piatok, 13. februára 2015

Krvavá ruža


Autor: Andrea Cremer
Originálny názov: Bloodrose
Séria: Nočný tieň
Diel: tretí
Počet strán: 376
Rok vydania: 2012
Vydavateľstvo: Ikar

V záverečnom diele vojna medzi Ochrancami a Strážcami vrcholí, schyľuje sa k poslednej bitke medzi Potomkom - Shayom a Poslom - Bosquem. Predtým však musí Shay s pomocou Stopárov i Strážcov získať zvyšné tri kusy kríža symbolizujúce živly. Najprv sa teda presunieme do mrazivého Švajčiarska po vzdušnú čepeľ, potom do slnečného Mexika po vodnú rukoväť a napokon na sopečný ostrov uprostred oceánu, kde sa ukrýva posledný kus - ohnivá čepeľ. Až keď Potomok pozdvihne Kríž živlov, dokáže zabíjať prízraky, zahnať vládcu onoho sveta a zachrániť rodičov. Život sa však nekončí ani po poslednej bitke...Uprostred tohto diania sa ocitla Calla a od jej múdrosti závisí budúcnosť ich sveta. Na jeho záchranu však potrebuje nielen Shayovu pomoc, ale aj Rena - a tak sa v strážcovskej Akadémii ocitajú dvaja alfa samci. Musia spojiť sily, a tak city idú bokom, hoci Callino srdce už patrí jednému z nich. Najprv však treba prežiť!

Rena som ľúbila. Ľúbila som ho, no tu, v tejto izbe, v tejto posteli, ma držal duch našej minulosti, šepkajúci o starých sľuboch a ukradnutých snoch. Už to nebol môj život. Bez ohľadu na city, ak sa tu zdržíme, vzdialime sa od úniku zo života, aký sme si nevybrali sami. 

Na túto knihu som sa tešila tak neskutočne dlho. Chcela som vedieť koniec. Chcela som vedieť, ako hrdinovia dopadnú, či prežijú a najviac ma zaujímalo s kým Calla skončí. A tak som tu. Séria dočítaná a ja som vcelku spokojná.

Táto kniha začína presne tam, kde predchádzajúca skončila. Presne v tom momente. Toto bolo skôr o cestovaní. O hľadaní častí Kríža živlov. Nemyslite si, že to bolo nudné. Nie. Na Stopárov a Potomka všade čakali nástrahy a išlo im o život. Naše postavy sa takmer vôbec nezmenili. Až na to, že som si trochu viac obľúbila toho idiota Rena. Ale len minimálne. Situácie vždy oživoval Connorov perfektný humor, takže nudiť sa nebudete ani v častiach, kde sa práve nebojovalo. Autorka tiež vysvetlila mnoho vecí, odhalila tajomstvá a odpovedala na niektoré otázky, ktoré sme v sebe uchovávali od prvého dielu. Autorka nám tiež naservírovala poriadnu akciu, kde to miestami vyzeralo, že postupne všetci zomrú a ani sa nedostanú k tej poriadnej vojne.

Ten zvuk ma vytrhol zo žiaľu a sebaľútosti. Napätie v miestnosti praskalo ako elektrina v mojom kožuchu. Krv mi vrela v žilách pri pohľade na radostný záblesk v jeho neľudských striebristých očiach. Dnes som už prišla o veľa, nemienila som stratiť viac.

 Dej bol naozaj skvelý a premyslený a samozrejme akčný. Prípravy na vojnu sú fakt niekedy ťažké. Nebola som však úplne spokojná s tým koncom. Áno, skončilo to tak ako som chcela, ale tie posledné dve kapitoly boli zvláštne a nečakal by som, že to autorka ukončí hentak. To bolo dosť blbé a trochu iracionálne podľa mňa. Neviem prečo, ale ten koniec mi prišiel taký, že autorka chcela silou mocou poriadne zaujať. Lenže to nemala robiť, pretože to akurát pekne pokazila. Vôbec nebolo treba robiť tú poslednú vec. Som si istá, že by sa to dalo nejako vyriešiť aj úplne inak. Toto na tej knihe fakt ubralo. Aspoň u mňa.

Mnoho čitateľov nemá túto sériu rado. Nechápem prečo. Podľa mňa je neskutočne skvelá a Calla patrí aj medzi tie normálne hlavné hrdinky. Samozrejme, aj ona mala párkrát svoje slabé chvíľky, keď sa chovala hlúpo, ale stále je medzi tými lepšími. Myslím, že autorka ukázala čo v nej je a akú má skvelú fantáziu, keď dokázala vymyslieť takýto svet. Ja som veľmi rada, že som sa k tejto sérii mohla dostať, pretože sa zaradila medzi moje obľúbené. Ak chcete nenáročný, ale akčný príbeh s mýtickými vlkolakmi, tak určite po tejto sérii siahnite. Číta sa veľmi rýchlo a skutočne sa oplatí. 4,5/5 vločiek.



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára