nedeľa 25. januára 2015

Poklony & sprisahania


Autor: Gail Carriger
Originálny názov: Curtsies & conspiracies
Séria: Akadémia pre mladé dámy
Diel: druhý
Počet strán: 280 
Rok vydania: 2014
Vydavateľstvo: CooBoo

Sophronia sa tajne pripravuje v Akadémii pre mladé dámy uhladených mravov na povolanie špiónky. Na tajných nočných výletoch po vzducholodi zistí, že sa chystá akési sprisahanie s hrôzostrašnými následkami pre nadprirodzené bytosti i ľudí. Pokúša sa odhaliť, kto za ním stojí, a ochrániť svojich priateľov. Nebezpečný experiment s preletom vzducholode éterosférou je v plnom prúde takisto ako aj plesová sezóna v Londýne. Sophronia rieši plesovú róbu, falošné poklony a intrigy a začína si intenzívne uvedomovať záujem dvoch veľmi odlišných mladých mužov o jej osobu...

Druhý diel skvelej série, kde je škola na vzducholodi a pri etikete sa dievčatá učia aj špionáž. No povedzte, nemilovali by ste túto sériu? Verte mi, ak ste to nečítali, tak to napravte, pretože je naozaj perfektná.

Sophronia je naozaj skvelá. Ona je jednoducho tak zvedavá, že zažíva všetky možné dobrodružstvá aj keď nechce. Ju som si naozaj veľmi obľúbila. Sophronia je na svoje vek naozaj vyspelá, inteligentná, nefňuká a dokáže sa dostať z každej situácie. Vlastne ono sú tu všetky postavy absolútne úžasné, vtipné a úplne prirodzené. U mňa je najlepšia postava jednoznačne Vieve. Podľa mňa si ich obľúbite všetkých (okrem Monique).

"Ach Ria, teraz ma očierňujete. Som taký úprimný, aká je záhrada plná ruží krásna."
"A vaše reči sú ako kôpka hnoja v tej záhrade," vyhŕkla Sophronia bez rozmýšľania.


Tá škola je perfektná. Je neuveriteľné, ako to autorka dokázala všetko vymyslieť. Škola na vzducholodi? Ok! Ale keď sa v nej ešte učia klamať, bojovať, pomaly aj zabíjať a hrajú sa na samotného Sherlocka Holmesa ešte k tomu o tom ich riaditeľka ani netuší? No to je proste perfektné! Verte mi, toto si chcete prečítať. A ešte ako čerešnička na torte je jeden váš profesor upír a druhý vlkolak, po chodbe sa preháňajú mechanikáči a je to na vzducholodi! Hej, strašne ma to fascinuje. A ešte keď je hlavná hrdinka typu, že keď vidí varovný nápis, tak spraví pravý opak ako je tam napísané.

Tento diel bol takisto perfektný ako ten prvý. Teda možno ani nie, ale ja neviem rozhodnúť, ktorý sa mi páčil viac, pretože obe knihy boli také fantastické. Naozaj. Autorkin štýl sa číta veľmi rýchlo a je veľmi príjemný. V knihe nechýba skvelý humor. Pri niektorých hláškach alebo situáciach sa budete normálne váľať po zemi od smiechu. Aj keď musím povedať, že v jednotke bolo toho humoru viac. Autorka v tejto knihe odhalila aj pár zaujímavých vecí a pri niektorých som naozaj neverila, že to tak je. Nehovoriac o tom, že sa tam pridali Sophroniine sarkastické poznámky k pár osobám chlapčenského pohlavia. Mám rada celkovú atmosféru týchto kníh, mám rada tú školu (na vzducholodi!) a mám rada aj postavy, ktoré sú naozaj realistické.

Keďže mu už nemala čo povedať, spravila Sophronia Angelina Temminnicková tú najbezočivejšiu vec vo svojom živote: nechala stáť na parkete vysokopostaveného šľachtica úplne samého priamo uprostred valčíka. Druhýkrát odkedy sa spoznali.

Tipujem, že väčšina čitateľov hľadá niečo nové, originálne so skvelou hrdinkou a zaujímavou zápletkou. Tak práve ste to našli. Táto séria je presne to. Je originálna, nič podobné som nikdy nečítala a ešte ako také milé plus, má absolútne nádherné obálky. Táto dvojka sa mi páči viacej ako jednotka. Škoda, že na trojke je taká nesympatická modelka. A viete, ako úžasne vyzerajú v poličke? Naozaj, toto je nový svet, zápletka je premyslená a autorka stále pridá niečo úplne nové, aby čitateľov dostala. Ja sa už teraz veľmi teším na trojku. U mňa aj táto kniha získava 5 vločiek.


5 komentárov:

  1. Milujem túto sériu a už sa veľmi teším na ďalšiu časť! :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tiež som si ju strašne obľúbila! :) Ja som na trojku dosť zvedavá :) Snáď bude rovnako skvelá :)

      Odstrániť
  2. jedna z mojich najobľúbenejších sérií vôbec :) Vieve je tiež moja obľúbená, čo mi pripomína - čítala si aj sériu Parasol protectorate? Je iba v angličtine, ale tiež je perfektná - a je tam dospelá Vieve! :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Nie, nečítala, ani som neplánovala :D Ale teraz už plánujem :D

      Odstrániť
    2. :D No, myslím, že to stojí za to. Aj ked Vieve sa objaví až v druhej knihe, no je tam plno dalších postáv, ktoré som si obľúbila.

      Odstrániť