sobota 3. januára 2015

Dash a Lily: Kniha přání



Autor: David Levithan, Rachel Cohn
Originálny názov: Dash a Lily's Book of dares
Počet strán: 276
Rok vydania: 2014
Vydavateľstvo: CooBoo

"Nechala jsem ti tu pár nápověd a vodítek. Jestli chceš, otoč stranu. Jestli ne, vrať prosím knihu zpátky do poličky." Takhle začína nová knížka od bestsellerového autora Davida Levithana a Rachel Cohnové. Lily zanechala chvíli před Vánoci červený zápisník plný výzev na poličce svého oblíbeného knihkupectví a čeká, až někdo přijme nabídku ke hře. Ale je Dash ten pravý? Nebo je jejich osudem vzájemně sdílet svoje sny a touhy jen na stránkach deníku, který na střídačku schovávají po celém vánočním New Yorku? Můžou se ve skutečnosti setkat, bude to fungovat? Bude červený zápisník jejich knihou přání? Nebo se k sobě vlastně ani trošku nehodí?

Strávil jsem takhle celé hodiny. Neřekl jsem ani slovo, ale uvědomoval jsem si vlastní mlčení. Zvuk mého vlastního život, vlastního vnitřního života, byl vším, co jsem potřeboval slyšet.


Túto knihu som si chcela prečítať od jej vydania. Veľmi ma zaujala, potrebovala som niečo vianočné a oddychové. A presne to som dostala. Príjemný, skvelý, milý, oddychový príbeh.

Obe hlavné postavy boli zvláštne. Obaja radi čítali, boli vcelku nespoločenskí a obaja zostali na Vianoce sami. A tak Dash zašiel do svojho obľúbeného kníhkupectva a našiel tam červený zápisník s pokynmi. A tu zohrala svoju rolu zvedavosť.
Lily bola však typická YA hrdinka. Úplne nespoločenská, divná, bez priateľov. Aspoň že nefňukala. A potom prišiel nápad so zápisníkom. Tak si spolu naši dvaja hrdinovia začali písať svoje pocity a myšlienky do červeného zápisníku, ktorý skrývali po New Yorku.
Samozrejme, objavilo sa tu aj mnoho vedľajších postáv, ktoré boli dosť vtipné. Pri takom Boomerovi som sa aj pousmiala. A Lilyna rodina to bola jedna komédia. Mať takú rodinu, tak sa asi niekam vysťahujem.

Vždycky jsem doufala, ale nikdy nevěřila, že se jednoho dne stane něco takového jako dnes v noci. Že se stanu součastí něčeho tak úžasného. A skutečně se to stalo. Můj zápisník  se o to postaral. 

Veľkým plusom na tejto knihe bolo striedanie pohľadov, pritom bol každý pohľad napísaný od iného autora. David Levithan napísal nášho milého Dasha, ktorého pohľad bol naozaj skvelý a čítal sa fantasticky. Rachel Cohnová si vzala pod svoje krídla Lily. Jej pohľad bol však občas nudný a na viacerých miestach dosť viazol. Lily bola zvláštna sama o sebe a keď hovorím zvláštna, tak naozaj zvláštna. Občas mi liezla aj na nervy. Bola strašná citlivka a vždy jej niečo prišlo ľúto a revala a mne to prišlo neskutočne otravné. Toľko k tomu.  


Aj keď mi bolo hneď na začiatku knihy jasné ako to skončí, páčila sa mi. Bolo to krásne vianočné, absolútne milé a zlaté. Páčilo sa mi, že autori ten vývoj ich vzťahu vliekli celú knihu a nepúšťali sa do toho rýchlo. Naozaj bol príbeh podaný úžasne. Aj David aj Rachel vedia ako sa zladiť a ako napísať niečo, čo čitatelia radi čítajú. Myslela som si, že keď sú dvaja autori, tak to bude úplne o ničom a nebudú sa vedieť zladiť. Toto sa často stáva pri dvojiciach. Ale David a Rachel to dokázali obdivuhodne a priam fantasticky. Všetko do seba krásne zapadalo, postavy boli realistické, nechýbal tu ani humor a naozaj sa im podaril ten vzťah ťahať celú knihu. Bolo to strašne milé.

"Lidé, kteří jsou pro nás důležití, zanechávají svůj otisk v našich životech. Ať už ve skutečnosti zůstanou nebo odejdou, v našich srdcích jsou napořád, protože je pomáhali utvářet. A proto se na ně nedá nijak zapomenout." 

Siahnite po tejto knihe. Tento príbeh je naozaj milý, vianočný, oddychový a ako stvorený práve na tento čas. Práve na Vianoce vám perfektne sadne. Možno aj prinesie vianočnú náladu, ktorú ste doteraz nemohli nikde nájsť. Jednoduchý príbeh, ktorý väčšina považuje za priemerný, ale za to čarovný. Áno, bol priemerný. Ale mňa naozaj očaril a som rada, že mám túto knižku doma. Nedá vám nič nové, neobjavíte nový svet. Prenesiete sa do atmosféry vianočného New Yorku, stretnete dvoch ľudí, ktorí sa vôbec nepoznajú, ale zažívajú dobrodužstvo vďaka zápisníku a uvidíte krásny vývoj vzťahu. Uvidíte milú romantiku práve cez Vianoce. A dokonca vám to ani nezaberie veľa času. Táto knižka je taká zlatá jednohubka, ktorú prečítate kľudne za jedno popoludnie. Mňa si príbeh získal a dávam mu  3,5 vločky. A nezabudnite si všimnúť tú krásnu obálku.


4 komentáre:

  1. Moc se na knížku těším, všichni o ní mluví, a já se za chvíli zblázním, pokud se k ní brzy nedostanu! :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Je skvelá :) Takže by si sa k nej určite mala dostať :)

      Odstrániť
  2. Pekná recenzia! :) Mne sa táto kniha veľmi páčila a pred Vianocami mi presne sadla do nálady :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem :) Aj mne sa veľmi páčila, ale neprišla mi na 5 alebo 4* :) Ale tiež mi teraz pekne sadla do nálady aj keď je už po Vianociach :)

      Odstrániť