sobota, 28. marca 2015

Bohovia Olympu: Hádesov chrám


Autor: Rick Riordan
Originálny názov: Heroes of Olympus: The house of Hades
Séria: Bohovia Olympu
Diel: štvrtý
Počet strán: 560
Rok vydania: 2015
Vydavateľstvo: Fragment

Čas sa kráti...Bránu smrti, tajomný priechod medzi svetom živých a mŕtvych, ovládla Gaia so svojimi pomocníkmi. Zástupy netvorov prúdia na zem a chystajú sa prevziať vládu nad svetom. Prídu Percy a jeho priatelia na to, ako bránu zavrieť? Dokážu sa vrátiť z hlbín Tartaru, najtemnejšej časti podsvetia, ktorému vládne boh mŕtvych Hádes? Nebude to jednoduché! Sedem hrdinov z Proroctva musí znovu nasadiť svoje životy za záchranu bohov, ľudstva a celej civilizácie. 

"Hlúpi skalní bohovia!" zvolal Leo od kormidla. "Už tretí raz musím meniť sťažeň! Hádam si len nemyslia, že rastú na stromoch alebo čo?!"
Nico sa zamračil. "Sťažne sú zo stromov."
"To je jedno!" 

Po Znamení Atény, ktorú Rick ukončil tak kruto a bezcitne, že som sa takmer zbláznila, som sa konečne dočkala štvrtého pokračovania, ktoré nesie názov Hádesov chrám. Riordan si pre nás zase pripravil absolútne akčný príbeh plný napätia a humoru, ktorý  ma asi nikdy neomrzí.

Polobohov z Proroctva siedmich rozdelili veľmi kruté okolnosti, takže už zase nie sú všetci spolu. Na palube Arga II. ostali len Jason, Piper, Leo, Hazel a Frank spolu s Nicom di Angelom a trénerom Hedgem. Percy a Annabeth musia riešiť vážnejší problém v hlbinách Tartaru. To, že Rick je ku svojim postavám krutý som vedela. To, že veľmi rád ukončuje knihy krutými koncami, no na to som tiež prišla. Ale že dokáže byť AŽ tak krutý, to som fakt nečakala. Ako to proste mohol urobiť?! Ešte keď vedel, že tak to proste nikdy neskončí. Neznášam ho. Za toto ho totálne veľmi neznášam, lebo to proste....prečoooo?! Ešte teraz som to nepredýchala, pretože to bolo totálne prekvapivé a ja som len pozerala s otvorenými ústami.

Leo sa zamračil na monitor. V roztrhanej pracovnej košeli a zamastených rifliach vyzeral, akoby sa práve pobil s lokomotívou a prehral. 

Ako aj v predchádzajúcich knihách, aj tu sa striedali pohľady takmer všetkých hlavných postáv. Znovu príbeh rozprávali aj Percy a Annabeth, ktorí boli trochu mimo. Rick nám však ukázal aj tú najhoršiu časť celého sveta a to bol práve Tartar. Miesto v podsvetí, kam sa vracajú obludy, keď ich v smrteľnom svete zabijú. V Tartare sa znovu narodia a môžu sa vrátiť naspäť do sveta a páchať svoje zločiny. Alebo sa proste nenarodia. A samozrejme, svoj príbeh predstavila aj posádka Arga II., ktorí si tiež prežili mnoho dobrodružstiev a bojov o život, kým sa dostali, kam mali namierené. Čakala som však, že sa v tejto knihe objaví aj pohľad Nica di Angela, ale akosi som sa toho stále nedočkala. Takže si počkám na záver série no.
Knihu ako zvyčajne oživoval skvelý humor, ktorý väčšinou prichádzal od Lea, ktorého zase úplne zbožňujem. Ale predsa tu toho humoru bolo o dosť menej ako v predchádzajúcich knihách. Veď viete, prípravy na veľkú bitku, tak buďme všetci vážni. A tiež mi tam prišlo akosi menej kapitol z pohľadu Lea. Takže v päťke ich hádam bude nejako viac.

Teraz si uvedomovala, že najhoršia skúška pre dieťa Atény nie je viesť výpravu alebo čeliť smrti v boji, ale strategicky ustúpiť, nechať niekoho viesť nápor nebezpečenstva - najmä ak je tá osoba kamarát. Musela sa zmieriť s tým, že nemôže ochrániť všetkých, ktorých má rada. Nedokáže vyriešiť každý problém. 

Ako všetky Rickove knihy, aj toto bola absolútna pecka. Páči sa mi, ako sa postavy postupne vyvíjajú, rastú a stávajú sa odvážnejšími ako na začiatku. Rick má talent vtiahnuť čitateľa do príbehu a nepustiť ho až kým ho celý neprečíta. Viete ako sa spozná fakt dobrá kniha? Keď prečítate 560 stranovú bichľu za necelé dva dni. Pretože toto je proste príbeh, ktorý si zaslúži byť milovaný. A práve príbeh Percyho Jacksona a jeho kamarátov mám najradšej hneď po Harrym Potterovi. Pretože Riordan píše tak neskutočne fantasticky, že od neho prečítam aj návod na použitie toaletného papiera. Lebo je to on. A jeho príbehy si zaslúžia byť slávne a čítané. Stoja za to. Naozaj. A teraz už len čakať do septembra na veľký koniec tejto fantastickej série. Už ho proste chcem a chcem a chcem! Zaslúžene získava 4,5/5 vločiek. A vy, ak ste to nečítali, tak si to OKAMŽITE zožeňte a PREČÍTAJTE.


Za knihu veľmi pekne ďakujem vydavateľstvu Fragment
Vy si ju kúpte! TU

2 komentáre:

  1. Mám rovnaký názor na knihu aj celú sériu, je to proste bomba! Len škoda, že u nás všetko tak neskoro vychádza. :/ Na Blood of Olympus si ešte asi počkáme...

    Zonia's Book World

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tiež mi je ľúto, že to tak neskoro vychádza :D Pol roka je predsa len dosť dlhá doba :D

      Odstrániť