Clare sa netají tým, že vie napísať kvalitný, originálny príbeh plný akcie, lásky a humoru. Perfektného humoru. A samozrejme to by nebola ona keby neodhalila milión prekvapení a zvratov a na koniec nepridala jednu vec, ktorú som absolútne nečakala. A som rada, že som si obľúbila už aj Aleca. A Malec sú úplne cute. :3
A samozrejme Cassandra do príbehu aj jednu postavu, ktorú totálne neznášam a od úplneho začiatku jej neverím, ale stále na nej niečo je a proste niečo ma k nej ťahá. A nakoniec to zavŕšila úplným prekvapením týkajúcim sa práve tejto osoby.

"Milujem ťa a budem ťa milovať až do smrti, a ak existuje nejaký život, aj potom, budem ťa milovať aj potom." 

Cassandra ukázala aj Jaceovu citlivejšiu stránku, ktorá sa mi páčila. Jace ja skutočne skvelý hrdina, ale nepadám z neho do kolien ako z Williama. Toto je podľa mňa najlepší diel série. A toto mal byť záverečný diel. Pretože Cassandra tu odhalila veľmi veľa vecí, veľa minulosti a tiež mnoho tajomstiev. Predviedla nám peknú bitku na konci, ktorá sa mi veľmi páčila. Mala to zostať len trilógia. Lebo tie zvyšné tri budú podľa mňa len nejaké nudné naťahovanie. Zbytočné. Začala som čítať Mesto padlých anjelov a je to pre mňa neskutočná nuda. Takže som zaseknutá na strane 126 a namiesto toho som prečítala celých Bohov Olympu 4 a idem na Trnového princa. Lebo Mesto padlých anjelov je fakt nuda. Nebaví ma. Dúfam, že sa to zlepší. Ale tento diel má jednoznačne 5 vločiek.


2 komentáre:

  1. Tato kniha mě velmi zaujala a doufám, že si ji budu moct v co nejbližší době přečíst. Tobě děkuji za moc hezky napsanou recenzi, která mě ( jako jedna z mála, které jsem na tuto knihu četla ) dokázala na tuto knihu opravdu navnadit :)
    http://milujemekihy.blogspot.cz/

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem :) Dúfam, že sa k nej čoskoro dostaneš :)

      Odstrániť