nedeľa, 4. januára 2015

Hitparáda kníh 2014

Nechcelo sa mi vytvárať nejakú svoju vlastnú osnovu, podľa ktorej by som sa riadila, tak som odpísala tú, ktorú som videla u Kristy. Aj obrázok je od nej. :D
Za rok 2014 som prečítala pomerne veľa kníh. Niektoré boli zlé, niektoré dobré, niektoré prekvapivé a tak ďalej. Svoje výzvy som splnila ako sa dalo. Neviem ako vy, ale ja som so sebou spokojná. 

Najväčšie sklamanie
Na vine sú hviezdy (John Green)
Ja som od tejto knihy čakala veľa. Ako všetci ospevovali Greena akoby to bol nejaký boh, tak som čakala, že tá kniha vážne bude stáť za to. Že naozaj bude taká dobrá. Ale bolo to úplne o ničom. Neviem či sa Green snaží čitateľov citovo vydierať alebo čo, ale toto na mňa vôbec nepôsobilo ako emotívna kniha, pri ktorej by som plakala alebo by mi bolo niečo ľúto. Všetci viete, čo sa stalo na konci. Všetci ste pri tom revali. Ja som ani okom nemrkla. To nebolo napísané tak, že by som sa pri tom rozplakala. Čítala som dosť kníh podobného žánru, pri ktorých som revala alebo mi to bolo ľúto. A to tam nemusel nikto umierať.
Prozreteľnosť (Jamie McGuire)
Toto je druhá kniha, od ktorej som mala veľké očakávania. Krásna katastrofa sa mi od autorky veľmi páčila. Bola som z nej priam nadšená. Od tohto som mala podobné očakávania. Sľubovalo to fantasy príbeh, ale ja som tam nič fantasy ani nadprirodzené nenašla. Jedine "anjela" a aj to tam bolo len preto aby sa nepovedalo. Postavy boli strašné, hlavná hrdinka hlúpa. Toto ma fakt sklamalo.

Najnapínavejšia kniha
Znamenie Atény (Rick Riordan)
To je určite táto. Neustálo som bola v napätí. Pri každej stránke som ledva dýchala, pretože Rick je majster prekvapení. A ten koniec, to bolo proste strašné.

Najakčnejšia kniha
Labyrint: Útěk (James Dashner)
U mňa bola toto jednoznačne najakčnejšia kniha tohto roka. Stále sa tam niečo dialo, autor mal tiež pre nás mnoho prekvapení a vôbec som nevedela, čo čakať. Jednoducho geniálne premyslená vec.

Najromantickejšia kniha
Eleanor a Park (Rainbow Rowell)
Toto bola jednoznačne ona. Viete, že nečítam nič, čo je žáner romantické. Ale toto som jednoducho mať musela, lebo Rowellová je vraj skvelá a chcela som zistiť, či to je pravda. A verte či nie, bola. Na to, že to bolo sladučké, romantické, plné lásky, tak sa mi to veľmi páčilo. Až som sa nestíhala čudovať ako je to možné.

Najzábavnejšia kniha
Percy Jackson - séria (Rick Riordan)
Rickov humor nie je nič neznáme. Jeho knihy sú akčné, zaujímavé, plné bitiek, ale zároveň neskutočne vtipné. On má perfektný zmysel pre humor a ja som sa pri týchto knihách tak nasmiala, že to nie je ani možné.

Najlepší námet
Etiketa a špionáž (Gail Carriger)
Podľa mňa mala táto jeden z najlepších a najoriginálnejších nápadov. Škola na vzducholodi? Aby žiakov učil upír alebo vlkolak? Aby sa v škole pre mladé dámy učili vrhať nože a veci podobné? No neznie to perfektne? To perfektné aj bolo, verte mi. Vtipné a originálne. Jednoducho skvelé.
Škola dobra a zla  (Soman Chainani)
Toto bolo tiež neskutočne originálne. Malo to skvelý rozprávkový nádych, bolo to vtipné, svižné. A tiež absolútne skvelé.

Najväčšie prekvapenie
Šťastná sedmička (Holly G. Sloan)
Nečakal som, že sa mi tento príbeh bude tak páčiť. Myslela som, že to bude nudné, nezáživné a úplne o ničom. Ale opak bol pravdou a tento príbeh sa zaradil medzi jeden z najlepších tohto roka. Neskutočne veľmi ma táto kniha prekvapila a nadchla.
Eleanor a Park (Rainbow Rowell)
Ďalšie neskutočne veľké prekvapenie. Viete, sľubuje to príbeh o láske, niečo romantické. Tiež som čakala, že sa mi to páčiť vôbec, ale vôbec nebude. Ale mne sa to tak strašne páčilo, že som sa od toho nedokázala odtrhnúť, lebo to bolo také milé.

Najemotívnejšia kniha
Zlodejka kníh (Markus Zusak)
Toto bola tiež jedna z najlepších kníh, aké som tento rok čítala. Toto bol tak silný príbeh, tak krásny príbeh a zároveň tak smutný príbeh, že som si ho neskutočne zamilovala. A na konci som skoro aj plakala.
Medzi odtieňmi sivej a Potrhaná křídla (Ruta Sepetys)
Obe tieto knihy sú od jednej autorky. A obe tieto knihy spolu s autorkou som si neskutočne zamilovala. Viete, prvú som vyhrala a netušila som, o čom je. Nikdy som sa o ňu nejako nezaujímala. A nakoniec som tiež zostala nadšená. A teda keď vyšla druhá kniha od autorky, tak som ju veľmi chcela. Aj tento príbeh bol absolútne perfektný a silný. Oba príbehy majú historický nádych, keďže jeden sa odohráva počas 2. svetovej a druhý tiež niekde v minulosti. Neviem v akom roku a nechce sa mi to ísť pozrieť. Každopádne obe knihy sú dokonalé.
Ak zostanem/Zostaň so mnou (Gayle Forman)
A do tretice (štvorice) všetko dobré. Túto knihu som si chcela prečítať hneď ako som sa o nej dopočula. Ešte v tom modrom prvom vydaní. Tento rok sa mi to podarilo v tomto novom a bola som znovu nadšená a smutná zároveň. Táto kniha je tiež silná, smutná, ale s krásnymi myšlienkami. (A všetky tieto knihy sú oveľa viac emotívnejšie ako nejaké Greenove Hviezdy). 


Najoriginálnejšia kniha
We were liars (E. Lockhart)
Neviem ako vy, ale ja som sa s takýmto príbehom v živote nikdy nestretla. Nikdy som nečítala tomuto podobnú knihu. Na toto som ani nepísala recenziu. Nemohla som. Nezvládla som. Po tejto knihe som si nedokázala utriediť myšlienky. Táto kniha ma vyviedla z miery pretože ten koniec bol dychberúci. Nevedela som, čo si myslieť. Hodnotenie má u mňa však plný počet. Bolo to neskutočne originálne a ja vám odporúčam túto knihu. Proste prečítajte si to. Nezaberie vám to veľa času. Nie je to hrubé. Ale je to skvelé. Naozaj obdivuhodný, skvelý príbeh, na ktorý tak ľahko nezabudnete. Ja som tiež nezabudla.

Kniha/séria roka
Pekelné stroje - Mechanický anjel, Mechanický princ, Mechanická princezná (Cassandra Clare)
U mňa tento titul získava táto séria od C. Clare. Zaslúži si to. Je to naozaj perfektná séria, ktorá si ma získala okamžite. Úžasný príbeh z viktoriánskeho Anglicka s Tieňolovcami. A ešte akými skvelými Tieňolovcami. Will Herondale je hneď po Adrianovi Ivaškovovi najlepší mužský hrdina. Jednoducho táto séria má úžasné prostredie, atmosféru, postavy, zápletku a je jednoducho fantastická.

4 komentáre:

  1. So Zlodejkou kníh absolútne súhlasím a Etiketu si musím prečítať! :D

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Pekelné stroje milujem a ešte sa stále čudujem, prečo tie knihy nemám doma :D
    Zlodejku kníh som nedokázala dočítať, bola to pre mňa veľmi nudná cesta a možno... možno som jej mala dať šancu a dotiahnuť to do konca, ale cítila som, že to nie je kniha pre mňa.
    Eleanor a Park chcem čoskoro prečítať. Som veľmi zvedavá už len preto že moja naj kamoška z nej bola veľmi znudená a hovorí, že keby ju čítala v 14 tak by ju milovala :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Pekelné stroje sú úžasné :) mala by si si ich zohnať :D ja som sa čudovala, že mne sadla, keďže také žánre moc nečítam :D ale tak sto ľudí, sto chutí že :D Eleanor a Park sa mi páčilo :D tiež to nie je žáner, ktorý by som čítala, ale bolo to skutočne skvelé :D skús a uvidíš :)

      Odstrániť